Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko nämä nuoret ihan vakavissaan luetelleet tyylimokia, vai onko tämä provo?

Vierailija
20.12.2009 |

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Yhdeks%C3%A4sluokkalaiset+listasivat…

Siis onko yhdeksäsluokkalaisten elämä todellakin noin ulkopäin normitettua? Salliiko yhteisö todellakin saattaa epäsuosioon kaverin, joka käyttää Prismasta tai kirpputorilta ostettuja vaatteita tai käy kirkon kerhossa? Tarkoittaako tämä siis että koulukiusaaminen on sallittua teinien ympyröissä? Tarttisko tehdä asialle jotain?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

et saa olla yhtään mitään, varsinkaan yksilö... ei ajatella omilla aivoilla. Sen kun meet tyhmän massan mukana etkä ajattele. Siis ihan tosi, edes homojen oikeuksia ei saisi puolustaa... Okei ehkä harvempi tuon ikäinen ajattelee näitä asioita, mut kuitenkin. Ei hyvää päivää! Ei mua ainakaan täällä pohjoisessa ikinä kiusattu sen takia et tossa iässä ostin vaatteeni kirpparilta, olin kasvissyöjä, kannoin huolta eläinten oikeuksista, kannoin aids -tukinauhaa laukussa, kuuntelin grungea... siis silloin 15-vuotta sitten. Ehkä se sitten oli muotia siihen aikaan, mut en mä vaan sitä sellaisena nähny tai sen takia tehny.. ne oli mun ajatuksia ja on edelleen.

Maailma tosiaan muuttu ja mä oon jämähtäny :-D Kalkkis kolmekymppinen.

Vierailija
2/7 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti onnistun kasvattamaan lapsistani omilla aivoillaan ajattelevia ja JÄRKEVIÄ.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti onnistun kasvattamaan lapsistani omilla aivoillaan ajattelevia ja JÄRKEVIÄ.

Samaa mieltä. Tuo kuulosta aivan kamalalta. Varsinkin kun oma lapsi harrastaa tanhua tällä hetkellä. Ei sillä ysiluokkalaisten piireissä juhlita...

Vierailija
4/7 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kuin ihmetellä tämään maailman menoa päätään puistellen.

JÄRKYTTÄVÄÄ. Tungetaan hei kaikki samaan ahdistavaan muottiin itsemme, ja ihmetellään sitten että kas kun yksi jos toinenkin käyttää jotain masennulääkkeitä tässä maassa. Ei ole mitään järkeä (ja tunnetta) enää monessakaan asiassa nykypäivänä.

Koskahan tämä ihmiskunta havahtuisi...

Vierailija
5/7 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se käyttää valtaansa vähän arveluttavalla tavalla. Tuo juttu on tehty tosi raflaavaan tyyliin. Mun mielestä juttuun olisi voinut valita erilaisen näkokulman.

Vierailija
6/7 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

et saa olla yhtään mitään, varsinkaan yksilö... ei ajatella omilla aivoilla. Sen kun meet tyhmän massan mukana etkä ajattele. Siis ihan tosi, edes homojen oikeuksia ei saisi puolustaa... Okei ehkä harvempi tuon ikäinen ajattelee näitä asioita, mut kuitenkin. Ei hyvää päivää! Ei mua ainakaan täällä pohjoisessa ikinä kiusattu sen takia et tossa iässä ostin vaatteeni kirpparilta, olin kasvissyöjä, kannoin huolta eläinten oikeuksista, kannoin aids -tukinauhaa laukussa, kuuntelin grungea... siis silloin 15-vuotta sitten. Ehkä se sitten oli muotia siihen aikaan, mut en mä vaan sitä sellaisena nähny tai sen takia tehny.. ne oli mun ajatuksia ja on edelleen. Maailma tosiaan muuttu ja mä oon jämähtäny :-D Kalkkis kolmekymppinen.

Silloin 15 vuotta sitten oli muotia ostaa vaatteensa kirpparilta ja olla kasvissyöjä. Ja kuunnella grungea, eli Nirvanaa... Tai jopa "punkkia" eli tehosekoitinta, ja mitkä siinä punk'n'roll levyllä nyt soittikaan... =)

Vierailija
7/7 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ainakin itse muistan sieltä 20 v takaa, että ihan samallalailla oli juttuja jotka oli hyväksyttyjä ja toiset ei.. Ei siis hämmästytä yhtään. Nuorten maailma on aika mustavalkoinen.

Tällä en todellakaan tarkoita, että minun mielestäni tuo olisi ok, mutta taitaa olla vaan realiteetti, että teinien elämässä ei ole vielä opittu sitä, mikä elämässä on oikeasti tärkeää. Eipa silti, ei kaikki opi sitä aikuisenakaan, mutta ehkäpä kuitenkin maailmankatsomus vähän laajenee kaikilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi