Rv 29 ja painoa ropisee 1 kg/vko. Voiko tuota hillitä mitenkään ja tarvitseeko?
Kävin tänään vaa'assa ja nyt on jo 6. viikko, kun painoa on tullut lähes kilo viikossa (900-1000 g).
Pari viikkoa sitten neuvolan terkka piti minulle puhuttelun syömisen vähentämisestä. Nyt olenkin syönyt normaalia vähemmän, siis harvemmin ja pienempiä annoksia. Pääasiassa syön normaalia, terveellistä ruokaa ja paljon kasviksia ja hedelmiä. Joskus tietysti myös herkuttelen suklaapatukalla tms.
Ainakaan nyt parissa viikossa syömisen vähentäminen ei ole hidastanut painonnousua yhtään.
Mitähän tässä keksisi? Rupeanko paastoamaan, että saan terkan tyytyväiseksi? Liikuntaa en voi lisätä supistelun ja liitoskipujen takia. Oma lihominen ei minua huoleta, sillä olin ennen raskautta hoikka. Lähinnä mietityttää se, kasvaako vauvasta joku 5-kiloinen jättiläinen jos minun painoni nousee liikaa.
Kommentit (6)
Mun käsittääkseni vauvasta ei voi tulla liian iso ellei sulla ole sokereissa häikkää. Oletko käynyt sokerirasituksessa?
Sitten ne on sun ikiomia läskejäsi jotka sun pitää laihduttaa vauvan syntymän jälkeen pois. :) Ei siinä sen kummempaa.
Tietysti vähän auttaisi tietää sun lähtöpaino tai bmi. Jos olet hoikka, suurempikin painonnousu on ihan ok. Jos taas olet ylipainoinen, vähempikin riittää. Mutta kummassa vain tapauksessa riskit on lähinnä sulla itelläs, ei vauvalla, jos vain sun sokeriaineenvaihdunta on kunnossa.
Itselläni lähtömitat 175/58 ja joka kerta (3 raskautta) tullut 20-25kg painoa lisää. Ovat sitten imetyksen myötä valahtaneet pois ihan hetkessä. 3kk synnytyksestä olen ollut alkumitoissa ja sen jälkeen mennyt reippaasti allekin, siis vaikka olen syömällä yrittänyt syödä ettei paino tipu liikaa.
Pyydä aika vaikka ravintoterapeutille: sun pitää syödä!
Juominen (veden) kannattaa myös.
Ettei sulla nyt olis turvotusta tullut?
Ehdottomasti soitat neuvolaan ja mietitte vaikka sokerirasitukseen menoa jos painoa tulee kilo viikossa.
Mun käsittääkseni vauvasta ei voi tulla liian iso ellei sulla ole sokereissa häikkää. Oletko käynyt sokerirasituksessa?