Ei hiito mihin meillä oikein menee rahat ruokakaupassa?
Meillä menee 400-500€ kuukaudessa ruokaan rahaa. perheessä on 2 aikuista ja 3 lasta (2-4v)
Tuossa summassa ei ole pesuaineet ja vessapaprut yms. kun ne ostetaan aina Prisman jäsenetupäiviltä.
Syömme ihan tavallista kotiruokaa, suosimme kaupan omia merkkejä ja -30% lihoja.
Kalaa ostan kun lohi tai kirjolohi on tarjouksessa.
Karkkia ja chipsejä ostetaan tosi harvoin, ehkä kerran kuukaudessa. Jäätelöä ostan pari kertaa kuukaudessa ja silloinkin litran paketissa.
Limsaa ostetaan max. kerran viikossa ½l pullo yhteiseksi lapsille sauna limppariksi. Lonkkua ostan 1-2 pulloa viikossa aikuisten saunajuomaksi.
Leivät ostan II-laatua leipomon myymälästä, iso ostoskassillinen leipää maksaa 10€ ja riittää vajaan kuukauden verran.
Tomaattia ja kurkkua meillä on aina, talvella ostan ulkolaisia. Hedelmiä on myös aina mutta niissäkin ostan halvimpia.
Kahvit, kaakaot yms. saadaan firmastamme.
Omasta mielestäni olen tarkka ruokaostoksissa ja olen kuvitellut ruokakulujemme olevan kohtuulliset.
Nyt ruokaa laittaessani huvikseen laskin paljonko ruokasatsi maksoi. Iso kattilallinen jauheliha-juureskastiketta ja potut maksoi juuri ja juuri 4€ ja se riittää kahdeksi päiväksi.
Mielenkiinnosta laskin sitten muutkin päivän syömiset ja koko päivän ruuat, välipalat, iltapalat, maidot yms. maksoi 10€ yhteensä.
Jos tuon päivän saldon kertoo 30:llä maksaisi kuukauden ruuat 300€. 100-200€ saisi helposti karsittua ruokamenoista. Sillä rahalla saisi meidän perheelle ostettua kanarian reissun!
Ei helvetti, pakko alkaa tutkimaan mihin se raha oikein menee!
Kommentit (15)
tai no voihan se 2 vuotias vielä..
kyllä mun 2 v käyttää vielä vaippoja ja 4-v käyttää yövaippoja vielä
kun ne ostetaan jäsenetupäiviltä ja niitäkin menee enää 1/päivä.
Muroja syödään aika vähän ja niissäkin halpismerkkejä, nytkin on maissimuroja jotka maksi 1,70€/iso paketti.
Hedelmiä menee päivässä kilo eli 1-1,70€/päivä
En usko että leivän itse leipominen juuri säästäisi, kun tuolta tehtaanmyymälästä saa niin halvalla, 5 leipää/2€
Syöttekö kaikki kotona kaksi lämmintä ruokaa, syöttekö työpaikalla eväitä vai miten?
Juustoa ja leikkelettä? Ne ovat kalliita. Irtojugurtteja ja vanukkaita?
Kurkkua ei kannata ostaa, se on kallista verrattuna sen ravintoarvoon, korvaa vaikka paprikalla tai porkkanalla.
mun mielestä teillä menee rahaa todella vähän.
Meillä kaksi aikuista yksi vähäruokainen murkku ja pieni koira. Rahaa menee joka kuulausi lähes tonni ruokakauppaan. Tosin siinä on vessapaperit ja pesuaineet mukana.
Meillä myös kolme lasta + kaksi aikuista. Lapset ovat 7v, 5v ja 1,5v. Kaksi vanhinta poikaa syövät jo aikuisen kokoisia annoksia.
Olen supernuuka kaupassa. Syömme terveellistä itsetehtyä ruokaa, paljon itsepoimittuja metsä/puutarhamarjoja. Lisäksi ostan aina kaupan halpamerkkejä & laputettuja aletuotteita. Meillä pelkkään ruokaan menee 500 e/kk. Siihen päälle vaipat, pesuainnet, wc-paprut. Ja sitten kun ostaa lapsille vaatetta ja urheiluvälinettä niin huh hei. Tili tuli, tili meni.
Tänään oli ostettava vanhimmalle koululaiselle luistimet ja suksipaketti, koska koulussa tarvitaan nyt. Lisäksi ruuat. Huoh...
Urheiluvälineet ostan uutena, mutta halvimmasta päästä (siis sulset ja luistimet), koska kolme poikaa perheessämme tulee käyttämään ne. Vaatteet eivät enää säily kiertoon esikoiselta vaan ovat säpäleinä hänen käytöstään eli niissäkin säästäminen on heikolla.
Eli ei se kulutus ap teidän perheessä ainakaan vähene :D
Ootteko lihavia?
-kaupan kärrykyttääjä-
teillä on Lidl lähellä niin hae ihmeessä sieltä kaikki maitotuotteet. Sieltä kärräämme kolme kassillista viikossa 50 eurolla kun S- tai K- kaupan sama satsi maksaa aina lähemmäs satasen.. On huomattavasti edullisempaa ruokaa ja iso osa kotimaistakin. Ja saksalaiset jugurtitkin toki ovat hyviä, etenkin heidän maustamaton.
kun kotona syödään 2 lämmintä ruokaa.
maito on samanhintaista kuin Prismassa kun huomioin S-bonukset. Usea tuote oli kalliimpaa kuin Prismassa ja moni tuote oli alennettuna samanhintainen kuin Prismassa normaalihinnalla.
Meillä on 2 vanhinta lasta 10pvää/kk päivähoidossa ja syövät silloin kotona vain yhden lämpimän ruuan ja iltapalan.
Mies käy joko ulkona syömässä lounaan tai ottaa voileipiä evääksi, nuo ulkona syömiset ei ole tuossa hinnassa.
Muulloin syödään 2 lämmintä ruokaa päivässä, toinen on aina itse tehty ja täyttävämpi ja toinen on sitten usein jotain einestä tai keittoa.
Usein lounas on maksalaatikkoa, pinaattikeittoa, lihakeittoa, munakasta, kalakeittoa, pyttipannua, kasvissosekeittoa, kalapuikkoja+ muusia, tms.
Vanukkaita ostetaan joskus, ehkä kerran viikossa, jogurtteja ja viilejä syödään pari-kolme kertaa viikossa.
En minätähän asti ole kovin suurena meidän ruokalaskua pitänyt, mutta kun tämän päivän syämiset laskin niin onhan tuolla laskulla siihen nähden kokoa.
T: ap
jos haluaa säästää, lihaa ei kannata syödä ja etenkin talvella voi syödä sen ties mistä asti tuodun omenan sijaan porkkanan
maitoa ei kannata juoda ruuan kanssa, haittaa raudan imeytymistä. muutenkaan sitä ei kannata tolkuttomia määriä litkiä.
muutenkin kannattaa kiinnittää huomiota annoskokoihin ja eri ruokalajien määrän suhteeseen. maha täytetään sillä perunalla, ei millään tomaatilla tai juustolla!!
meidän perheessä iso kulu on erikoisruokavaliot. maitoallergiaa, laktoosi-intoleranssia ja muita allergioita. näille ei tietenkään kauheasti voi mitään. (riisimaito 2,6e/litra...)
Meitä on yhteensä kolme -kaksi aikuista ja teinityttö.
Meidän ruokalasku on vähintään 700 ekeä. Syömme toki laadukasta lihaa ja kalaa. Mieluummin rahaa ruokaan kuin Kanarian reissuun.
Tämän lisäksi isä syö joka päivä ulkona lounaan ja tyttö koulussa ja äiti omat eväät, kun ei ole ruokailumahdollisuutta töissä.
leipo itse leivät.
aamiaismuroja? hedelmiä? muista syödä niitä riittväksi muuten