Anoppi vaatii itselleen aina joululahjoja,
mutta koskaan ei anna muille mitään. Lapsenlapsilleen joskus jouluna jotakin pientä.
Kommentit (9)
voit sanoa ettei aikuiset anna aikuiselle lahjoja teidän perheessä. Kiität lasten lahjoista, voit sanoa myös jotain siitä, että jouluhan on lasten juhla.
Ymmärrän kyllä pointtisi. Anoppisi voi olla narsisti ja/tai liian pihi ihmiseksi (=sellainen joka vaatii muilta, ei anna itse).
Tuota on kyllä erittäin vaikea uskoa. Tai sitten anoppisi on jo dementiakodissa ja taantunut lapsen tasolle, mutta te uskotte, että hänen aivonsa toimivat kuten ennenkin.
Kerro esimerkki. Muuten on aika epäuskottava edes provoksi.
he kyllä antavat vastalahjojakin. Minusta heiltä riittäisi lapsille paketit, mutta se ei kuulemma käy.
Miehen veljen perheellekin on oltava täsmälleen saman hintaiset lahjat, kun se lahjan rahallinen arvo on ainoa kriteeri, ajatuksella ei ole mitään väliä.
Ja onhan meillä hänelle paketti, ei siksi että vaatii vaan siksi, että haluan antaa.
Välillä kysymme miehen kanssa, että missäs meidän lahjat on, hän tuumaa että aikanaan sovittiin että vain aikuisille.
Totta että sovimme muutamana jouluna vuosia sitten, mutta sittemmin tuosta sopimuksesta on luistaneet kaikki muut paitsi anoppi ja ihan hyvästä sydämestä kaikki antavat toisilleen jotakin.
Jos vasta aattona ottaa lahjan puheeksi ja silloinkin kysellen. Kysymisen ja vaatimisen ero on aika iso ainakin meillä päin. Huumoriahan tuo vain häneltä on.
asiallisesti ottaa puheeksi, ettei lahjaa tule aikuisten kesken. Miksi itse ruokit automaattia eli anoppia, joka vaatii kortin/lahjan? Jos todella haluat antaa, niin annat. Älä sitten valita, ettet itse saa. Kaikilla ei käy tasan onnenlahjatkaan, ei ymmärrys, tilanneäly ja tunnetietoisuus.
Itselläni on saman sortin anoppi, aina käsi ojossa, ei mitään antamassa (edes lapsille). Kyllä hän närkästyi, kun siihen tuli loppu, mutta lopulta kai sisäisti asian. Kyllä näitä oman lapsuutensa kadottaneita aikuisia maailmasta löytyy, mutta heidänkin on uskottava lopulta, ettei joulupukkia ole.
vastaisin anopille jos siis kehtaisi kysyä, että missä hänen lahjat on; no pukki varmaan unohti korvatunturille, onkos anoppi ollut kiltti tänä vuonna?
En osta anopille, apelle tai edes omille vanhemmilleni jouluna paketteja KOSKA NÄIN ON SOVITTU!
että nyt ostamme vaan lapsille lahjoja! Mahtaisiko suuttua, vai tyytyisikö siihen.