Muutuin sossulle arvokkaaksi köyhäksi vasta saatuani lapsia.
Jos ennen lapsia olisin kertonut sossussa että häätö uhkaa ja ruokaakaan ei ole, olisi käsketty vaan mennä kavereille asumaan ja kerjätä ruokansa.
Tulopuoli ei ole muuttunut sen paremmaksi, mutta kohtelu sossussa on nyt kuninkaallisten vieraiden kohtelua kun tuli pari mukulaa hankittua.
Saisin heti sossun maksamaan vuokrarästini jos niitä olisi, ruokarahaa tulis välittömästi, yms.
Sata-komitean uudistuslistalla pisti silmään se että asumistukeakin kohdennetaan erityisesti lapsiperheille.
Eli pakko kai sitä on köyhän pari lasta tehdä, että pysyy itse leivässä ja saa katon päänsä päälle. Yksinelävää köyhää ei kukaan muista.
Taidanpa pyrkiä eduskuntaan teemalla "pidä huolta myös yksinäisestä köyhästä", läpimeno on taattu jos yksinäiset köyhät jaksavat nälissään sillanalta äänestämään raahautua.
Kommentit (4)
sossun (kuten yleensäkin aikuisten) on pidettävä huolta lapsista, jotka eivät pysty itse huolehtimaan itsestään. Ja koska parhaiten tämä käy lasten omien vanhempien kautta, se apu kohdennetaan niille lasten vanhemmille.
Sen sijaan oletus on että aikuinen ihminen on yleensä kykeneväinen itsekin huolehtimaan itsestään.
yksinelävät saavat ratkaista ongelmansa pitkälti yksin. Ja sitten vielä katsotaan, että sinkut ovat aiheuttaneet itse köyhyytensä. Perheiden ongelmiin etsitään syitä yhteiskunnasta.
Tässä on kyllä huutava vääryys!
kun asumistukea saavat kohta vain työttömät lapsiperheet?
Pitääkin tehtailla vielä muutama lapsi vanhuudenturvaksi, niin saa asua oikeassa asunnossa eläkeikään asti, muuten taitaa joutua sillanalle.
Mikset mene töihin, miksi käyt sossussa?