Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen sisko ei sitten ostanut meidän lapsille lahjoja :(

Vierailija
18.12.2009 |

Ei tässä muuten mitään, mutta kun joka ikinen joulu on tullut. Näin ollen olemme mekin ostaneet heille ja näin mennyt ainakin 5 joulua. Mitään ei asiasta ole sovittu, mutta kun heiltä on tullut meille paketit niin olemme mekin pistäneet sinne.

No tänä vuonna taas ostin heille mutta heilläpä ei kuulemma tänä vuonna olekaan meidän lapsille mitään :( Ilmoitti vasta kun annoin meidän lahjat heille.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ap ole tullut ajatelleeksi että jos heillä ei ollut kertakaikkiaan rahaa ostaa lapsillesi lahjoja.

Eikö se joulutunnelma, ruoka ja yhdessä olo ole se tärkein eikä jotkut ihmeen lahjat.

Jos noin tympäsee mene itse kauppaan ja osta lapsillesi muutama ylimääräinen

Vierailija
2/26 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on antamisen juhlaa. Siskon lapset saavat lahjat ja ovat varmaan iloisia niistä:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän lapselle lahjan, mutta meille ei tullut mieleenkään, että meidän täytyisi toistemme lapsille ostaa lahjoja. Emme ole muutenkaan innokkaita joululahjan ostajia. Ärsyttää tällainen, kun nyt tuntuu, että olisi pakko ostaa heidänkin lapselle, vaikka oma mielipide on, etten halua lahjaa ostaa. Jos emme osta, niin varmasti ihmettelevät...

Vierailija
4/26 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joululahjojahan annetaan vain vastalahjojen toivossa vai? Kaikesta sitä ongelmia tehdään.

Vierailija
5/26 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joidenkin kanssa "on ollut tapana" vaihtaa lahjoja, niin oletan kyllä tämän tavan jatkuvan, ellei asiasta muuta sovita. Esim. tänä vuonna sovittiin muutaman ystävän kanssa, ettei enää osteta aikuisille lahjoja, kun kaikkien lapsille ostetaan. Ainakin minun tuttavapiirissäni on "varaa" reilusti sanoa, jos rahatilanne tms. ei salli lahjojen ostoa.

Vierailija
6/26 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaa siitäkin huolimatta lahja, vaikka kerroin sen äidille nätisti että rahatilanteemme oli tosi tiukka. Tottahan me joo jätetään sitten ruoka, pesuaineet ja muu todella oikeasti tarpeellinen omalle perheellemme ostamatta! Ja vaikka rahatilanne muuttuikin pian sitten hyväksi, niin maku kyllä meni lahjojen ostamiseen heille.

Lahjavuoreen se hautautuu aina muutenkin, siinä ei yhden perheen yksi ostamatta jäänyt lahja olisi tullut edes huomatuksi, jollei mamma olis tehnyt siitä jotakin ongelmaa itselleen.

Vierailija
7/26 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vois alkaa kasvaa aikuiseksi jos on jo omiakin lapsia! EI mitenkää voi ymmärtää näitä marisijoita. Miten ihmeessä te voitte olla noin lapsellisia.

Vierailija
8/26 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos "aina" on lahjoja vaihdettu, tuntuu aika tylyltä mitään ilmoittamatta tapa lopettaa. Olisivat vaikka ilmoittaneet ettei tarvi heille tänä vuonna lahjoja ostaa...

Me ollaan sovittu kaikkien ystävien ja sukulaisten kanssa että vaan kummilapsia lahjotaan, eikä aikuisia ollenkaan. Muuten lahjoja olisi ostettava aivan tuhoton määrä, ja ne tosiaan olisivat sitä rihkamaa mikä vaan hautautuu muiden tavaroiden joukkoon.

Oma siskoni (lapseton) ei ole kertaakaan ostanut lapsillemme joulu-tai synttärilahjaa, ja jälkimmäinen kyllä tuntuu vähän pahalta. Ei ole kyllä tullut juhliinkaan, mutta ei kai olisi liikaa edes korttia postiin laittaa... Onneksi lapset eivät osaa kaivatakaan, kun muutenkaan ei kovi paljoa tekemisissä olla.

Vierailija
9/26 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät mitään kaupankäyntiä, että "minä annan jos sinä annat ja ellet sinä anna niin en minäkään"! Jo on lapsellista touhua! Jos annat siskonlapsillesi lahjoja vain jonkun typerän vastavuoroisuusperiaatteen takia, etkä siksi että haluat ilahduttaa omien lastesi serkkuja, niin jätä lahjat kauppaan.

Vierailija
10/26 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisten joulu pyörii pakettien ja niiden vaihdon ympärillä. Joskus nyt on vain kiireempää joulun alla eikä ehdi juosta hiki päässä lahjojen perässä. Me olemme sopineet suunnilleen kaikkien kanssa, ettei osteta lahjoja toisillemme / toistemme lapsille. Haluan, että jouluaika on ihana tunnelmallinen yhdessäolon juhla eikä siihen kuulu stressi pakkolahjoista. Lapsillemme ostamme sitten tarpeellisia ja harkittuja juttuja lahjaksi, joten pakettejakin saavat availla kohtuudella. Muillekin saatetaan antaa, jos "nappijuttu" osuu kohdalle, mutta ei todellakaan odoteta vastalahjaa. Antamisen ilo, kun on löytänyt jotain tarpeellista riittää meille. Yrittäkää nyt jo päästä yli tuosta materianpalvomisesta.

Vierailija
11/26 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on ollut tapana vaihtaa olisi kohteliasta sanoa hyvissa ajoin ennen joulua vaikka etta

"paatimme etta tasta lahtien meidan perhe antaa lahjoja vain lapsille / kummilapsille tms."

Eli etta asia tulisi etukateen kaikille selvaksi eika tulisi pettymyksia. Ei tarvitse lupaa kysella vaan ilmoittaa.

Vierailija
12/26 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka vuosi kantaa kaikille lapsillemme jotain, olen sanonut ettemme juhli joulua millään tavalla. Muistaisi vain kummityttöään. Minua ärsyttää miettiä mitä hänen tyttärelleen/perheelleen voi ostaa, muuten olemme hyvin vähän tekemisissä....

kaikki vaan ei ole jouluihmisiä tai vaadi niitä lahjaröykkiöitä.

Vierailija
13/26 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin on veljeni lapsi sen verran tärkeä henkilö, että ostan hänelle aina synttäri- ja joululahjat. Samaa ajttelee veljeni minun lapsistani.

Toisillemme ostamme ihan symboliset lahjat. Onhan se kiva avata jokunen paketti isojenkin, vaikka siellä olisi vain suklaata, kynttilä tms. pientä.

Toivottavasti ap:n käly ei sitten myöhemmin russuta kun ei veljen lapset pidä yhteyttä ....

Vierailija
14/26 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että ei rahat oikeasti kohta riitä. itselläni on 3 sisarusta ja heidän puolisot, ja miehellä 2 ja puolisot.ja tietty oma mieheni. lapsia 0-17v on nyt 7 ja pari lisää tulossa. ja eka oma. en edes itse muista että mun vanemmat olisi ostellut sisruksiensa kanssa lahjoja, no niitä onkin 7 ja suku on jo kasvanut tosi isoksi.mummulle on kyllä "pakko" ostaa ja äiteel ja isäl. =) ja pari kummilasta. (saako tästä textistä nyt mitään selvää?)

Vierailija
15/26 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestäkää äkkiä kriispalaveri, sulle muutama Diapami. Voimia!!!

Vierailija
16/26 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime jouluna veljen toiselle pojalle lahjaa ja siitä oli veljen vaimo suuttunut. :( en ymmärrä en.. ei ne samperin lahjat ole niin tärkeitä.

Vierailija
17/26 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ostaa lahjoja pelkästään antamisen ilosta eikä tule ajatelleeksi että jotkut muut tekee sitä velvollisuudesta. Tai että pakko antaa kun nuokin antaa meille.

Eli jos on kuvitellut että ap:kin antaa lahjoja lapsille antamisen ilosta niin ei ole tullut ajatelleeksi että pitäisi erikseen ilmoittaa että älkää nyt tänä vuonna antako niitä lahjoja kun mekään ei.

Vierailija
18/26 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjojen arvo verrattuna saatuihin ja kailottaa sitä sitten pitkin vuotta ympäri kyliä...no enpä ole nykyisin enää missään tekemisissä ko. ihmisen kanssa. Mieheni on aina inhonnut siskoaan, minä yritin pitää välejä, kunnes totesin sen minkä mieheni jo tiesi, ei tule onnistumaan noin laskelmoivan ja tunnehäiriöisen ihmisen kanssa :(

Vierailija
19/26 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olemme sisarusten kanssa sopineet, että ostamme lahjoja vain kummilapsillemme. Toimii.

Vierailija
20/26 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös miehen sisko jättää yleensä lahjat ostamatta, koska ei kuulema kannata kerskakulutusta. Tosin kun heidän lapsensa olivat pieniä niin joka joulu tuli lahjatoiveet kirjallisesti kotiin. Ja ostettiin lapsille aina jotain mitä olivat toivoneet, sen jälkeen kun heidän lapsensa olivat täyttäneet 15 niin ilmoittivat ettei enää tarvi ostaa mitään. Ja hänen kohdallaan ei ole kyse rahanpuutteesta, koska on varaa matkustaa vähintään 4 kertaa vuodessa ulkomaille lomalle ja muut loma-ajat ajelevat ympäri suomea maastoautolla venettä perässään vetäen (no välillä vissiin ajelevat myös sillä veneellä). Joten aivan kaikki ekologisuus ja kerskakulutus perustelut ovat todella huonoja mun mielestä. Mikäs siinä jos ei vain halua ostaa meidän lapsille, jotka ovat koko suvun ainoat pienet, mitään lahjoja, mutta ärsyttää kun pitää selittää tekopyhästi jostain liiallisesta kulutuksesta ja ekologisista valinnoista.

Niin ja ainakaan meillä lapset eivät ole saamassa kuin 5 lahjaa kummatkin ja niistakin jo kahdet on vaatteita, että kyllä mua vähän surettaa omien lasten puolesta, vaikka ei joulu tietenkään ole pelkästään niitä lahjoja.