Ärsyttävää, isovanhemmat taistelevat kumpien luokse menemme
Molemmat esittävät pitkän listan perusteita miksi meidän pitäisi menneä juuri heille jouluksi. Molemmat loukkaantuvat verisesti jos emme mene heille. Isovanhemmat asuvat monen tunnin matkan päässä toisistaan joten emme voi käväistä molempien luona. Ei ole kivaa kun teet niin tai näin niin aina se on väärinpäin.
Kommentit (11)
ole palleja sanoa että viettävät joulun OMASSA KODISSAAN koska haluavat niin.
Pitää määkiä että voi voi kun meistä kaikki tappelee...
että olemme joulun meillä kotona. Kutsuimme sitten molmpien puolen sukulaiset meille, oma perheeni halusi tulla aatoksi, miehen perhe joulupäivänä. Kaikki meni kerrasaan kivasti.
Me olemme anoita, joilla on ISO omakotitalo ja meillä on myös kolme lasta, joista nuorin oli viime jouluna vasta 2kk ikäinen. Siinä hyvät syyt miksi muutimme "perinteen" (eli juuri tuon taistelu-huono omatunto - perinteen).
jos ei HALUA viettä joulua omassa kodissaan? Haluaisi mennä molempiin paikkoihin muttei pysty jakautumaan kahtia? Mä en osaa edes kuvitella että me olisimme jouluna vain oman perheen kesken, se on aivan mahdoton ajatus!
Meillä on ikäänkuin kaksi jouluaattoa:
Aattona olemme toisen vanhemmilla ja joulupäivänä toisen vanhemmilla. Siis joka toinen vuosi aatto minun vanhemmilla ja joka toinen vuosi anoppilassa.
Joulupäivänä "pukki on tuonut lahjoja tähänkin mummolaan, oho!" ja syömme joulupäivällisen ja avaamme paketit. Samanlainen juhla kuin aatto.
Molemmat mummolat niin lähellä että pääsemme aina illaksi kotiin.
Aatonaattona syömme oman perheen kesken, samoin 2.joulupäivänä.
Ja veljeni vaimoineen tulee aina vanhemmillemme silloin kun mekin, eli hekin vuorottelevat.
WIN WIN -situation :)
jos ei HALUA viettä joulua omassa kodissaan? Haluaisi mennä molempiin paikkoihin muttei pysty jakautumaan kahtia? Mä en osaa edes kuvitella että me olisimme jouluna vain oman perheen kesken, se on aivan mahdoton ajatus!
että vuorovuosin käydään ja sillä hyvä.
ONKO se niin vaikeeta? Tai millasia omituisia marttyyrivanhempia teillä on?
Mun äiti aina sanoo että "teette niinkuin tykkäätte", ja mä ole ainoa lapsi eli lapset ainoat lapsenlapset. Vuorovuosin on käyty heillä ja he meillä, aatto ollaan AINA vain perheen kesken. Miehen isä asuu ulkomailla, joten siel ei jouluisin käydä.
Isovanhempien luokse on aina menossa joku perhe, jos/kun he sinne vieraita haluavat. Saamme viettää ikioman joulun omalla perheellä. Toki meillä on ollut vieraitakin, kummatkin isovanhemmmat eri vuosina, miehen täti yhtenä vuonna ja olemme itsekin olleet kummassakin mummolassa pari kertaa ja lisäksi siskoni perheen luona ja mieheni veljen perheen kanssa. Nyt kun on kokeiltu kaikenlaisia joulunviettotapoja, on mukavaa olla omassa kodissa. Joulunpyhinä voi sitten kyläillä sukulaisten luona.
ollaan myös vietetty kahta aattoa jonakin vuonna. Tosin kyllä vaan niin päin että jos emme ole olleet aattona minun vanhemmillani niin siiten joulupäivänä on aatto nro2. Tänäkin vuonna on luvassa "2 aattoa". Aattona olemme minun vanhempieni luona ja siskoni tulee myös, mutta hänen lapsensa eivät. Joulupäivänä he sitten liittyvät seuraan ja illalla avaavat lahjoja. Myös minun lapsilleni saavat silloin muutaman lahjan lisää, että saavat yhdessä availla. =o)
Meillä on ikäänkuin kaksi jouluaattoa: Aattona olemme toisen vanhemmilla ja joulupäivänä toisen vanhemmilla. Siis joka toinen vuosi aatto minun vanhemmilla ja joka toinen vuosi anoppilassa. Joulupäivänä "pukki on tuonut lahjoja tähänkin mummolaan, oho!" ja syömme joulupäivällisen ja avaamme paketit. Samanlainen juhla kuin aatto. Molemmat mummolat niin lähellä että pääsemme aina illaksi kotiin. Aatonaattona syömme oman perheen kesken, samoin 2.joulupäivänä. Ja veljeni vaimoineen tulee aina vanhemmillemme silloin kun mekin, eli hekin vuorottelevat. WIN WIN -situation :)
Me vietämme joka toisen joulun kotona, joka toisen minun vanhemmillani. Kotijouluina mieheni vanhemmat käyvät meillä lahjojen aukaisussa ja joulukahvilla (eka kahvi, sitten lahjat ;) ja tämä toimii enemmän kuin hyvin.
Olen erittäin tyytyväinen, että miehelläni oli työ, jonka takia hänen oli välillä oltava joulunakin töissä. Siitä tämä käytäntö sai alkunsa. Omajoulu on aivan ihana asia. Ja sukujoulukin on ihana.
Mutta minä kyllä ilmoittaisin tuossa tilanteessa, että alkaen nyt, vietämme joulun paikassa A, ens vuonna paikassa B, sitten taas A ja B ja niin ees päin. TAi lisäisin kohdaksi C oma koti. Kahden paikan väliä en sukkuloisi yhtenä jouluna. En.
Ehkä ilmoittaisin, että viettäisin kotona joulun. Ajelkoot isovanhemmat miten haluaa. Ja ensi vuoden joulusta alkaen vuorojouluja.
t.10
Molemmat esittävät pitkän listan perusteita miksi meidän pitäisi menneä juuri heille jouluksi. Molemmat loukkaantuvat verisesti jos emme mene heille. Isovanhemmat asuvat monen tunnin matkan päässä toisistaan joten emme voi käväistä molempien luona. Ei ole kivaa kun teet niin tai näin niin aina se on väärinpäin.
joulu omassa kodissamme.
Isovanhemmat (ja muutkin sukulaiset) ovat tervetulleita meille joulunviettoon. Lähellä asuvat tulevatkin, mutta kaukana asuvat eivät. Jostain kumman syystä haluavat hekin viettää joulun pyhät kotonaan ;)
ole palleja sanoa että viettävät joulun OMASSA KODISSAAN koska haluavat niin.
Pitää määkiä että voi voi kun meistä kaikki tappelee...