Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huolestuisitko 5,5v pojasta, joka ei leiki päiväkodissa kuin tyttöjen kanssa?

Vierailija
18.12.2009 |

Päiväkodista ovat niin iloisia, kun poikamme leikkii tyttöjen kanssa hienosti. Minä olen kauhean huolissani, kun poika arastelee ikäisiään poikia päiväkodissa. Kotioloissa kyllä leikkii poikien kanssa rajujakin leikkejä ja on hyvin tarkka ettei vain ole mitään tyttöjuttuja jne. Pojalle olisi kuitenkin äärimmäisen tärkeää kuulua poikajengiin eikä olla vain tyttöjen kanssa :(

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai mitä väliä sillä on? Eikö ole pääasia, että leikkii ja viihtyy.

Vierailija
2/26 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuu vain tykkäämään enemmän ns. tyttöjen leikeistä. Odotan mielenkiinnolla vastauksia muiltakin.

Itse en pidä asiaa mitenkään huonona, sillä eiköhän nuo tyttö/poikaporukat muodostu sitten kouluiässä ihan itsestään. Sitä paitsi pojilla ei muutenkaan ole niin tiivit piirit, joihin ei uusia huolita, kuten tytöillä voi olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko mä nyt kieroutunut?

Vierailija
4/26 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikien parhaat kaverit ovat kaikki tyttöjä, ovat aina olleet pienestä saakka. Nyt vieläkin, vaikka ovat jo ylökoulussa. Koulussa toki on oltava poikienkin kanssa, koska ovat poikaluokalla. Eivät koskaan ole tykänneet leikkiä ns. rajuja poikien leikkejä, taistelujuttuja ja muita vastaavia. Ovat aika rauhallisia ja sosiaalisia tapauksia.

Vierailija
5/26 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole iloinen siitä, että lapsellasi on kavereita! Ja ilmeisen hyvät leikkitaidot, kun pääsee leikkiin mukaan. Kaikilla lapsilla ei ole näin onnellisesti asiat. Homoa ei kenestäkään tee se, että leikkii vain tyttöjen kanssa. Jos kotioloissa on poikien kanssa rajumpia leikkejä niin mikäs siinä.

t. psyk.sh.

Vierailija
6/26 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole iloinen siitä, että lapsellasi on kavereita! Ja ilmeisen hyvät leikkitaidot, kun pääsee leikkiin mukaan. Kaikilla lapsilla ei ole näin onnellisesti asiat. Homoa ei kenestäkään tee se, että leikkii vain tyttöjen kanssa. Jos kotioloissa on poikien kanssa rajumpia leikkejä niin mikäs siinä.

Vierailija
7/26 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikki vaan tyttöjen leikkejä ja barbeilla yms. (oli sillä pari poikapuolista kaveriakin pihalla)

on nykyisin homo.

Vierailija
8/26 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sehän selittääkin monta omituista asiaa mun elämässä... :D On se hyvä et on av... :D

t. 5

Vierailija
9/26 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki pojat jotka leikkivät vain tyttöjen kanssa ovat homoja :D Voi hyvää päivää. Ap kertoi poikansa leikkivän myös poikien kanssa kotioloissa. Ja mitäs sitten vaikka oiskin homo. Eihän tässä alkuperäisen huolena ollut homous vaan se, että jääkö poika poikaporukoiden ulkopuolelle!

Vierailija
10/26 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodissa. Ryhmässä ei ole oikein sopivia tyttöleikkikavereita iän, temperamentin tai suomen kielen taidon puolesta, joten pojista on löytynyt mieleisempää seuraa. Kotona leikkii niin poikien kuin tyttöjenkin kanssa.

Ehkä ap.n pojan ryhmässä ei ole sopivaa poikia leikkiseuraksi?

Vierailija
11/26 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin avioeropaperit vetämään, olen ymmärtänyt itseni ihan väärin...

Ei vaan, tosissaan, on siinä ehkä vähän jotain huolestuttavaa, jos poika ei olisi (ollenkaan) poikien leikeissä. Meidän rauhallinen poika on pienestä tyttövaltaisesta ryhmästä eskariin siirtymisen jälkeen joutunut selvästi opettelemalla opettelemaan poikien ja poikaporukan juttuja. Mielestäni on hyvä, että hän joutuu opettelemaan "selviytymistä" sellaisestakin. Nähdäkseni poikaporukan leikeissä on kohtalaisen paljon pientä nujuamista ja puolen valintaa, joka on ok, jos osaa SUHTAUTUA siihen oikein.

Aluksi poikani oli hämmennyksissään ja ehkä vähän nyreissään, mutta nyt hän on selvästi oppinut ottamaan heitot heittoina ja päässyt mukaan touhuihin. Muut pojat eivät ymmärtääkseni ole ilkeitä, mutta väärällä, vetäytyvällä asenteella se saattaisi jostain tuntua sellaiselta.

En saa nyt ajatustani oikein selväksi. Tarkoitan kuitenkin, että oma asennoituminen vaikuttaa tosi paljon siihen, miltä muiden teot ja sanat tuntuvat ja miten ne vaikuttavat. Meidän poika ON poikaporukassa oppinut itsevarmaa suhtautumista ja huumoria, ja olen siitä iloinen.

Olen iloinen myös siitä, että poikamme leikkii tyttäjenkin kanssa ihan suvereenisti.

Vierailija
12/26 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan kerroin kun on ainut poika joka on aina leikkinyt mieluummin tyttöjen kanssa. muut on ollut "poikamaisempia" pienestä pitäen. Siis omasta tuttava/sukalais piiristä.

t.10

Vierailija
13/26 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sellaisia möykäreitä?

Vierailija
14/26 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 12-vuotiaana parhaat kaverit on poikia, mutta edelleenkään poikani ei ole mikään varsinainen poikajoukon jäsen vaan enemmän sellainen pienemmissä porukoissa viihtyvä.

Yksi syy on ainakin rauhallisuus: poikani on rauhallinen kaveri eikä mikään rämäpää koheltaja. Siksi tyttöjen leikit kiinnosti päiväkoti-iässä enemmän. Nytkin nuo kaverit ovat myös rauhallisia, eli ei sitä rämäpäisyyttä ole tullut vieläkään, hän ei esimerkiksi halua pelata jalkapalloa tai jääkiekkoa...

Sinun on parasta vain hyväksyä poika sellaisena kuin hän on. Et kuitenkaan pysty muuttamaan häntä. Ei rauhallisuus tai tyttöjen kanssa viihtyminen tarkoita, että pojastasi tulee homo (jos se siis huolestuttaa), mutta jos tulisikin, niin entä sitten? Sitten hyväksyt sen.

Vierailija
15/26 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vika homoissa on?

Ja sitä paitsi jos lapsestasi joskus homo tulee niin et voi sitä muuttaa miksikään ohjaamalla nyt väkisin leikkimään poikien kanssa. Enemmän saat ongelmaa aikaan jos hän joutuu leikkimään poikaporukassa jossa ei tunne oloaan kivaksi.

Meillä 6v. tyttö leikkii mieluiten poikien kanssa eikä se minua häiritse lainkaan. Leikit poikien kanssa on kait jotenkin helpompia eikä turhamaisuuksia ole lainkaan ;) Usein on sellainen tyttö/poika sakki tässä kotipiirissäkin eli kykenee myös tyttöjen kanssa leikkiin.

Aikanaan sitten tulee ne omat parhaat kaverit, olipa ne sitten tyttöjä tai poikia, aivan sama :)

Vierailija
16/26 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kanssa 5v pojasta todettu päiväkodissa, että arastelee selkeästi isompia poikia. Leikkii tyttöjen tai pienempien poikien kanssa.

omalla pihalla leikkii vanhemman pojan kanssa ja luulen, että johtuu siitä, että pihan poika on rauhallinen eikä muksi ja paini poikani kanssa.

Poikani on liikunnallinen, eikä ujo ollankaan, mutta arastelee fyysisiä leikkejä. Pelkää sitä kun toiset painii, eikä oikein osaa mennä sellaiseen mukaan.

Haluaisin opettaa poikaani, (MITEN?) menemään mukaan vaan sellaiseen hyväntahtoiseen painiin yms. ja nimenomaan opettelemaan olemaan loukkaantuntumatta. Kuin myös opettelemaan tulemaan tilanteesta pois, jos sattuu tai jos pelkää liikaa.

Haluaisin, että oppisi hyvällä tavalla pitämään puoliaan.

14, olisiko sinulla hyviä vinkkejä tähän?

Vierailija
17/26 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa myös leikkiä naapurin poikien kanssa ja leikki toki silloin tällöin myös päiväkodin poikien kanssa. leikki kuitenkin hyvin mielellään tyttöjen kanssa ja on ns. suosittu tyttöjen joukossa tai ainakin usein halusivat ja tulivatkin meille leikkimään.

Minusta siinä ei ollut mitään pahaa. Hyvä vain kun on kavereita, joiden kanssa leikit meni hyvin yksiin ja osaa tulla toimeen muiden kanssa.

En ole edes tajunnut huolestua...

Olen kyllä ajatellut, että isosiskolla on jotakin vaikutusta, eli on varmaan oppinut leikkimään isosiskon kanssa ja nekin leikit pääasiassa tyttöjen leikkejä.

Vierailija
18/26 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä leikin kouluikään asti vain poikien kanssa.

Olenko mä nyt kieroutunut?

Vaan niin olen minäkin. Leikin vielä koulussakin enimmäkseen poikien kanssa =) ja ihan hetero olen.

En oikein koskaan osannut kiinnostua ns. tyttöjen jutuista enkä ymmärtänyt niitä sosiaalisia kuvioita.

Töissäkin olen perinteisellä miesalalla.

On minulla muutamia hyviä naisystäviä joiden kanssa on kiva viettää aikaa ja töissäkin juttelen mielelläni naisten kanssa.

Omat lapseni ovat poikia (4v ja 6v) ja leikkivät sujuvasti poikien ja tyttöjen kanssa.

Vierailija
19/26 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskarilaispoikani leikkii pääasiassa tyttöjen kanssa, ja olen ollut huolestunut siitä, mitä tapahtuu, kun menee kouluun. Siis siksi, että poikani ei siedä nujuamista (paitsi kotona veikan kanssa) ja sellaista kuitenkin olisi vähän pakko pojan sietää. Muuten musta on kiva, että tykkää rauhallisemmista leikeistä. On kyllä leikkinyt poikienkin kanssa, jos on kyse ei niin fyysisestä leikistä, eikä sitten mitään ongelmaa ole.

Vierailija
20/26 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan normaali on nykyään, on paljon tyttökavereita mutta myös poikakavereita. Tulle hyvin toimeen poikien kanssa ja omistaa paljon poikakavereita yhä edelleen. Monet muut tytöt eivät osaa olla poikien kanssa kaveria

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi