Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lapsesi vie/vei lahjan opettajalle, niin mikä se lahja oli ja minkä arvoinen?

Vierailija
18.12.2009 |

Ja ei tarvitse niiden vastata jotka ei aio viedä

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee sellainen olo, ettei kehtaa edes ottaa vastaan lahjaa, jos joku tuo liian arvokkaan lahjan. Itse olen opettaja ja minun lapseni vievät muistamiseksi haluamilleen ihmisille yhden Havin kynttilän/ihminen.

Vierailija
22/54 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 x elokuvalippu sellaisesta paketista jossa on useita lippuja, arvo jotain 15 €?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli turha hyllynvahti joulunajaksi josta ei pääse eroon kuten kynttilöistä, kukista, seveteistä ja konvehdeista tai pipareista ja jota ei voi mitenkään käyttää. Uskon että ope kuitenkin tajuaa lapsen ajatusmaailman ja lumisadepallon viehätyksen lapsen silmissä. Voihan ope laittaa sen kiertoon myöhemmin, vaikka jollekin sukulaismuksulle tms.

Itse en lumisadepalloa haluaisi saada ja olen luokanope, mutta nyt olikin kyse siitä mitä poika halusi opelle antaa. Maksoi noin 10€

Vierailija
24/54 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 opettajalle kristallisydänkuusenkoristeet, tais olla 7,8 e /kpl ja miesopettajille glögilusikat, 10 e/pkt. Halvemmalla olisin tahtonut päästä, mutta en keksinyt mitään muutakaan. Täältä luin että opettajat hukkuvat kynttilöihin, suklaisiin ja joulukukkiin enkä halunnut viedä niitä.

Vierailija
25/54 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsityönä tehdyt kauniit kynttilät. En muista hintaa, mutta alle 10e kuitenkin. Halusin antaa sellaista, mikä ei jää kaappeihin lojumaan ja nuokin voi antaa eteenpäin jos eitykkää:) Nätit paketit kuitenkin.

Ja mielestäni se ajatus on tärkein. Olen itsekin alalla, jossa jouluisin saa aina kaikenlaista pientä pakettia ja joskus ihan nolottaa ottaa niitä vähän arvokkaampia lahjoja vastaan.

Vierailija
26/54 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

3E maksoi.

Vierailija
27/54 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muille (myös harjoittelijalle) Fazerin suklaaboxit 3 e ja tytön valokuvakortit, jollaiset lähti myös sukulaisille.

[/quote]

mikäli annoitte lapsesi valokuvan, SE ON JO NOLOA JA ITSEKÄSTÄ.....

Vierailija
28/54 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsi askarteli kortin, ehkä noin 4e yhteensä.

Vierailija
29/54 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaluokkalainen ja kuudesluokkalainen vei opettajillensa kynttilät 4e ja fazerin sininen/marianne karkkipussit 2,5e. Ja kortit tietty. Pakattiin vain lahjakassehin. Jos lahja ei opea kiinnosta näkee mikä siellä on ja voi antaa sen jollekkin muulle.

Vierailija
30/54 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse leivottuja pipari-suklaamuffinseja, itse tehtyjä pähkinäkarkkeja, itse tehtyä poropiirakkaa ja kaunis kynttilä.

Rahaa ei mennyt kauheasti, kun tein isot satsit noita kaikkea, osa on kotona pakkasessa ja osa vietiin anopille jne.

Vierailija
31/54 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ope ja säilytän kaikki oppilailta saamani kortit. Eniten minua ilahduttaa ne, joissa on oppilaan kuva, esim. tarrakuva. Muistanpahan sitten vanhana naaman ja nimen. Joo, olen ollut alalla yli 10 vuotta joten kokoelma on jo mittava. Lahjat ovat kivoja, parhaimpia ovat (itse tehdyt) kortit, syötävä (itse tehty kuivakakku parasta mitä olen saanut), juotava, kukat. Kaikki otan kiitollisena vastaan, mutta en todellakaan katso kieroon niitä, jotka eivät mitään tuo. Harmittaa ainoastaan, jos oppilas ei osaa vastata hyvän joulun/ loman jne. toivotukseen.

Vierailija
32/54 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vääntänyt pitkää päivää ennen joulua ja samalla hoitanut iäkästä äitiäni, keneltä murtui lonkka marraskuussa.

En olisi millään jaksanut juosta kaupoissa hakemassa yksilöllisiä lahjoja päiväkotiin ja kouluun.

Mutta niin vain sain askarreltua lasten kanssa yksilölliset kortit ja kävin ostamassa iittalan lasimaljakot, mitkä täytin käsintehdyillä suklailla.

Huokaisen kyllä helpotuksesta kun lapset ovat täysi-ikäisiä ja tämä joulunalusstressi helpottaa.

t. uupunut, keski-ikäinen äiti

Vierailija
33/54 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekon tiskirättejä. Maksoi 5.5 euroa per lahja. Ajattelin että tulee käyttöön ja ne on vielä tosi kivan näköisiä:-)

Vierailija
34/54 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas kynttilöitä ja tuikkukippoja ja koristeita.

Me keräsimme luokan kesken ja annoimme 300 euron lahjakortin intersporttiin.

Miksi ette viitsi laittaa jotain kunnollista, millä opettaja tekisikin jotain.

Vierailija
35/54 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eskarilainen vei opettajalleen itsetehdyn sydänpiparin, sellaisen ison minkä koristeli ranskanpastilleilla ja minä tein pikeeristä nimen alkukirjaimen. Nätisti pakattuna sellofaaniin. Näitä meni neljä, kahden ryhmän opeille vei.

Arvoa ei voi mitata :D Olivat tykänneet kovasti.

Vierailija
36/54 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehtyjä

* karkkeja

* huovutettu pannunalunen

* kauppakassi

Vierailija
37/54 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain? kyllä vielä viimesen kevätjuhlan ymmärrän, että siinä kiitetään sitten koko ajasta, mutta joka joulu ja kevät.. huoh.. NE OPETTAJAT SAA PALKKAA työstään, siinä niille kiitosta.. jos kerta ostatte lapsen opettajalle lahjat joka joulu niin miksi ei sitten mukavalle lähikaupan kassatätillekkin?

Vierailija
38/54 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun muutkin ostaa. Tiedä, mitä ope ajattelee siitä perheestä, joilta ei tule lahjaa.

Se on sellainen pakkohenkisyys, mikä jyllää. Ei jaksais, mutta ei uskalla olla ostamatta.

jotain? kyllä vielä viimesen kevätjuhlan ymmärrän, että siinä kiitetään sitten koko ajasta, mutta joka joulu ja kevät.. huoh.. NE OPETTAJAT SAA PALKKAA työstään, siinä niille kiitosta.. jos kerta ostatte lapsen opettajalle lahjat joka joulu niin miksi ei sitten mukavalle lähikaupan kassatätillekkin?

Vierailija
39/54 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

omasta ala-aste ajastani sen että en vienyt lahjaa kun 6 luokan kevätjuhlaan.. silloinkin vein jonkun kukan.. eikä minua hävettänyt olla viemättä mitään, sillä ei se opettaja niitä lahjoja siinä paljoa katsellut että mikä on keneltäkin ja kuka ei tuonut mitään.

ja muuten, mitä väliä sillä on mitä se opettaja siitä perheestä ajattelee? ei ne numerot todistukseen tule perheen mukavuuden mukaan vaan sen osaamisen. hyvin huomaa että eletään maailmassa jossa kaikki aina miettii että mitä muut ajattelee.. maailma olis paljon parempi paikka jos ihmisten ajattelutapa olis mieluummin että: kaikista ei oo pakko tykätä mutta jokaista on yritettävä sietää..

Vierailija
40/54 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

iittalan maljakoista ja muista mutta menköön nyt... Eli kai te tiedätte, että opettaja ei saa ottaa vastaan, eikä hänelle tulisi antaa kovin kallista lahjaa? Oliko se nyt yli 20 euroa tai sinnepäin, niin voidaan katsoa että kyseessä on virkamiehen (opettaja on virkamies!) lahjontayritys tai lahjuksen vastaanotto...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi