Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä olen ostanut meidän 5v yli 300 eurolla jo pelkästään vaatteita joululahjaksi.

Vierailija
17.12.2009 |

Lisäksi kaksi uutta peliä vsmile konsoliin. Eye pet play station 3:seen. Luistelutrikoot ja luisteluhame. Flipperi, hannah montana vaatteita, penaali ja tusseja. Little pet shopeja runsaasti. Radiopuhelin. Babu born nukke ja tarvikkeita. Legoja. Uusimpia Dvd:itä useita. Diskopalloja useampia. Cd-soitin ja levyjä.

Yli 1000 euroa mennyt tytön lahjoihin, toivottavasti on ikimuistoinen joulu. Muille lapsille on tullut puolet halvemmat lahjat, ovat nuorempia niin eivät ymmärrä arvoa.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en edes tiedä, mitä kaikki ostamasi tavarat ovat.

Vierailija
2/33 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka minulla olisi varaa ostaa 400eurolla vaatteita ja 500 eurolla leluja jokaiselle lapselleni niin en sitä tee ihan periaatteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksaa viimeisten lahjojen kohdalla enään innostua. paremmin toimii muutama hyvin valittu lahja.

Vierailija
4/33 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietitäänpä hetki niitä omia lapsuuden jouluja... mitä niistä muistat? lahjoja? tuskinpa! tunnelmaa ja joulun touhuja? kyllä! Itse en halua opettaa lapsilleni, että vain rahallisesti arvokas lahja on tärkeä/hyvä. seuraavana vuonna saa ostaa lahjoja jo 2000 eurolla kun tänä jouluna menee 1000 euroa/lapsi. Pohdin itse ostanko lapsilleni edes mitään lahjoja, saavat kuitenkin isovanhemmilta ja kummeilta jne.. lahjoja. korkeintaan käyn luistimet pojalle ostamassa, sillä ne ostettaisiin muutenkin. Mutta jokainen tyylillään, tämä vain minun mielipiteeni.

Vierailija
5/33 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannah Montana, eikö se ole kouluikäisen juttu?

Taitaa olla provo. Vai kuka haluaa alle kouluikäisen olevan kuin esiteini?

Vierailija
6/33 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottahan toki niillä saa kasvatettua pakettien määrää jos se on tärkeää =) Meillä vaatteita ei anneta lahjaksi, ne ovat kulutushyödykkeitä, joita ostetaan muutenkin.

Vierailija
7/33 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaa muutamat pikkari alle kympillä. Muuta vaatetta ei tarvitse tähän hätään. Oliskohan 7v:n kaikki lahjat edes 100€ yhteensä? Mutta hänellä on ihana elämä muuten, ei tarvitse todistella materialla:D

Vierailija
8/33 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muille lapsille on tullut puolet halvemmat lahjat, ovat nuorempia niin eivät ymmärrä arvoa.

Että yksi hukutetaan lahjoihin ja muut jää vähemmälle kun ovat niin pieniä. Minä laittaisin sitten ainakin nuorempien tilille vastaavan rahasumman, jotta tulisi kohdeltua kaikkia lapsia tasapuolisesti. Itsellä myös viisivuotias ja 3 kuukautinen vauva ja molemmat saavat yhtä monta pakettia, mutta koska kuopus saa halvempia lahjoja, hänelle laitamme loput rahasta omalle tililleen. Tosin lasten lahjojen arvo yhteensä ei edes tee tuota 300 euroa...

Äitini aikanaan "tasasi" minulle ja siskolleni lahjat tasan markalleen. Muistan kerrankin saaneeni noin parin markan kiiltokuva-arkin, kun siskon lahjat olivat sen verran kalliimpia. :)

Vierailija
9/33 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin käsi sydämelle: tarvitseeko 5-vuotiaasi todella tuon määrän tavaraa? Miksi esim. disco-pallo? Tao miksi Petshoppeja monta? Miksi ei vain yhtä? Aika järjetöntä materialismia!!

Vierailija
10/33 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laittaisin sitten ainakin nuorempien tilille vastaavan rahasumman, jotta tulisi kohdeltua kaikkia lapsia tasapuolisesti. Itsellä myös viisivuotias ja 3 kuukautinen vauva ja molemmat saavat yhtä monta pakettia, mutta koska kuopus saa halvempia lahjoja, hänelle laitamme loput rahasta omalle tililleen. Tosin lasten lahjojen arvo yhteensä ei edes tee tuota 300 euroa... Äitini aikanaan "tasasi" minulle ja siskolleni lahjat tasan markalleen. Muistan kerrankin saaneeni noin parin markan kiiltokuva-arkin, kun siskon lahjat olivat sen verran kalliimpia. :)

Menee elämä vaikeaksi, jos lapset opetetaan pienestä asti liiallisuuksiin menevään tasapuolisuuteen. Toki meilläkin pidetään huoli, että me vanhemmat annamme saman määrän paketteja jokaiselle lapselle ja että lahjojen arvo on SUUNNILLEEN samaa luokkaa, MUTTA älyttömyyksiin ei tässäkään kannata mennä.

Itse muistan jo lapsena ihmetelleeni, kuinka ystäväperheen sisarukset laskivat tarkkaan, että saivat yhtä arvokkaat lahjat. Ja jos joskus kävi niin, että toinen sai kalliimman tavaran, niin se sitten "tasattiin" seuraavana jouluna!!!

Vierailija
11/33 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä hän taatusti nauttisi myöhemminkin. Voin luvata, että teet todellisen karhunpalveluksen tytöllesi opettamalla hänet saamaan "kaiken". Tulet olemaan hankaluuksissa kun hän on teini-iässä, vaikka et sitä vielä usko.

Minun 5v. toivoi yhtä pehmolelua ja geomag magneetteja. Ne hän myös saa ja luistimet lisäksi. Tulee olemaan ikionnellinen niistä.

Vierailija
12/33 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

inkkarit kanootissa? Mitä helvettiä monella discopallollakaan tekkee??

Vierailija
13/33 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän lapsi jaksa edes keskittyä tollaseen roinamäärään. Meidän pojan ollessa 5v. paras ja mukavin joululahja oli niinkin yksinkertainen juttu kuin otsalamppu! Ei edes kovasti toivottu Lego-pakettikaan kiinnostanut yhtä paljon.

Vierailija
14/33 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain mammalla ei tosiaan taida olla ihan kaikki lamput päällä...

Vierailija
15/33 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jotenkin niin tylsiä

Vierailija
16/33 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muille lapsille on tullut puolet halvemmat lahjat, ovat nuorempia niin eivät ymmärrä arvoa.

Että yksi hukutetaan lahjoihin ja muut jää vähemmälle kun ovat niin pieniä. Minä laittaisin sitten ainakin nuorempien tilille vastaavan rahasumman, jotta tulisi kohdeltua kaikkia lapsia tasapuolisesti. Itsellä myös viisivuotias ja 3 kuukautinen vauva ja molemmat saavat yhtä monta pakettia, mutta koska kuopus saa halvempia lahjoja, hänelle laitamme loput rahasta omalle tililleen. Tosin lasten lahjojen arvo yhteensä ei edes tee tuota 300 euroa...

Äitini aikanaan "tasasi" minulle ja siskolleni lahjat tasan markalleen. Muistan kerrankin saaneeni noin parin markan kiiltokuva-arkin, kun siskon lahjat olivat sen verran kalliimpia. :)

Mitä se sun 3kuukautinen ymmärtää jostain lahjoista??! Eiköhän ne viisivuotiaan lahjat ole ainakin vielä tänä jouluna tärkeämpiä kuin vauvan joka ei kuitenkaan ymmärrä ostamistasi lahjoista mitään (niin ellet oo ostanu korviketta! =) heh!

Mut minkäs sille mahtaa jos rahaa on niin paljon ettei tiedä minne muualle niitä tunkis kuin turhiin lahjoihin...hohhoijaa..

Vierailija
17/33 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulu on ikimuistoinen, koska lahjojen arvo 1000 euroa. Muista nyt teroittaa tätä lapsellesi joku välissä, että jää varmasti mieleen. En ymmärrä toimintatapaasi ollenkaan. 5v ymmärtää lahjojen rahallisen arvon eli arvostaa niitä? Nuoremmat eivät ymmärrä rahallista arvoa eli ei heille olet ostanut halvempia lahjoja. Mitä arvoa ylipäätään haluat lapsillesi joulusta välittää? Kohteletko muuten lapsiasi tasa-arvoisesti, vaikka lahjojen kohdalla sanot kohtelevasi heitä noin räikeän epätasa-arvoisesti? Järkyttävä kasvattaja.

Vierailija
18/33 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laittaisin sitten ainakin nuorempien tilille vastaavan rahasumman, jotta tulisi kohdeltua kaikkia lapsia tasapuolisesti. Itsellä myös viisivuotias ja 3 kuukautinen vauva ja molemmat saavat yhtä monta pakettia, mutta koska kuopus saa halvempia lahjoja, hänelle laitamme loput rahasta omalle tililleen. Tosin lasten lahjojen arvo yhteensä ei edes tee tuota 300 euroa... Äitini aikanaan "tasasi" minulle ja siskolleni lahjat tasan markalleen. Muistan kerrankin saaneeni noin parin markan kiiltokuva-arkin, kun siskon lahjat olivat sen verran kalliimpia. :)

Menee elämä vaikeaksi, jos lapset opetetaan pienestä asti liiallisuuksiin menevään tasapuolisuuteen. Toki meilläkin pidetään huoli, että me vanhemmat annamme saman määrän paketteja jokaiselle lapselle ja että lahjojen arvo on SUUNNILLEEN samaa luokkaa, MUTTA älyttömyyksiin ei tässäkään kannata mennä.

Itse muistan jo lapsena ihmetelleeni, kuinka ystäväperheen sisarukset laskivat tarkkaan, että saivat yhtä arvokkaat lahjat. Ja jos joskus kävi niin, että toinen sai kalliimman tavaran, niin se sitten "tasattiin" seuraavana jouluna!!!

Joo, meillä oli kans sama juttu, itsekkin saatoin olla joskus kateellinen toiselle jos oli saanut jonkun esim. lelun jota itsekkin toivoin mutta en todellakaan sen takia että se oli kalliimpi tai jotain.

Vierailija
19/33 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minun lahjojeni arvo oli 1000e...

Vierailija
20/33 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rannekelloa ja kameraa (sellaista lasten). Saa ne, ja on varmasti tyytyväinen.

Muutama muu paketti tulee kyllä, mummo osti vauvanuken, kummi my little ponyn ja toinen kirjan ja tulee lastenpeli + pehmeitä paketteja (2 pyjamaa ja villasukat ja lapaset).

Pienempi kohta 3 v saa dubloja lisää, brion rataa lisää (on kiinnostuneempi siitä kuin esikko) ja oman vauvanuken (pienemmän) ja omat rattaat sille + pehmeää pakettia + kirjan ja pelin myös.

Kumpikin saa toiselta mummolta joulurahaa, mutta ostetaan sillä vaatetta heille aleista (mummo tietää sen). Pienet paketit mietin lisäksi ja päädyin tänä vuonna kummallekin uuteen prinsessakruunuun (niitä on ollut kaksi, toinen hajosi viime viikolla ja heitin roskiin). Nyt se ylimäärä saa olla varakruunu jollekin kaverille.

Ovat tyytyväisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän