Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rv 28 ja levottomat jalat, helpotusta?

Vierailija
17.12.2009 |

Onko levottomat jalat oireyhtymän helpottamiseen mitään kotikonstia? Tätä on alkanut ilmenemään nyt raskausviikolta 25 asti, neuvolasta laitettiin varastoraudan mittaukseen joka oli ok, ja rautalisää syn muutenkin.

Tuntuu että varsinaista apua ei tähän löydy, ja alkaa jo haitata yöunia merkittävästi... :(

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävelylenkki illalla ennen nukkumaanmenoa.

Vierailija
2/8 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttoi mulle. Äitiysneuvolan lääkäri laittoi reseptin. Panadol niihin suonenvetomaisiin tuntemuksiin ja nipistelyihin ja Diapam rauhoitti ja nukutti, 1-2 tablettia noin tuntia ennen nukkuma-aikaa. Jostain syystä ne kyllä myös nälätti, eikä pelkästään nukuttanu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suihkuta jalkoja kylmällä vedellä, villasukat... nämä auttoi ainakin minulla.

Vierailija
4/8 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia kovasti neuvoista, täytyy koettaa näitä, jos vaikka saisi joskus nukuttuakin. :)

Ap.

Vierailija
5/8 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut sama vaiva molemmissa raskauksissa, alkanut juuri tuossa rv 25 aikoihin. Kyseistä vaivaa on muutenkin, mutta ei niin pahana. Vaiva hävisi pikku hiljaa rv 34 mennessä, mutta haittasi tosiaan nukkumista.

Ensimmäisessä raskaudessa lääkäri suositteli magnesiumia, joka ehkä helpotti silloin. Jatkoin sitä raskauden jälkeenkin eikä vaiva palannut - ennenkuin tässä toisessa raskaudessa. Tällä kerralla magnesiumista ei ole ollut merkittävää apua, olen syönyt sitä täyden annoksen koko raskauden ajan.

Mulla ei myöskään jalkojen ylhäälläpito tai liikunta auta. Joku kovareunainen pyykkikori tms. polvitaipeiden alla helpotti. Paras apu mulle oli miehen tekemä hieronta ennen nukahtamista. Yritin samalla rentouttaa jalat mahdollisimman hyvin ja olla hieronnan jälkeen liikuttamatta niitä enää.

Toivottavasti näistä vinkeistä on jotakin apua! Ja ellei, niin aika auttaa...

T: rv 39, nyt vaivana turvotus ja tunnottomat sormet...

Vierailija
6/8 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttanut mulla, mies voi voidella ja hieroa.

Vierailija
7/8 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti kokeilla sitä lihaskipuihin tarkoitettua voidetta, se viilentää ihanasti.

Vierailija
8/8 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttoi mulla kolmessa raskaudessa ja auttaa vieläkin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi