Kokemusta lapsiveden lorahtelusta?
olen lähes 100% varma että kahdesti pissallakäynnin jälkeen lapsivettä on lorissut, toinen niistä tänään ja sitä tuli aika runsaastikin. Sen jälkeen ei mitään, rv 39+5, nkl:ltä sanoivat että jos on lapsivettä sitä tulee kyllä lisää, onko todella aina näin? Takana kaksi synnytystä, joissa kummassakaan ei vesi mennyt ennenkuin hyvin lähellä ponnistusvaihetta.
Kommentit (7)
millaisen ajan sisällä sitä on tullut lisää?
itselläni kaksi kertaa käynnistynyt synnytys vesien menolla. Mutta kyllä niinkin voi käydä, että vauva "tulppaa" kohdunsuun niin tehokkaasti, että vettä ei enää tule. Minä menisin näytille, liuskatestillä testataan onko se lapsivettä. Muutenhan sillä ei noilla viikoilla ole väliä mutta tulehdusriski kasvaa mitä kauemmin vesien menosta on.
lyhyen ajan sisään tullut kyllä lisää, silloin kun kohtu on vähän supistunut tai kun vauva on liikahtanut niin että sieltä on päässyt lisää vettä lorahtamaan. Siis muutamien tuntien sisään.
Mikään muu ei huoletakaan kuin tuo tulehdusriski, mutta mylla on aamulla myös neuvola, ehkä osaavat sitten siellä auttaa jos ei yöllä mitään taphdu...
tarkoitatko että lapsivettä tuli mielestäsi pönttöön? silloin ei todennäköisesti ole sitä. mulla meni vedet ennen vikaa synnytystä, eikä liittyny vessakäynteihin mitenkään. heräsin yöllä siihen kun lorahti vähäsen, sitä jatkui useita tunteja, joiden aikana jo valmistauduin sairaalaan lähtöön. vettä lorahti useimmiten kun nousi vaikka seisomaan tai lähti kävelemään. ei vessassa käydessä. aiemmissa raskauksissa pelkäsi vähän tuota et voiko lapsivedet mennä jotenkin huomaamatta, viimeisen synnytyksen jälkeen tiedän ettei niin voi käydä.
KYLLÄ VOI HUOMAAMATTA MENNÄ!!!!!! esim suihkussa.. täysin sata varma ei aina voi olla kun ei kaikilla tule keskelle olohuoneen lattiaa litrakaupalla
Ja kyllä sitä on aina lisää tullut