Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tamperelainen lastensuojelun työntekijä on sitä mieltä, että

Vierailija
17.12.2009 |

5 v lasta pitäisi kuljettaa taksilla (äidin kustannuksella, tietty...) 150 km /suunta valvottuun tapaamiseen toiselle paikkakunnalle. Tapaajavanhempi on lapselle vieras..Ilta-aikaan...

Onko muissa kunnissa yhtä "ammattitaitoisia" työntekijöitä? Kokemuksia?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvalvojakin vain vahvistaa vanhempien tekemät sopimukset ja voi antaa suosituksia, mitään itsenäistä ratkaisuvaltaa hänelläkään ei ole. Lapsen asioista päättävät joko huoltajat tai käräjäoikeus.

Vierailija
2/7 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkin kustannus kuuluu lähivanhemmalle, ainakin joka toinen kerta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laissa ei sanota, kumman kuuluu vastata kuljetuksista. Vallitseva käytäntö on kuitenkin se, että jos vanhemmat eivät pääse sopimukseen niin maksaja on etävanhempi. Vain etävanhempi voi saada tapaamiskustannuksia varten toimentulotukea, mikäli muuten on toimeentulotukeen oikeutettu.

Vierailija
4/7 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin itse tapaaminen kestää... 5 v vuotiaalle mielestäni kohtuutonta. Mutta tamperelaisten mielestä täysin normaalia.

Vierailija
5/7 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma tahto asua eri paikkakunnalla kuin lapsensa. Älä lähetä lastasi taksilla tai muullakaan välineellä yhtään mihinkään. Etä joutaa matkustamaan itse lastaan tapaamaan.

Vierailija
6/7 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin itse tapaaminen kestää... 5 v vuotiaalle mielestäni kohtuutonta. Mutta tamperelaisten mielestä täysin normaalia.

Tämä on kyllä ihan normaalia myös helsinkiläisten ja turkulaisten mielestä t. nimimerkki kokemusta lähipiiristä.

Vierailija
7/7 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-vuotiaalle on kohtuuttoman pitkä 3 h takia. -ap-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä