Tamperelainen lastensuojelun työntekijä on sitä mieltä, että
5 v lasta pitäisi kuljettaa taksilla (äidin kustannuksella, tietty...) 150 km /suunta valvottuun tapaamiseen toiselle paikkakunnalle. Tapaajavanhempi on lapselle vieras..Ilta-aikaan...
Onko muissa kunnissa yhtä "ammattitaitoisia" työntekijöitä? Kokemuksia?
Kommentit (7)
kuitenkin kustannus kuuluu lähivanhemmalle, ainakin joka toinen kerta
Laissa ei sanota, kumman kuuluu vastata kuljetuksista. Vallitseva käytäntö on kuitenkin se, että jos vanhemmat eivät pääse sopimukseen niin maksaja on etävanhempi. Vain etävanhempi voi saada tapaamiskustannuksia varten toimentulotukea, mikäli muuten on toimeentulotukeen oikeutettu.
kuin itse tapaaminen kestää... 5 v vuotiaalle mielestäni kohtuutonta. Mutta tamperelaisten mielestä täysin normaalia.
oma tahto asua eri paikkakunnalla kuin lapsensa. Älä lähetä lastasi taksilla tai muullakaan välineellä yhtään mihinkään. Etä joutaa matkustamaan itse lastaan tapaamaan.
kuin itse tapaaminen kestää... 5 v vuotiaalle mielestäni kohtuutonta. Mutta tamperelaisten mielestä täysin normaalia.
Tämä on kyllä ihan normaalia myös helsinkiläisten ja turkulaisten mielestä t. nimimerkki kokemusta lähipiiristä.
5-vuotiaalle on kohtuuttoman pitkä 3 h takia. -ap-
Lastenvalvojakin vain vahvistaa vanhempien tekemät sopimukset ja voi antaa suosituksia, mitään itsenäistä ratkaisuvaltaa hänelläkään ei ole. Lapsen asioista päättävät joko huoltajat tai käräjäoikeus.