Minne tehdä ilmoitus, kun naapurin koirat ulvovat yksin 12 tuntia päivässä?
Huonosti on koirien asiat, lähes heitteille jätettyjä.
Kommentit (28)
jokaisessa kunnassa on eläinsuojeluvaltuutettu, jolle näistä asioista ilmoitetaan, ja ilmoittaa voinee nimettömänä tai ainakin niin, ettei ilmoituksen kohde saa tietää, kuka on ilmoittanut (vrt. lastensuojelu). Yritäpä vaikka katsoa kuntasi verkkosivuilta! Ei tosiaan hyvältä kuulosta naapurisi koiranpito, kyllä tuohon täytyy jo puuttua, jos koirat eivät saa lenkkiä eivätkä hoitoa ja joutuvat olemaan omassa ulosteessaan. Eläimillä saa tosin olla aika huonot olot, ennen kuin niihin Suomen maassa puututaan :(
Meillä naapurissa (omakotitalossa) kolme tai neljä koiraa, jotka on aina pihalla häkissä. Ei ne siellä yksin hauku ja ulvo vaan aina kun meillä on joku pihalla alkaa hirveä mökä. Kiva mennä kesälläkin pihalle kun isot koirat metelöi. Olemme asiasta huomauttaneet, koska koirat häiritsivät jo yöuntakin. Nyt ne laitetaan yöksi autotalliin! En ole itse edes näitä koiria nähnyt, mutta lapset kertoivat, että ovat likaisia ja laihoja ja häkit täynnä paskaa. En ole nähnyt, että koiria käytettäisiin lenkilllä. Mihin tästä voisi ilmoittaa? Eläinlääkärille? En haluaisi joutua riitoihin naapurien kanssa, heidän lapsensa ovat meidän lasten parhaat kaverit ja nämä ihmiset ovat muutoin oikein mukavia. En ymmärrä tuota koirajuttua. Mutta itsellä on paha olo, kun ajattelen, että ne koirat kärsii...
voi ilmoittaa laiminlyöntitapaukset.
Mun veljen koirimus harrasti ulvomista työpäivien aikana. Oli täysin tietämätön, kunnes kerran naapuri kiukkuisena tuli sanomaan, että on puoli vuotta kuunnellut sitä kaikki päivät. Saivat kyllä hoidettua asian pois ja naapurikin kiitteli myöhemmin. Olisi tullut sanomaan heti, kun ei sitä aina omistaja tiedä itse.
yhden naapurin koiran takia(okt) jo pari vuotta.
Se koira aloittaa haukkumisen lähes joka arkiaamu klo 6.30.
Sanomattakin selvää että se kuuluu myös meille sisälle ja herättää mut. ei ole ihan viereinen naapuri mutta asuvat tuossa ylempänä ja koira häkissä aina. En tiiä ottavatko joskus sisälle mutta se haukkuu kaikki ohikulkijat.
se häiritsee todellakin ja tiedän milloin se haukkuu ja ulvoo koska olen pääosin kotona päivät.
en tiiä mikä on niiden postilaatikko kun ei ole numeroita enkä tiedä heidän sukunimeänsä.
Olisin jättänyt kirjeen postilaatikkoon.
Mitä mieltä olette: kannattaako laittaa nimetön kirje vai omalla nimellä varustettu kirje heidän laatikkoonsa?
Mun veljen koirimus harrasti ulvomista työpäivien aikana. Oli täysin tietämätön, kunnes kerran naapuri kiukkuisena tuli sanomaan, että on puoli vuotta kuunnellut sitä kaikki päivät. Saivat kyllä hoidettua asian pois ja naapurikin kiitteli myöhemmin. Olisi tullut sanomaan heti, kun ei sitä aina omistaja tiedä itse.
He eivät välttämättä tiedä asiasta. Jos asia ei korjaannu, niin sitten poliisille. Kyseessä on ympäristörikos, jos naapuri tahallaan aiheuttaa häiriötä eli antaa koiriensa haukkua. Tällöin poliisi voi käydä puhuttamassa omistajaa ja yleensä normaalit ihmiset sen jälkeen tekevät asialle jotain. Meidän naapurin koirat hiljenivät joksikin aikaa, mutta sitten haukkuivat kolmena yönä koko yön. Teimme rikosilmoituksen, mutta rikoksen määritelmä ei täyttynyt. Tahallisuutta ei pystytty näyttämään toteen. Tosin viesti meni perille ja koirat eivät ole enää haukkuneet joten olen tyytyväinen tulokseen.
TÄYTYY OLLA TOLLOJA KUN JÄTTÄÄ ASUTOON KOIRAT HAUKKUMAAN NIIN ON TÄÄLLKIN PÄIN KÄYNYT JA EIKÄ LOPPUA NÄY KESTÄNY JO YLI 1V TUO HOMMA ISÄNNÖITSIÄ EI TEE MITÄÄN EIKÄ ELÄIN SUOJELU YHDISTYS ??WTF
No ap:n aloituksesta on tosi pitkä aika. Mutta ihan järkyttävää, miten jotkut koiran omistajat pitävät koiriaan. Jos koira haukkuu 12 tuntia, ei tilanne ole hyvä koiralle. Kauheaa, että ihmiset kohtelevat koiriaan niin kaltoin. Ja varsinkin kerrostalossa pitäisi tajuta, ettei koirat voi haukkua päivät pitkään.
Itselläni on koira, enkä asuisi kerrostalossa, ellei koirani osaisi olla hiljaa siellä. Todella surullista.Eihän se nyt sen eläimen vika ole, vaan tyhmän omistajan. Ja eläin kuitenkin kärsii.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2009 klo 09:19"]
Meillä naapurissa (omakotitalossa) kolme tai neljä koiraa, jotka on aina pihalla häkissä. Ei ne siellä yksin hauku ja ulvo vaan aina kun meillä on joku pihalla alkaa hirveä mökä. Kiva mennä kesälläkin pihalle kun isot koirat metelöi. Olemme asiasta huomauttaneet, koska koirat häiritsivät jo yöuntakin. Nyt ne laitetaan yöksi autotalliin!
En ole itse edes näitä koiria nähnyt, mutta lapset kertoivat, että ovat likaisia ja laihoja ja häkit täynnä paskaa. En ole nähnyt, että koiria käytettäisiin lenkilllä.
Mihin tästä voisi ilmoittaa? Eläinlääkärille? En haluaisi joutua riitoihin naapurien kanssa, heidän lapsensa ovat meidän lasten parhaat kaverit ja nämä ihmiset ovat muutoin oikein mukavia. En ymmärrä tuota koirajuttua. Mutta itsellä on paha olo, kun ajattelen, että ne koirat kärsii...
[/quote] '
Nyt teet heti eläinsuojeluvaltuutetulle tai kunnan eläinlääkärille ilmoituksen. Koiraparat eivät voi auttaa itse itseään, se on sinun velvollisuutesi viattomia eläimiä kohaan. Ilmoituksen voi tehdä ihan nimettömänä (eivät siis kerro kuka teki ilmoituksen). Joo, ei kuulosta kovin mukavilta tuollaiset ihmiset. Hirviöiltä ennemminkin
mielestä eka kannattaa kertoa sille naapurille, jos ne on ihan täyspäisiä.
Jos naapurit on alkkiksia tms tai että koirista muutenkin näkee että ne on heitteillä niin sitten ilmoitusta eläinsuojeluyhdistykseen.