Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työhaastatteluun pukeutuminen kun nämä säät ovat tällaiset?

Vierailija
16.12.2009 |

Minulla on perjantaina työhaastattelu ja mietin pukeutumista kun on paljon pakkasta... Edustava asu pitäisi olla, mutta miten olla edustava kun pitää laittaa pitkikset, housut, villasukat, villatakki, paita, aluspaita, toppatakki, talvisaappaat, pipo ja hanskat???? Päällysvaatteet jäävät tietysti naulakkoon, mutta mites nuo saappaat ja muut vällyt? Hiuksetkin menee liiskaan pipon alla, eikä siihen pikainen kampaaminen auta! Taksilla voisi tietysti mennä, mutta kun jään haastiksen jälkeen jouluostoksille, niin siksikin pitää olla lämmintä päällä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se niin tarkkaa on. Älä ole avuton, eihän haastattelustakaan silloin voi tulla mitään..

Vierailija
2/24 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se että näytät hyvältä, vai se että näytät asialliselta (mihin kuuluu sään mukainen pukeutuminen)?

Ja noin työssäkäyntiä varten sun ehkä kannattais jatkossa hankkia sellainen kampaus, jonka saisi aina nopeasti kuntoon sisääl tullessa. Meinaan pipopäiviä on SUomessa aika paljon ja ullomailla hattua pidetään monin paikoin pakollisena asusteena, joten joudut vielä yhtenä jos toisenakin päivänä pikakampaamaan tukkasi. Vai meinaatko käyttää siihen aina koko aamupäivän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole kuuma, eli voi huoletta laittaa sen jakkupuvun.

Itse olin haastattelussa taannoin oikein kunnon tuiskussa. Sellaisessa, jossa oli todella hankala liikkua. Pelkästään kävely parkkikselta työpaikalle sai vaatteet, kasvot ja hiukset täyteen lunta.

Pitkikset korvaisin paksuilla sukkahousuilla tai sitten laittaisin suosiolla hameen sijasta housut. Oletan että laitat jakun+hameen jos edustava lookki.

Hameen kanssa paksut sukkikset ja saappaat toimii oikein hyvin. Villasukathan on piilossa saappaiden sisällä. Ja kun saappaat on edustavat, niin miksi niitä pitäisi peitellä?

Pipon korvaisin kyllä jollain huivilla, joka ei lätsäyttäisi hiuksia nassua myöten.

Vierailija
4/24 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kyselen, kun kirjoittelin täällä edellisen työnhaun aikaan ja sain kauheat haukut haastattelupukeutumisestani. Esim. juuri saappaat tuomittiin tosi jyrkästi, ei kuulemma missään tapauksessa saa lampsia sellaisissa haastatteluun!

Hiukset mulle on ihan kauhea ongelma. Ovat oikein katastrofaaliset: rasvoittuvat, sähköistyvät, veltot ja ohuet. Pipo tai joku siistimpi hattukin vetää ne ihan liiskaksi, ja kun yrittää kammata ne sähköistyvät ja sojottavat minne sattuu. Muotoilutuotteita en juuri voi käyttää kun päänahka on niin herkkä. Pitäisi varmaan olla peruukki!

ap

Vierailija
5/24 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulossa työhaastatteluja ja aika hakusessa olen pukeutumisen suhteen. Mitä työnantaja odottaa näkevänsä jos vaikka kunnalle hakee koulutusta vastaavaan tehtävään, olen siis 28-vuotias yliopistosta valmistuva. Lapsia on, ja työkokemus avustavista tehtävistä tai "paskaduuneista". En ole ollut missään bisnestyyppisissä työpaikoissa, enkä kovin sellaisiin hakekaan. Mutta miten siis odotetaab että tämänikäinen ja tällä koulutuksella pukeutuisi, saako olla persoonaa, pitääkö näyttää vielä trendikkäältä vai onko se jakkupukulinja? Mulla ei ole mitään kovin vahvaa omaa tyyliä, ja olen nyt ollut niin pitkään vaan kotona ja opiskelemassa että en tiedä.

Vierailija
6/24 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

llisemmin kuin missä vaatteissa töitä tehtäisiin.

jos siis haet haalarihommiin tai siivoojaksi tai kassalle tai sairaanhoitajaksi johonkin, missä on erikseen firman työvaatteet, haastatteluun voi pukeutua vaikka farkkuihin ja neuleeseen.

jos haet johonkin, missä töitä tehtäisiin suorissa housuissa tai hameessa ja neuleessa tms niin pukeudut haastattelusssa jakkupukuun

jos haet jakkupukuhommiin, pukeudet astetta muodollisempaan ja tummempaan jakkupukuun

Mä en muuten tajua, miksi varsinkin nuoret aina pistävät nämä kaksi toistensa poissulkeviksi vastakohdiksi.

saako olla persoonaa, pitääkö näyttää vielä trendikkäältä vai onko se jakkupukulinja?

jakkupuvuissa voi olla sekä trendiä että persoonaa ja muihinkin vaihtoehtoihin sisältyvät myös nuo toiset kaksi. Koita hakea joku omalta kannaltasi järkevä yhdistelmä!

Vierailija
7/24 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lähti opiskelujen jälkeen hakemaan töitä niin oli ihan pihalla siitä mitä missäkin vaaditaan. Kuitenkin kun käy eri työpaikoissa niin suurimmassa osassa ns virastotöitä ihmiset on pukeutuneet ihan farkkupohjalta, perusvaatteisiin. Enkä ole vieläkään kyllä varma että kuinka paljon painoarvoa sillä haastattelupukeutumisella on, kunhan on puhtaat ja asialliset vaatteet.

Vierailija
8/24 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mielenkiinnosta...voiko jakupuvun kanssa pukea saappaat? Ja eikö joku 27-v näytä jakkupuvussa vähän pöntöltä kun sen ikäisillä on yleensä farkut ja saappaat tai tennarit jonkun trikkoopaidan kanssa, meidän ympyröissä (yliopistolla jne.) ainakin..

Vierailija
9/24 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan järkevä ihminen kulje avokkaissa talvella. Tietysti pitää olla sellaiset "hamesaappaat" eikä mitkään toppasaappaat.

mutta mielenkiinnosta...voiko jakupuvun kanssa pukea saappaat? Ja eikö joku 27-v näytä jakkupuvussa vähän pöntöltä kun sen ikäisillä on yleensä farkut ja saappaat tai tennarit jonkun trikkoopaidan kanssa, meidän ympyröissä (yliopistolla jne.) ainakin..

Vierailija
10/24 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen esim. asiantuntijatehtäviin ollut haastattelussa suorissa villakangashousuissa ja mustassa pooloneuleessa. Ihan asiallinen asu. Jakkupukua ne lähtisi hankkimaan vain haastattula varten, harvoissa työpaikossa edes käytetään koko jakkupukua, vaan mielestäni siistit neuleet hameen tai suorien housujen kanssa on yleisin asukokonaisuus. Ehkä jossain edustus tai myyntineuvotteluhommassa "vaaditaan" perinteistä jakkupukua.

tulossa työhaastatteluja ja aika hakusessa olen pukeutumisen suhteen. Mitä työnantaja odottaa näkevänsä jos vaikka kunnalle hakee koulutusta vastaavaan tehtävään, olen siis 28-vuotias yliopistosta valmistuva. Lapsia on, ja työkokemus avustavista tehtävistä tai "paskaduuneista". En ole ollut missään bisnestyyppisissä työpaikoissa, enkä kovin sellaisiin hakekaan. Mutta miten siis odotetaab että tämänikäinen ja tällä koulutuksella pukeutuisi, saako olla persoonaa, pitääkö näyttää vielä trendikkäältä vai onko se jakkupukulinja? Mulla ei ole mitään kovin vahvaa omaa tyyliä, ja olen nyt ollut niin pitkään vaan kotona ja opiskelemassa että en tiedä.

Vierailija
11/24 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulos ilman kaikkia talvitamineita? Joo, korville tulee kylmä ilman pipoa, mutta kai se työpaikka on tärkeämpi kuin hetkellinen kylmä ilma korville...

Vierailija
12/24 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja it-konsultti ja jakkupuvussa menin haastatteluun. Farkkuja en edes omista. Ja pipoakaan en pidä kuin ulkoillessa vapaa-ajalla.

Vierailija
13/24 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 kanssa. Tavalliset, siistit vaatteet on ok. Eikä se työpaikka toppatakin takia saamatta jää. En itsekään liiku nyt villakangastakissa vaan topassa kun on näin paljon pakkasta.

Vierailija
14/24 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakkupukukonkari vastaa.

Tuossa aiemmin oli hyvä vinkki. Haastatteluun pukeudutaan tosiaan astetta muodollisemmin kuin töihin yleensä.

Jakkupuku on tosiaan hyvä perusvalinta eikä sillä voi mennä kovasti pieleen.

Persoonallisuuden esiintuominen pukeutumisessa: työnantajan kannalta asia on niin, että töissä pukeudutaan asiallisesti. Jos sitten oma persoona edellyttää epäasiallista pukeutumista, sitä voi harrastaa vapaa-aikana. Asiallinen on sitten kussakin työssä hiukan eri asia.

Siis työpaikka ei ole paikka, jossa pitää oman persoonallisuutensa hienouksia ja sävyjä tuoda esiin pukeutumisella. Aina ei sitä edes voikaan.

Ja noista ulkotamineista. Harva niissä ulkosaappaissa koko päivää on sisällä, ota siis sisäkengät mukaan. Näinhän monet tekevät siellä töissäkin, kengät kestävät paljon pitempään kun niitä ei tarvitse pitää joka päivä 10 h jalassa.

Voit siis riisua ulkovaatteet pois. Ja mene sinne haastatteluun sen verran etukäteen, että ehdit viritellä hiuksesi vessassa.

Vierailija
15/24 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakkupukukonkari jatkaa

Siis totta kai ulkovaatteet sään mukaan. Sitten sinne alle vain asianmukaiset sisävaatteet.

Vierailija
16/24 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaas vielä mistä alle kolmekymppinen ei-muoti- tai pukeutumistietoinen saa hyvän ja nuorekkaan jakkupuvun? joitain merkkejä? Nimim. En halua näyttää entiseltä yläasteeni matikanopelta

Vierailija
17/24 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huvitti että ap menisi haastatteluun Kuomissa ja ehkä vielä toppahousut jalassa, päässä hiihtopipo. Toppahousun alta sitten pursuaa suorien housujen kaulus ja niiden kanssa on kauluspaita ja jakku :D

Vierailija
18/24 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitapuserolla ja slipoverilla/neuleliivillä, kun olen asiantuntijatöitä Helsingissä hakenut. Päälle talvella neuletakki, jonka riisun ennen haastattelua.

Vierailija
19/24 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähelle työpaikkaa? En tiedä teidän keleistä, mutta täällä oleva 15 asteen kuiva pakkanen ei muuttaisi minun tyylissäni muuta kun että housujen alle sukkahousut ja päälle pitkä takki. Lumimyrsku ja -35 on sitten eri asia. Korolliset nahkasaapikkaat sopii erinomaisesti sekä housujen että hameen kanssa käytettäviksi sisätiloissakin. Haastattelu ei kuitenkaan tuntia enempää kestä.

Itse olen noudattanut aina parhaani mukaan tuota astetta paremmin pukeutumista ja yhtä haastattelua lukuunottamatta saanutkin työn. Ja kunnalla ollaan.

Vierailija
20/24 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

farkuissa ja college-hupparissa, jalassa tennarit. Sain paikan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi