Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jouluongelma meilläkin:(

Vierailija
16.12.2009 |

Äitini on viettänyt aina jouluaaton meillä, nyt äiti sai päähänsä että haluaakin meidän perheen viettämään aattoa luokseen, hänen kerrostaloyksiöönsä jossa ei ole tilaa eikä edes ruokapöytää, hän on sitä mieltä että toimitaan nyt vähän toisin niin pystytään kyllä viettämään joulu siellä, syötäisiin kai jouluateria sohvalla. Sanoin tietenkin heti että ei käy, ehdotin että jos haluaa olla kotonaan niin voidaan käydä vaikka aamukävelyllä hänen luonaan riisipuurolla, mutta ei kuulemma sovi, meidän pitäisi edes yksi joulu olla siellä kun hän on aina meillä. No minä en siis suostu, meillä on neljä lasta ja rakas talo jossa joulumme vietämme emmekä ahtaudu mummon yksiöön. Nyt soitti (lapseton) siskoni ulkomailta ja haukkui minut kun en voi äidin mieliksi olla, yksi joulu se vain on ja aina vetoan lapsiin, olen itsekäs jne. Huoh. En edelleenkään aio suostua mutta olenko ihan kamala nyt sitten?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pitäisi olla mitään syytä, miksi väkisin pitää viettää se joulu ns. epämukavammassa paikassa.

Vierailija
2/18 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mä nyt ymmärrä, miksette te voisi kerran mennä äitisi luo, vaikka onkin pieni yksiö.Siinä sohvalla ihan yhtä lailla voi jutella kuin ruokapöoydässä, koska olette suunnilleen samankokoisessa tilassa jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounas tuollaisissa oloissa menee, mutta ei juhla-ateria neljän lapsen kanssa. Eli täältä kyllä sympatiat sulle, et ole kohtuuton mielestäni.

Vierailija
4/18 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljän lapsen kanssa joulun viettäminen kerrostaloyksiössä kuulostaa suoraan sanottuna hirveältä ajatukselta! Onko se nyt lapsillekaan mukavaa?

Vierailija
5/18 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän sua. Jos joulu on tärkeä juhla, haluaa sen viettää haluamallaan tavalla. Tietenkin!!!!

Et ole lainkaan kauhea.

Äitisi on sinulle varmasti rakas, mutta nyt hän kyllä käyttäytyy hieman lapsellisesti eikä ole ajatellut asiaa loppuun saakka.

Mulla on kolme lasta ja mun äitini asuu tuossa naapurissa kaksikerroksisessa rivarissa jossa on 3 huonetta ja keittiö, enkä minäkään menisi sinne joulua viettämään. Me ollaan meidän omakotitalossa kuten aina tähän saakka. Onneksi äitini on samoilla linjoilla mun kanssa ;)

Vierailija
6/18 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en siis suostu, meillä on neljä lasta ja rakas talo jossa joulumme vietämme emmekä ahtaudu mummon yksiöön.

Vierailija
7/18 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanot äidilles että hänestä ei ole teille vaivaa, mutta siitä on että ahtautuisitte kaikki yksiöön. Anna äidillesi teillä töitä niin hän kokee olevansa hyödyksi eikä vaivaksi.

Vierailija
8/18 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä välitä tuommoisesta. Kuka hullu haluaa 4 lasta ja 3 aikuista YKSIÖÖN jouluasterialle?

Huh huh.

Vierailija
9/18 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehkä niuho mutta ei jouluateria ole kyllä jouluateria sohvalla syöden, meidän nuorimmaiset ovat vielä 1v ja 2,5v jotka varmaan nököttäisivät nätisti sohvalla lautaset sylissä:D ei siis ole edes sohvapöytää. Äitini on täysin terve ihminen ja puhutaan siis 35neliön huone ja keittokomero kämpästä ja meitä olisi 3aikuista ja 4lasta, ei,ei,ei.

Vierailija
10/18 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään aio ahtautua neljän lapsen kanssa vanhempieni pieneen kaupunkikotiin.

Ei siinä ole mitään järkeä eikä siitä nauttisi kukaan.

Meille ovat tervetulleita ja jos se ei kelpaa voi olla tulematta.

Joulu on lasten juhla. Lapset kuluttavat aikaa leikkien ja puuhaten-aatto on muutenkin heille pitkä. Miksi heidän pitäisi "kärsiä" se pikkuruisessa asunnossa ja tarkoitan nyt todella pientä yksiökokoista asuntoa myös. Ei sinne voi raahata edes mukana mitään järjellistä tekemistä kun ei mahdu olemaan.

Leikki-ikäisen kanssa jouluaterian syöminen sohvalla on kyllä niin mielenkiintoista urheilua että itse en moiseen jaksa jouluna ruveta.

Puuro/kahvi linjan voisi hyvin hoitaakin.

Jos aikuiset eivät voi joustaa jouluna, jotta yleisesti ottaen kaikilla on mukavaa ja helppoa niin on paras olla sitten omissa oloissaan.

Itse ovat halunneet kotinsa myydä ja asua vain askeettisesti pienessä asunnossa-terveys ei estäisi asumasta hieman väljemmin.

Juu ja ennen asui eukko ja sata lasta kenkätalossa tai hellahuoneessa jossa oli neliöitä kaksi. Sekään ei ole kuitenkaan minun vikani.

Vierailija
11/18 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehkä niuho mutta ei jouluateria ole kyllä jouluateria sohvalla syöden, meidän nuorimmaiset ovat vielä 1v ja 2,5v jotka varmaan nököttäisivät nätisti sohvalla lautaset sylissä:D ei siis ole edes sohvapöytää. Äitini on täysin terve ihminen ja puhutaan siis 35neliön huone ja keittokomero kämpästä ja meitä olisi 3aikuista ja 4lasta, ei,ei,ei.

Mä ymmärrän sua niiiiiin hyvin. Minäkään en suostuisi -en todellakaan. Vaikka minusta ajateltaisiin sitten ihan mitä vaan.

Meillä on myös iso talo, pelkkä pirtti on 59m2. Ja tässä se joulu vasta joululta tuntuu kun mahtuu iso kuusi ja on lapsilla tilaa touhuta.

Koeta ap selittää asia äidillesi nimenomaan niin, että lapset ovat kertakaikkiaan liian pieniä ruokailemaan tuollaisessa ympäristössä, ei siitä tule mitään. Kukaan tuollaisesta sitten nauti.

Tsemp!

Vierailija
12/18 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkomailla viettää joulunsa, eikä äitiparkaansa tule katsomaan. En lähtisi tuonnkokoisella porukalla syömään sohvalla. Miksei se äitisi tuo niitä jouluruokia teille, vai mistä tuo johtuu, onko välimatkaa?

Vierailija
13/18 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vapaasti tulla itse Suomeen viettämään joulua äitinsä luona - ai jaa, ei voi vai, paskapuhetta, hän aina vetoaa ulkomailla oloonsa... ;-)

No itse ongelmaan. En tietysti tiedä, mutta VEIKKAAN, että äitisi on hiukan vaivautunut, kun aina nauttii vieraanvaraisuutta lapsensa luona. Kyse siis on uskoakseni enemmän siitä ruoan tarjoamisesta kuin siitä, että olette fyysisesti hänen kotonaan.

Ehdottaisin siis kompromissina sitä, että jos hän haluaa osallistua ruokien tekoon, hän voisi niin tehdä. Tai vaikka kokonaan tarjota syötävät. Mutta käytännön syistä ei ole järkevää ahtaa tuollaista remmiä sohvalle aterioimaan, eikä varsinkaan taaperoita.

Soita siis äidillesi ja ehdota kompromissia.

Itse kyllä olen sen verran tiukka, että sanoisin äidilleni vielä senkin, että pitikö sitä mennä valittamaan sisarelle julmasta kohtelusta. Ei ole aikuisen ihmisen käytöstä tuollainen kannella toiselle lapselleen.

Vierailija
14/18 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti asuu kävelymatkan päässä ja on aina tähänkin asti osallistunut ruokakuluihin haluamallaan tavalla, nyt siis vaan tahtoo jostain syystä että joulua vietetään hänen kotonaan, mitälie mummotautisen kiukuttelua. Sisko viettää aina joulunsa nyk. kotimaassaan, muutaman kerran on tullut suomeen ja silloinkin lappiin. Kävi jo mielessä että maksan mummon jouluyllätyksenä ulkomaille kun tykkäävät kyräillä keskenään:D

Vierailija
15/18 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmarran taysin, etka ole itsekas. Tekisin samoin. kaykaa mummolle vaikka kaffeella jos ei muuta, mutta kylla viettasin omassa kodissa joulun.

Vierailija
16/18 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä tuntuu todellisuudentaju olevan hiukan heikentynyt. Sinuna tarkkailisin häntä muutenkin. Ota selvää muistisairauksien (kuten Alzheimer) alkuoireista, ne ovat usein tuollaisia kummallisia juttuja.

Anoppini muistisairauden ensimmäinen oire oli jälkeenpäin ajatellen se, kun hän kivenkovaan väitti että tietty lakana on minun ja halusi "palauttaa" sen väkisin minulle (olimme olleet heillä yötä). Tosiasiassa minulla ei koskaan ole ollut yhtään parisängyn lakanaa ja kaikki lakanani ovat valkoista puuvillaa, tämä oli keltainen parisängyn lakana kuitusekoitetta. Tiesin että hän on erehtynyt mutta otin lakanan vastaan. NÄitä outouksia tuli sitten vuosien mittaan lisää, mutta sairaus diagnosoitiin vasta lähes 10 vuoden päästä.

Vierailija
17/18 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

d

Vierailija
18/18 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap oikein hyvin.

Minun äitini asuu myös pienessä kerrostaloyksiössä ja usein haluaa kutsua minun ja veljeni perheet yhtä aikaa luokseen syömään.

Ahdasta on ja kuumaa (kun on paljon ihmisiä pienessä tilassa).

Lapset hermostuvat kun eivät mahdu leikkimään ja jotain menee aina rikki kun yrittävät kaikesta huolimatta leikkiä rakentaa :/

Oikeasti en halua edes kuvitella miten jouluaaton voisi siellä viettää kaikkien lahjojen kanssa. Isommassakin kodissa tulee ahdas olo kun lapset alkavat aukomaan lahjojaan. Huh.

Onneksi äitini ei vielä ole hoksannut vaatia että joulu vietettäisiin hänen luonaan. Ihan tyytyväisenä käy meillä joulun vietossa.

Tuo aamuinen riisipuuro kuulostaa hyvältä kompromissilta. Tai jos kävisitte joulupäivänä syömässä siellä.