Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rohtuneet huulet ongelmana

Vierailija
16.12.2009 |

Millä ihmeellä saan nämä huulet kuntoon? Ne ovat niin kuivat, että ihan nahka hilseilee. Olen kokeillut Bebanthenia, Elizbeth Arden 8 hour creamia, vaseliinia, perussalvaa.. Olen kuorinut niitä hammasharjalla jne. Huokaus. Viimeksi hankin kotiini ilmankostuttimen (en tosin pelkkien huulten takia). Onko enää muita vinkkejä tähän ongelmaan?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienikin nestevajaus näkyy ensimmäisinä huulissa. en suosittele, että totutat huulesi rasvaamiselle, koska siitä tulee kierre :/

Vierailija
2/15 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kokeillut jo kaikenlaista. Entä, jos kokeilisit kämäämisen lopettamista...?

Usein se nimittäin on niin, että ongelmaihon hoidossa vähemmän on parempi. Iho rasittuu jatkuvista tehohoidoista ja varsinkin näin pakkasella on sulaa hullutta liikaa rassata ihoa.

Olen huomannut, että huulirasvat varsinkin vain kuivattavat huulia lisää! Niiden kanssa tulee usein nuoltua huulia enemmän, ja se tehostaa tuota kuivattavaa vaikutusta.

Ja jos käytät voimakkaita kosteuttajia, kuten Bepanthenia tai 8 hour creamia, ne nimenomaan kuorivat sen kuivan ihon siitä pinnalta pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ongelma nyt on tullut vasta syksyllä eli jotenkin liittyy huoneilman kuivumiseen, ilman kylmenemiseen. Pitäisi opetella olemaan ilman voiteita, mutta helposti levittä jotain lievittämään sitä tuskaa, kun ovat lähes vereslihalla.

ap

Vierailija
4/15 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mun on kyllä ainakin pakko laittaa jotain voidetta, muuten halkeilevat ja ovat järkyttävän näköiset. Mulla tämä ongelma on kyllä ollut käytännössä aina, mutta nyt viime vuosina pahentunut. Mulla ei myöskään auta kyllä mikään, paras mikä auttaa on valkovaseliini, mutta sekin tuo vaan hetkellisen avun. Kohta lähdetään onneksi etelänlämpöön, se on yleensä se ainoa keino joka parantaa.

Vierailija
5/15 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se olla pitää mirame naturell tai joku muu jossa ei lisämausteita

lopetat huulien lipomisen pidät huulirasvan jatkuasti ulottuvilla ja rasvaat alkuun kymmeniä kertoja päivässä niin kauan että saat huulet kuntoon

s-marketissa on joku merkki valkosininen puikko joka maksaa 1-2 euroa sitä meidän tytöt käyttää silloin kun huulet rohtuvat ja nopesti tulevat taas kuntoon

Vierailija
6/15 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei toimi rasvaamatta jättäminen. Siitä seuraa se, että mulla on sitten iho ja suunpielet haavoilla ja syömisestä tulee tuskaa.. eli sanoisin, että jos tuntuu pahalta olla rasvaamatta, niin älä nyt ihmeessä sitä tee.

Mä käytän Smith's Rosebud Salve nimistä huulirasvaa. On periaatteessa kuin vaseliinia, mutta joku tuossa tavarassa on, että se tehoaa (minulla). Mulle ei sovi tavan vaseliini, ei bepanthen, ei labellot, miramet, mitkään muutkaan marketin puikkorasvat, ei ihovoiteet, ei apobase, ei mikään...

Laitan tuota rasvaa aina kun huulista kuluu vanha pois. Ruuan jälkeen, suihkun jälkeen, jne. Ja on tosiaankin tärkeää, ettet hipelöi turhaan huulia. Se saa aikaan sen kierteen, mistä joku jo puhui.

Vältä siis huulien imemistä ja yhteenhieromista, Ja nuoleskelua :D

Tätä löytynee Stockmann beauty kaupasta mutta itse ostin Kicks liikeestä http://www.kicksbeauty.fi/

Vierailija
7/15 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun juuri kerroinkin, että rasvaan alinomaa eli rasvan puutteesta ei voi olla kyse.

Vierailija
8/15 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa vaan se! Eli se on sellainen suihkutettava neste, jota suihkutetaan suuhun ja huulille. Mulla ei mitkään voiteet, ei mitkään, auta, mutta tuo auttaa aina kun sitä vaan käyttää säännöllisesti. Ja tekee hyvää suunkin limakalvoille samalla, mulla on nekin tosi kuivat. Tai jos haluat, voit käyttää sitä vaan huuliin.

Vierailija
9/15 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ainakin käsiin auttanut kun talvella ovat kuivat ja halkeilevat, eikä huuletkaan ole olleet niin rohtuneet :) apteekin Hyvä salva on kanssa auttanut kun ei sisällä vettä ja laitan aina ennen kun lähden ulos pakkaseen :)

Vierailija
10/15 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin 40-50 mikrogrammaa päivässä (eli tosiaan lähes kaikkeni yrittänyt). Sitä suun limakalvoille tarkoitettua suihketta en tosin (vielä) ole kokeillut. Muistatko merkkiä?

ap

Vierailija
11/15 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin 40-50 mikrogrammaa päivässä (eli tosiaan lähes kaikkeni yrittänyt). Sitä suun limakalvoille tarkoitettua suihketta en tosin (vielä) ole kokeillut. Muistatko merkkiä? ap

jolloin se toimii vähän huulirasvana. Kysäise apteekista, osaavat varmasti neuvoa. Ovat siis suun kostutukseen tarkoitettuja tuotteita, eli älä kysy mitään huulirasvoja... Kannattaa kokeilla!

Vierailija
12/15 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös erittäin herkät huulet. Mikään muu ei auta kuin Lansinoh. Sitä laitan reilusti yöksi ja aina kun lähden ulos. Lansinoh suojaa huulia tuulelta ja pakkaselta paremmin kuin mikään muu kokeilemani tuote.

Vierailija
13/15 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin 40-50 mikrogrammaa päivässä (eli tosiaan lähes kaikkeni yrittänyt). Sitä suun limakalvoille tarkoitettua suihketta en tosin (vielä) ole kokeillut. Muistatko merkkiä?

ap

mulla rohtuu huulet, jos B-vitamiinia liian vähän.

Kokeile myös käyttää jotain neutraalin väristä huulikiillettä rasvojen sijaan - jos huulten rohtuminen johtuu lipomisesta tms, niin se voi hillitä + auttaa! Saatat myös olla tullut allergiseksi jollekin rasvojen säilöntäaineelle tms = huulet rohtuvatkin siksi.

Vierailija
14/15 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee huulet "vereslihalle" jos käytän valkaisevaa hammastahnaa. Ilmeisesti olen vuosien käytön seurauksena herkistynyt jollekin siinä olevalle ainesosalle.. Nyt huulet kunnossa, kun siirryin tavalliseen tahnaan.

Vierailija
15/15 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla voi olla B2-vitamiinin puutos.Katso sivu:

http://www.tohtori.fi/?page=1923450&id=7214909

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän