Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keskenmenon jälkeen raskautuneiden vertaistukiryhmä

15.12.2009 |

Hei!

Ajattelin perustaa ketjun keskenmenon jälkeen raskautuneille. Olisi mukava kuulla muiden samassa tilanteessa olevien mietteitä ja ajatuksia uuden raskauden myötä. Etenkin siitä, helpottaako tää huoli ja murhe raskauden edetessä?

Meillä on esikoinen haaveissa. Olin varautunut siihen, että raskaaksi tuleminen voi kestää, mutta yllättäen raskauduinkin nopeasti. Mielessä ei edes välähtänyt se mahdollisuus, että raskaus ei välttämättä jatkukaan, siksi varhainen keskenmeno olikin aika kova isku. Onneksi kohtu tyhjeni itsestään ja vuotokaan ei jatkunut pitkään.

Raskauduin keskenmenon jälkeen heti seuraavasta kierrosta uudestaan, nyt viikkoja on kasassa 8. Tässä toisessa raskaudessa ei ole sitä iloa ja onnea, mitä ensimmäisessä koin. Päälimmäisenä tuntemuksena on jatkuva huoli siitä, että mitä jos asiat eivät olekaan hyvin tai eivät mene hyvin. Kävin pari viikkoa sitten ultrassa viikkoarviossa, jossa näkyi pieni ihmisen alku ja sykekin löytyi. Se helpotti huolta joksikin aikaa, mutta taas on enemmän ja enemmän huolestunut olo. Harkitsen vakaasti yksityiselle ultraan menoa vielä ennen joulua, jotta saisin edes hetken mielenrauhan. Huoh! Olis tää niin paljon helpompaa, jos pystyis vaan olemaan onnensa kukkuloilla raskauden myötä, mutta ei niin ei, vaikka raskaus onkin hartaasti toivottu.

Thelma

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on kaikki keskenmenon jälkeen raskautuneet. Kaikki saman kokeneet ovat sinne tervetulleita ja vauvapuolella jatkuu vauvautuneet Haahut :)

Hermy rv 38+5

Vierailija
2/5 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennytkään, mikä haahuketju on, enkä siten ole sinne eksynyt. Täytynee liittyä sinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Hermyn sanoin tervetuloa Haahujen joulukuu pinoon =))! Siellä onkin tällä hetkellä aika vähän meitä keskenmenon kokeneita, kun niin moni on vähän ajan sisään saanut jo nyyttinsä syliin asti =)! Onnea heille!!

Mutta mietteesi ovat NIIN tuttuja!! Mulla kävi samoin, en jotenkin voinut kuvitellakaan että raskaus voisi keskeytyä ja tulin myös heti raskaaksi... Vielä vähemmän pystyin kuvittelemaan, että jos raskaus keskeytyisi niin se ei tulisikaan itsestään ulos... Mulla oli siis keskeytynyt keskenmeno, jossa kaikki oireet jatkui vaikka alkio oli kuollut... Keskenmenon jälkeen tulin myös heti uudelleen raskaaksi vaikka tosin mulla kesti jälkivuoto lähes 7vkoa, mutta sitten elimistön palauduttua tulin heti... Nyt on menossa rv24+5/25+5 ja vieläkin on pelko päivittäistä! Todella sääli, kun ei voi nauttia raskaudesta ollenkaan... Kahden normaalin ultran lisäksi olen käynyt 2 kertaa yksityisellä tähän mennessä... Ja kotidopplerin ostin heti! Nyt toki "helpompaa" kun tuntee jo liikkeet, mutta silti pelko ei hellitä - eikä vain uskalla uskoa, että vauva voisi syntyä elävänä tähän maailmaan...

JA HEI kaikki muutkin keskenmenon kokeneet ja nyt uudelleen raskaana olevat, lämpimästi tervetuloa Haahuihin!

fantasy

Vierailija
4/5 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ihanaa että tällainen ketju jo onkin pystyssä. Minulla oli Thelman kanssa samanlainen tilanne - valitettavasti vain tämäkin uusi raskaus todettiin tänään keskenmenneeksi. Mutta tiedänpähän mistä etsin vertaistukea jos ajankohtaiseksi vielä tulee.... Inna

Vierailija
5/5 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävinkin jo pohdiskelemassa tätä pinoasiaa vanhassa ketjussanne. Mutta tulenpa minäkin sitten kurkkimaan/moikkaamaan Thelmaa sinne haahuihin.

Pilvilinna