G: Lauseen verran itsekritiikkiä jokaiselta, kiitos!
Olen kyllästynyt vastaanottamaan arvostelua tyypiltä, joka itse elää elämäänsä hyvin valitettavalla tavalla, mutta on kärkäs kritisoimaan muita. Ruvetaan kaikki miettimään ennen muiden moittimista, onko meillä oikeasti kanttia kyseiseen arvosteluun. Itsekritiikkiä kehiin!
Minä aloitan:
Minulla on liian lyhyt pinna.
Kommentit (37)
joka tilanteessa. Annan neuvoja vaikkei niitä pyydettäisi.
olen peruslaiska...esimerkiksi työnteko ei huvita. Eikä oikein kodin hoitaminenkaan.
Olen myös kateellinen kaikille ja kaikesta.
hölöttämässä jotakin typerää ennenkuin mietin yhtään mitä sanon. Myöhemmin kaduttaa, että pitikin sanoa sitä tai tätä.
Pitäisi oppia kuuntelemisen ja läsnäolon jalo taito eikä koheltaa koko ajan oman navan ympärillä.
en tiedä mistä aloittaisin, mutta ainakin olen laiska, itken liian usein, tunnen älyllistä ylemmyyttä, lihoisin jos en pitäisi varaani, liikun liian vähän, siivoan liian vähän, vihaan miestäni, häpeän itseäni, tunnen itseni kauniimmaksi kuin olenkaan, annan lyödä itseäni, kiukuttelen kun minulla on paha olla, ahdistun pienistäkin asioista ja olen antanut itseni rakastua varattuun mieheen.
en tiedä mistä aloittaisin, mutta ainakin olen laiska, itken liian usein, tunnen älyllistä ylemmyyttä, lihoisin jos en pitäisi varaani, liikun liian vähän, siivoan liian vähän, vihaan miestäni, häpeän itseäni, tunnen itseni kauniimmaksi kuin olenkaan, annan lyödä itseäni, kiukuttelen kun minulla on paha olla, ahdistun pienistäkin asioista ja olen antanut itseni rakastua varattuun mieheen.
En tarkoittanut, että haukkukaa itsenne lyttyyn. Ajatus oli vain hillitä kärkkäyttä kritisoida muita muistamalla, että itsessäkin löytyy kehitettävää.
ap
Olen kontrollifriikki ja stressaan kaikesta, mihin liittyy epävarmuustekijä.
Olen peruslaiska ja passuutan itseäni miehellä.
Töissä olen tosi nopea, mutta kun aikaa jää yli en kerro, että voisin tehdä enemmänkin töitä vaan surffaan tai lusmuilen muuten.
saan ihmiset tajuamaan asian. Näin varsinkin jos tiedän olevani oikeassa. En kestä tahallista tyhmyyttä.
- pyöritän asioita mielessäni
- puhun toisten päälle, mikä on varmaan ärsyttävää.
Kuvittelen itsestäni liikoja vaikka mitään näyttöä näistä kuvitteellisista 'lahjoistani' ei ole, eikä luultavasti tule koskaan olemaankaan.
en osaa kohdistaa mielenkiintoani vain yhteen juttuuun ja lopulta sitten en saa oikeasti mitään aikaiseksi.
Liikun liian vähän.
tiedän muka aina paremmin kuin keskustelukumppani.
olevani muita älykkäämpi, kauniimpi ja hauskempi.
Mä olen niin aina täyttämässä jokaista ihan lyhyttäkin hiljaisuutta jollain täysin sattumanvaraisella jutulla, ettei vain koskaan olisi hiljaista. Ja sitten jälkikäteen huomaan että hiljaisuus todellakin olisi ollut parempi vaihtoehto siinä hetkessä...
hölöttämässä jotakin typerää ennenkuin mietin yhtään mitä sanon. Myöhemmin kaduttaa, että pitikin sanoa sitä tai tätä. Pitäisi oppia kuuntelemisen ja läsnäolon jalo taito eikä koheltaa koko ajan oman navan ympärillä.
Lisäksi vieroksun työtä ja olen keskittymishäiriöinen.
pidän helposti itseäni parempana kuin muita.
En osaa tarpeeksi arvostaa nykyistä elämäämme.
jätän kaikki tärkeät asiat viime tinkaan tai teen ne jopa vähän myöhässä.
...aika usein. Harmittaa aina.