Mitä mielstä nimestä Savanna Jenny-Loviisa sukunimi ei suomalainen
ensimmäisen savanna nimen vaihtoehdot ovat Sienna, Sahara, Bea tai Beata
Kommentit (22)
Tuo jälkimmäinen kaksiosainen nimi ei tee oikeutta etunimelle. Eikö voisi olla joku yksinkertaisempi toinen nimi?
eikö sinne kuuluisi h loppuun. savannah paljon luonnollisempi.
mutta Loviisasta en pidä :)
Ja kyllä, Savannah kuuloistaisi paremmalta MUTTA se rippuu missä asutte...! Joissain maissa Savanna parempi, ja mielestäni myös Suomessa...
savanna on simppelimpi. nimet bea ja beata tosin miellyttävät myös todella paljon
jos pelkkä savanna, niin silloin suomalainen lausuu sen nimenomaan sa-van-na. ei kovin kaunis mielestäni.
savannah nimen taas suomalainenkin lausuu loppua kohden nousevalla nuotilla tyyliin sa-va-nna(h:ta tuskin kuulee kuitenkaan.
en oikein osaa kirjoittaa noita lausumisia, mutta maistelkaa sanoja itse ja tajuatte ehkä mitä tarkoitan. siis h lopussa tekee lausumisen kaunnimmaksi.
Millainen vanna on sa-vanna? Suomen armeijan omistama?
Teinä valitsisin Bean tai Beatan. Esiintyvät Suomessa edes hiukan useammin ja eivät herätä niin paöjon hankaluuksia esim. virastoissa, jne. Mitä nyt suurin osa lausuu sitten nimen "peea". :)
Ja vain, jos sukunimenne ei suomalais-ugrilainen. Tunnen yhden Bean, jolla ihan tavallinen suomalainen sukunimi ja kuulostaa aika älyttömältä yhdessä. Vähän sellaselta "mä keksin tälle parpille nyt hienoimman nimen, minkä ikinä voin keksii... ja se on peea" tai mirapella tms.
Ilmeisesti heidänkin pitäisi nimetä sitten lapsensa Päiviksi ja Penteiksi...
Ja ihan suomalaisisissa sukunimissä on sellaisiakin nimiä kuin Rossi ja Saviola, jotka ovat käytössä niin italian- kuin espanjankielisissä maissa.
Mutta itse ap:n asiaan.
Sillä ei ole mitään merkitystä mikä teidän sukunimenne on. Merkitystä on sillä mitä te OLETTE! Jos olette suomalaisia ja suomenkielisiä niin kaiken maailman Savannat on ihan yhtä naurettavia oli teillä sukunimenä sitten af Enehielm tai Römpötti.
Millainen vanna on sa-vanna? Suomen armeijan omistama?
Teinä valitsisin Bean tai Beatan. Esiintyvät Suomessa edes hiukan useammin ja eivät herätä niin paöjon hankaluuksia esim. virastoissa, jne. Mitä nyt suurin osa lausuu sitten nimen "peea". :)
Ja vain, jos sukunimenne ei suomalais-ugrilainen. Tunnen yhden Bean, jolla ihan tavallinen suomalainen sukunimi ja kuulostaa aika älyttömältä yhdessä. Vähän sellaselta "mä keksin tälle parpille nyt hienoimman nimen, minkä ikinä voin keksii... ja se on peea" tai mirapella tms.
Nimi on selkeesti eri paria.
Beata Jenny Lovisa kuulostaa jo paljon paremmalta, ilman väliviivaa. Miksi siinä edes pitäisi olla väliviiva.
Noista vaihtoehdoista Beata on kivoin. Sahara ihan kauhea - ette kai tuollaista tosissanne ajattele?!
Voi kun olisin kaivanut paremman nimikirjan esiin lasteni nimiä miettiessä ja löytänyt jotain tämmöstä! Paitsi, että meidän sukunimi on ihan tavis suomalainen "eläinsukunimi"... :D
meillä on siis ennestään jo 2 lasta joilla englanninkieliset nimet etunimenä, kakkosnimenä perinteiset suomalaiset ja kolmanetan afrikkalaiset. ja lasten isä siis on päiväntasaajankorkeudelta savannien seuduilta afrikasta.
savannah nimi tulee savannista ja tästä siis nimen alkuperäinen idea.
jos jättää euon yksinäisen etunimen pois. itselläni on kahdeksankirjaiminen etunimi enkä koe sitä liian vaikeaksi. muttä tässä kirjaimia on enemmän.
t:ap vielä
Mutta saattaa lyhetä. Toisaalta lapsi voi myöhemmin helposti muuttaa kutsumanimeä, kun etunimestä saa jo kolme nimeä tai voi keksiä lempinimen. Voi olla hyväkin.
Jos laitat Savannan, mun mielestä kannattaa laittaa ilman H:ta, kun se niin kuitenkin suomeksi äännetään. Ei tule mitään vitsiä. Ja voi olla niin englanniksikin ja sopii muihin kieliinkin.
Ovat oikeen kauniita molemmat :) Samoin se Jenny-Loviisakin!!
taivutko "Savannah'n" kanssa vai "Savannahin" kanssa?
Eikä nimirimpsu oikein soinnu yhteen muutenkaan
Sopii suomalaiseenkin suuhun, eihän se ääntämykseltään ole sen kummempi kuin Susannakaan.
Toiset nimet sen sijaan häiritsee minua. Ihan kivoja, mutta kuulostaa siltä, että ne on vain lätkäisty siihen perään, ei soinnu hyvin. ONko niillä joku tarkoitus vai onko ne vain kivoja nimiä?
niin itse laittaisin varmaan Jenny Olivia.
Toi Loviisa jotenkin tökkii, kun on kaupunki.
terkkuja taalta Savannah joen alueelta (CSRA) !