Mitä ajattelet MIEHESTÄ, joka työskentelee akateemisella matalapalkka-alalla?
Esim. sosiaali-, kirjasto- tai museotyö, lastentarhan- tai luokanopettajan ura. Voisitko harkita suhdetta tällaisen miehen kanssa?
Kommentit (11)
ei haittaa vaikka tienaisi vähemmän, kun minä, kunhan tulee omillansa toimeen
kirjastoin kirjani niin, ettei niistä sakkoa menisi. Tämä on ainoa asia, jossa tuhlaan.
Noiden alojen miehet ovat yleensä ainakin jossain määrin keskustelevia, tulevat naisten kanssa toimeen, joten varmasti ymmärtäisi minuakin.
Kultturelleja, lapsista pitäviä.
Jos persoonamme sopisivat yhteen, niin miksi en.
päiväkodeissa ym nähnyt työskentelevän eivät ole olleet mitenkään erityisen miehekkäitä ja minua ei sivari-tyyppiset pitkätukat kiinnosta; joten en voisi.
itse en voisi kuvitella seurustelevani minkään armeijan palkollisen tai lipevän kaupparatsun kanssa yök...
viimeiset 7 vuotta ja yksi lapsikin saatu aikaiseksi;) Miehen tulot jäävät suomalaiselle keskitasolle, mutta vastapainona on tietorikas ja keskusteleva kumppani ja hyvä isä. Itsekin olen kouluttautumassa lähialalle, joten kiinnostuksen kohteet ovat meillä yhteiset.
eikä erityisen tietorikas tai keskusteleva. Menis jo oikeisiin töihin.
Toisaalta ajattelen, että eipä ole kunnianhimoa, toisaalta ihailen että luultavasti tekevät sellaista työtä mitä haluavat, ja ovat siten tyytyväisiä elämäänsä.
ja ihmettelen tätä kommenttia suuresti. Miten niin ei muka ole kunnianhimoa? Onko sitä vain mahdollisimman suurien summien ansaitseminen? Matalapalkkaisillakin akateemisilla aloilla on etenemismahdollisuuksia. Esim. omalla miehelläni on vaativa asiantuntijatehtävä alansa suomalaisessa keskusorganisaatiossa.
Toisaalta ajattelen, että eipä ole kunnianhimoa, toisaalta ihailen että luultavasti tekevät sellaista työtä mitä haluavat, ja ovat siten tyytyväisiä elämäänsä.
tietysti, mulle on ihan sama mitä mies työkseen tekee, kunhan on onnellinen siitä. mun mielestä miehen tehtävä ei oo käydä töissä 40-50h viikossa vain että sen rahat menee emäntään ja mukuloihin. ei siinä ole elämää miehellä jäljellä lainkaan.
pystyy elättämään perheensä kunnolla ja mahdollistamaan lapsille kotiäidin 3 ensimmäiseksi vuodeksi.