~\o_ HELMIEN'06 viimeinen taaperopino _o/~
Kommentit (28)
Tosta joulusta mun on pitänyt tänne kirjoittaakin, hyvä kumppari kun muistutit :). Koko risteily meni niin nappiin kun vaan voi, lapset ja aikuiset viihtyivät, laiva oli laitettu hienoksi, ruoka oli tooodella hyvää (etenkin kun sen oli joku muu tehnyt) ja ohjelmaa oli vaikka mitä piparinpaistosta lähtien. Suosittelen siis lämpimästi, meitä ainakin vaihtelu virkisti suuresti!
Lahjoja otettiin mukaan rajoitetusti, loput jätettiin kotiin löydettäviksi. Lähdettiin käymään systerin perheen hytissä ja kas kummaa, kun tultiin koko porukka takaisin meidän hyttiin oli "pukki" käynyt laittamassa lahjoja Jussin matkasänkyyn :P. Vitsit mikä riemu... Heti laivalla jo suunniteltiin samanlaista reissua ensi vuodeksi :).
Laivalla oli pukki, ja Silppu oli tosi otettu kun pukki muisti Silvan nimen jo terminaalista -samainen kaveri jakoi karkkia ja haastatteli lapsia jo ennen laivaan nousua. Niin ja Muumipeikko ja Pikku-Myykin viihdyttivät lapsia -mahtaa tulla hiki siinä muumiasussa :-o?
Vissydieetti on ahterista, mutta sen kun vetää tulee taas kiinnitettyä huomiota kaikkeen siihen ylimääräiseen ruokaan, mitä normipäivän aikana tulee kiskottua. Perjantai-illalla saa luvan kanssa syödä ihan mitä vaan, taidan laittaa ämpärillisen siipiä :).
CSI:ta ei sovi jättää väliin ->
KL.
Mikä on vissydieetti??? Juodaanko siinä vaan vissyä päivät pitkät???
Yök yök. Mullahan tulis kova nälkä siinä ;))
Mä oon ollut kohta vuoden laihiksella, hyvillä tuloksilla kuitenkin. Ihan olen syömällä itseni laihduttanut ja nyt tietty stressaamalla ja liikunnalla. Yritän käydä jumpissa 2-3 krt/viikossa, nyt kun tuohon Pitäjänmäkeen avattiin sats ni se jopa onnistuu. Ja siellä on se lapsiparkki, lapset voi sit sen tunnin ajan olla siellä valvotusti leikkimässä.
On mulla tullut pahekkin mukaan kuvioihin ihan stressin takia, nimittäin tupakka maistuu taas. En kyllä polta paljoo mut ihan joka päivä... ei hyvä mutta olen itselleni armollinen, itsellenihän minä siinä hallaa teen.
Onkos teidän kullannupuilla jo kyselykausi alkanut?? Meillä joka asiaa kyseenalaistetaan, miksi, miksi oi miksi. Ja jos minä kysyn miksi, tyttö vastaa no siksi... kun se oli valaskala. Kauhee komentelija on Dunskusta muutenkin tullut ja näsäviisas, äsken tossa puhelimessa sanoikin mulle kun kyselin et mitäs oot tehnyt, vastaus oli napakka en kuule tiedä. Yritin kysellä lisää ni sano etten tässä jouda juttelemaan kun tulee korva kipeeks.
Eli pikkuset on tämän viikon isällään ja minä odotan perjataita ku kuuta nousevaa, eli vaihtopäivä on meillä perjantai.
Nyt alkaa helpottaa sekä lasten osalta että äidin, ei tuu enää kauhea itku kun iskä tulee heidät hakemaan. eikä mulla varsinkaan kurkkua kurista joka päivä.
Miehenkin kanssa pystytään taas puhumaan suht normaalisti.
Poitsulla on nyt 2 hammasta, yläetuhammas ja sitä seuraava, kovasti myös opettelee puhumaan, sanavarasto on huikea : ei kakka,anna,avaa,kauppa,uppis,kaatu ja pallo ;)) niillä sitä pötkii kuulkaas pitkälle.
Kyllä tietty mama ja papa sanoo mutta ne tulee harvemmin.
Minä edelleen lähettelen työhakemuksia, en päässyt sinne missä kävin haastattelussa mut olen tässä ens vkolla menossa taas haastatteluun.
Ja nyt minäkin olen jäänyt koukkuun tonne facebookkiin...
Pitääkin heti käydä siellä kattelemassa sivujani, ennenku alan ruokaa väsäämään ja silittämään.
kuumetta ja huligaanit
Ja miten niin viimeinen taapero pino.... Miten Helmipallerot on jo näin isoja...
Me just tänään suunniteltiin Hepun synt juhlia. Heppu rakastaa Lauri kilpa-autoa ja siihen kuuluvaa juhlakattaus rekvisiittaa etsiskelin netistä (missään kaupassa en ole niitä nähnyt, jos joku on niin kertokaa ;). Ja löytyihän niitä mutta Lontoosta täytyisi tilata... Enkä ole yhtään varma että ne tulisi ajoissa vaikka kuinka siellä luvattaisiin toimitusajan olevan se ja se. Ja jopa ajattelin tilata kakun, kun tuntuu nyt olevan tätä kiirettä... Aloitin siis marraskuussa työt, ihan jees juttu. Ja päiväkotipaikka "vihdoin" varmistui ja Heppu aloittaa sen sitten 3.2. Arvatkaas onko äippä paniikissa.....
Voi Vissy dietti... olen kokeillut ja 3. päivän jlk mulla oli jo se että: saat syödä mitä vain haluat. Siinä se sitten oli:) Nyt sain toisenlaisen poppakonstidietin ja ajattelin kokeilla sitä. Jos sais edes sen kipinän laihikseen. Tarve olisi ehdoton!
Nyt tuli nälkä kuureja miettiessä, siis syömään jot, nyt kun _vielä_ voi ...
T:Hupulinäiti
Ja vauva Onnea kaikille vauvatuneille :D
j
kumma tapa mennä esim kaupassa sormi ojossa huutamaan toisille ihan tuntemattomille lapsille. Sanoinkin miehelle, että ollaanko me tuommoisia Onnin mielestä lapsille. Mistä muualtakaan se olis tuommoisen käyttäytymismallin oppinut? Kyllä tämä lastenkasvatus on haastavaa...kumppari & muksut
Meillä Heppu yhtäkkiä alkoi kertomaan minulle kun leivottiin pipareita: iskä heittää taikinaa kattoon ja huutaa, iskä sanoo ei saa leipoa... jne
Kaupassa toruu tuntematonta lasta karkki hyllyllä: ei saa ottaa noin paljon... Ei saa tuhlata.
Kaupassa: Äiti pumppailee koko ajan. Iskä siivoo kokoajan. Mamma heittää hiekkaa Einon silmiin... jne
Onneksi puhe jonkin verran epäselvää ettei välttämättä kaikki ymmärrä (toiveajattelua), mutta kysymys kuuluu MISTÄ IHMEESTÄ NÄMÄ JUTUT TULEE... Koska näin ei kuitenkaan ole tapahtunut... :)
Olen lähdössä tänään risteilylle (taas), tällä kertaa ns. tyttöporukassa :).
Kuumetta, vissydieetissä juodaan 3 l vissyä (vesikin kai käy) päivässä ja saa siinä jotain syödäkin ;). Mulla on tänään dieetin viimeinen päivä, aamulla kävin vaa'alla ja tulos -5,6 kg. Tästä eteenpäin jatkan terveellisemmin.
On todellakin kyselykausi meillä! Ja jos erehdyn tekemään vastakysymyksen tulee Silpulta "No, en kuule tiijä" :P.
Kuumetta, tuohon tupakointiin vielä -johonkin tarpeeseen se tulee, jos oloa helpottaa niin anti mennä vaan. Murehdi sitä sitten myöhemmin.
Hupulinäiti, just joku aika sitten näin jossain kaupassa Lauri-kertakäyttölautasia yms.?! Eikö se ole se punainen auto Cars-leffasta, vai muistanko väärin? Ja tästä ei tietenkään ollut mitään apua, koska mun pahvipää ei millään kykene palauttamaan mieliin _missä_ kaupassa sitä sälää näin... Jos tulee tässä lähipäivinä vastaan, laitan vinkkiä, vissiin käyt Tampereellakin joskus?
Hauskaa viikonloppua mammat :)!
KL.
Hupulinäiti: Meillä täällä kans kaksi Lauri ja Autot-leffa fania ja minä en ainakaan ole Lauri-synttärijuttuja nähnyt täällä Tampereella päin. Vähän olen kans katsellut jo kun molempien poikien synttärit tulossa.
Kaalilaatikko taisi tarkoittaa nähneensä Salama mc Queen-kertiksiä. Se nimittäin on siitä Cars leffasta(jota meillä katsottaisiin edelleen joka päivä, jos annettaisiin katsoa). Lauri tulee torstaisin Pikku Kakkosessa =)
Kateellisena luin KL:n vissydieetin tuloksista, mutta keksin heti hyvän tekosyyn olla aloittamatta. Meillä pidätetään palkasta ateriaveloitus jokaiselta työpäivältä söi tai ei, joten on se vähän hintavaa juoda sillä rahalla pelkkää vissyä. Eikö ollutkin loistava tekosyy =)
Hyvää viikonloppua!
nonnu78 ja mukelot
On myös Muumi-fani, Nasu-fani ja prinsessa-fani. Ajattelin synttäreille jonkun teeman noista, mutta itse inhoan kertisastioita, joten voi olla, että lautaset ja mukit ovat ihan Ikean muovisia... Viime vuonna Helmin synttärikakussa oli Niiskuneiti ja siitä tuli kyllä hieno (mies sen taiteili, mä en osaa). Ne synttärit on tosiaan jo kuukauden päästä. Kukas meidän "vauvoista" täyttää ensin 3 vuotta? Helmi vasta siis kuukauden päästä. Aiotteko pitää jo ihan kaverisynttäritkin? Meillä oli viime vuonna toisissa juhlissa Helmin kavereita äiteineen, mutta suurin osa noista kavereista on oikeasti esikoisen kavereita (4-7-vuotiaita poikia) ja mietin nyt, että ehkä ei kaikkia heitä kutsuta tällä kertaa. Ehkä pyydän toisille juhlille vaan Helmin kummit ja muutaman muun kaverini sekä pari Helmin "oikeaa" kaveria. Toisiin juhliin tulee sitten sukulaiset. Meillä on niin pieni asunto, että pidetään juhlat aina kahdessa tai kolmessa erässä ja eri päivinä myös. Lisäksi koska meillä ei ole lähisuvussa muita lapsia, tiedän, että esim. omat ja miehen vanhemmat sekä isovanhemmat eivät ole tottuneita siihen, että juhlissa on kymmenen kiljuvaa lasta, joten pidetään heille siksikin eri juhlat. Vanhusten juhlat ja lasten+alle 3-kymppisten juhlat =)
Mies meni lasten kanssa pihalle ja mun piti tehdä lounasta ja kirjoittaa kauppalappua. Pakko lähteä kohta pyörällä kauppaan, kun Helmi menee nukkumaan, enkä viitsi pelkkiä rattaita ottaa kauppaan mukaan. Ei tästä ole sinne kuin 1 km, mutta en jaksa kävellen roudata sieltä 4 kassillista ruokaa. Onneksi ei ole pakkasta kuin -7 astetta, niin ehkä tarkenen pyörällä. Illalla mennään mun isälle syömään.
Mulla on ollut nyt 1,5 viikkoa ne hoitolapset ja vitsi, että olen ollut iltaisin poikki! Johtuu enimmäkseen siitä, kun edelleen menen klo 00.30-01 nukkumaan, vaikka herätys on jo 7.30. Hyvin on noiden hoitolasten kanssa mennyt ja omatkin lapset ovat olleet ihan nätisti heidän kanssaan. Helmillä ois mahis aloittaa kuukauden päästä 2 krt/vko kerhossa, mutta en tiedä, vienkö hänet vielä sinne, kun toinen hoitolapsista on samanikäinen niin ois ehkä kivempi, että leikkivät keskenään. Viimeistään syksyllä Helmi saa sitten mennä kerhoon. Aloittaako muiden kotihoidossa olevat Helmikset kerhossa nyt talvella?
Nyt täytyy ryhtyä hommiin, että ehdin tehdä jotain ennen kuin mies ja lapset tulevat sisään. Mukavaa viikonloppua!
T:Fassiloora ja Helmi
ja ihanata uutta vuotta 2009! =)
Kaalilaatikko, kerropas nyt sitten millainen se joulu oli siellä laivalla? Oliko kunnollista kinkkua, joulupukki jne. :) Miten teitte lahjojen suhteen, otitteko sinne mukaan? (Siis jos annoitte lahjoja, kaikkihan ei toki niitä anna ja joulua vietä....)
Meillä Onni ilmoittaa tasaisin väliajoin hyvin iloisesti että nyt on kesä!!!! Ja kyselee edelleen mitä kukin haluais joululahjaksi.
Tuo vissydieetti kuulostaa kyllä aikas kamalalle!?! Mutta ilmeisesti tehokas kuitenkin? Minäkin suunnittelin jotain kevennystä ruokavalioon mutta eihän siitä tule mitään. Aina sorrun suklaaseen. :P No eipä tässä mitään kaameeta kuuria voi ottakaan kun vielä imetän ettei maito lopu. Mutta voishan sitä syödä terveellisemmin ja vaikka yrittää jos karkkipäivä toimis. :-/ Pitäis vaan pitää mielessä miten ahdistavaa on kesällä kun ei voi piiloutua talvitakin uumeniin ja kaikki mahamakkarat näkyy kaikille...
Meillä Onni on oppinut kaikkia ei niin ihania voihan pieru-juttuja. Tänään se sanoi kummilleen että sinun nimi on pissikakka. Mä en ymmärrä mistä se noita keksii?! Tiedossa varmaan tosi "kivoja" tilanteita jossain kaupan kassalla... Plääh! Siitäpä tulikin mieleen, että Onnilla on kumma tapa mennä esim kaupassa sormi ojossa huutamaan toisille ihan tuntemattomille lapsille. Sanoinkin miehelle, että ollaanko me tuommoisia Onnin mielestä lapsille. Mistä muualtakaan se olis tuommoisen käyttäytymismallin oppinut? Kyllä tämä lastenkasvatus on haastavaa...
kumppari & muksut