Onko miniläppäristä mihinkään? Suosituksia/ haukkuja?
Pitäisi hommata kannettava kulkemaan mukana eri työkohteisiin. Miniläppäri kiinnostaisi sen koon vuoksi. Muutenkin on tavaraa niin raahata vielä kapsekissa kannettavaa ei ajatuksena houkuta.
Mutta onko ne ihan teinien leluja?
Tarkoitus olisi käyttää yksinkertaisia sovelluksia kuten asiakasrekisteriä ja surffata tauoilla.
Kommentit (23)
En ole suuri asiantuntija, mutta ihan näsissä pienimmissä miniläppäreissä ei yleensä ole cd-asemaa, eli erilaisten sovellusten asennus ei välttämättä onnistu. Perusminiläppäreissä ei ole myöskään kaikkia office-ohjelmia, vain esim. word pad tms ohjelma. Netissä surffailu toimii kyllä mainiosti, varsinkin kun on käytössä kiinteä langattoman yhteyden kuukausimaksu.
surffaukseen ainakin, tuskin niitä muuten edes myytäisiin ja valmistettaisiin?
Meillä on töissä sellainen, eikä kukaan käytä sitä ilman erillistä näppäimistöä. Hermohan sen pikkunäppisen kanssa menee. Myös näyttö on niin onnettoman pieni, ettei sitä tuijota erkkikään hetkeä pitempään.
Mieluummin kannan kunnollista läppäriä mukanani kuin menetän hermoni onnettomaan miniatyyriläppäriin.
Onneksi sen sai palauttaa 30 päivän kuluessa, oli kyllä todella turha hankinta!
Olen muutamaa kokeillut ja parhaimmalta näppäimistö tuntui uudessa Samsungin mallissa (joku NC10 seuraaja). toisaalta voisi kyllä hiukan enemmän sijoittaa ja hankkia jonkun 15,6 tuumaisen (vai mikä se ny on..). Olishan siinä hiukan suurempi näyttö, mutta ei suuri kuitenkaan.
Olen muutamaa kokeillut ja parhaimmalta näppäimistö tuntui uudessa Samsungin mallissa (joku NC10 seuraaja). toisaalta voisi kyllä hiukan enemmän sijoittaa ja hankkia jonkun 15,6 tuumaisen (vai mikä se ny on..). Olishan siinä hiukan suurempi näyttö, mutta ei suuri kuitenkaan.
Tässä on 10 tuuman näyttö ja näppäimistö on minusta aivan tarpeeksi suuri. Akku kestää myös tosi hienosti, noin 4-5 tuntia.
tavallisessa läppärissä. Tajusitko viestini niin, että viittasin sillä koolla miniläppäriin..?
compaqin "joku" miniläppäri. Mun mielestä ihan perus käytössä hyvä. Näppäimistöön tottuu ja akkukin kestää ihan kohtuullisesti. Ainut mikä ketuttaa on hiiri, mutta siihen saa hommattua sellaisen näppärän "minihiiren" KÄyttömukavuus huomattavasti lisääntyy :)
Ei valittamista täällä...
Mulla on sekä iso läppäri että pari kuukautta sitten hankkimani 10" miniläppäri Acer One. Tosi hyvä - pieni ja kevyt eli helppo kuljettaa mukana sekä kaupungilla että kotona. Kyllästyin totaalisesti raahaamaan isoa läppäriä, joten iso on nyt ns. pöytäkoneena ja mini kulkee mukana. Minusta mini on ollut ihan näppärä nettisurffailuun, sähköposteihin yms. Minulla on minissä tavallista isompi akku joka kestää 6-7 tuntia. Näppäimistö on vain vähän pienempi kuin tavallinen, ei ole ollut ongelmia.
Tässä on 10 tuuman näyttö ja näppäimistö on minusta aivan tarpeeksi suuri. Akku kestää myös tosi hienosti, noin 4-5 tuntia.
Akku on ollut positiivinen yllätys ainakin toistaiseksi. Kyllä sillä näppiksellä tulee typoa vähän normaalia enemmän eli pitempiä kirjoitustöitä ei sillä tehdä. Hiirenä käytän sitä koneen omaa "hiirtä".
Erittäin hyvä, suosittelen. Näyttö on kirkas ja ihan riittävän suuri, akku kestää varmaan sen 6 tuntia (en ole koskaan laskenut). Helppo säilyttäää, kun ei ole käytössä, ja helppo napata mukaan kun tarvitsee. Näppäimistö on melkein oikean kokoinen: kymmensorminaputus sujuu ihan normaalisti ;-)
Surffailuun ja pikku juttuihin käytän. Officea en ole tähän asentanut, kaipa sitäkin tulisi käytettyä jos se olisi.
Erittäin hyvä, suosittelen. Näyttö on kirkas ja ihan riittävän suuri, akku kestää varmaan sen 6 tuntia (en ole koskaan laskenut). Helppo säilyttäää, kun ei ole käytössä, ja helppo napata mukaan kun tarvitsee. Näppäimistö on melkein oikean kokoinen: kymmensorminaputus sujuu ihan normaalisti ;-) Surffailuun ja pikku juttuihin käytän. Officea en ole tähän asentanut, kaipa sitäkin tulisi käytettyä jos se olisi.
Erittäin hyvä, suosittelen. Näyttö on kirkas ja ihan riittävän suuri, akku kestää varmaan sen 6 tuntia (en ole koskaan laskenut). Helppo säilyttäää, kun ei ole käytössä, ja helppo napata mukaan kun tarvitsee. Näppäimistö on melkein oikean kokoinen: kymmensorminaputus sujuu ihan normaalisti ;-) Surffailuun ja pikku juttuihin käytän. Officea en ole tähän asentanut, kaipa sitäkin tulisi käytettyä jos se olisi.
tavallisessa läppärissä. Tajusitko viestini niin, että viittasin sillä koolla miniläppäriin..?
ja sitten kerrotaan jossain viestissä että harkinnassa on 15,6" näytöllä varustetut osto... Lähinnä siis joku miniläppäreitä tuntematon ei ehkä osaa hahmottaa miten iso tuon kokoinen näyttö on ja että se ei sitten enää olekaan miniläppäri.
tullut kaikki windowsit ja virusohjelmat mukana vai pitääkö hankkia / asentaa erikseen?
ap
Pitäisi hommata kannettava kulkemaan mukana eri työkohteisiin. Miniläppäri kiinnostaisi sen koon vuoksi. Muutenkin on tavaraa niin raahata vielä kapsekissa kannettavaa ei ajatuksena houkuta.
Mutta onko ne ihan teinien leluja?
Tarkoitus olisi käyttää yksinkertaisia sovelluksia kuten asiakasrekisteriä ja surffata tauoilla.
Surffaaminen onnistuu, jos hitaus ei haittaa. Ohjelmistot avautuvat hitaasti, samoin tiedostot, ja montaa ohjelmistoa ei kannata samaan aikaan yrittää pyörittää. Suorituskyky on aina huono Asus Eee:ssä ainakin. Ja riippuu tietenkin käyttiksestä saako siihen officea vai ei, mulla Linux ja pärjään open officella ihan mainiosti. Jos läppäriä ei oikeasti tarvitse juuri työntekoon vaan se on enemmän varakone, kokousläppäri, seminaareissa mukana, kalvojen näyttökone jne. miniläppäri riittänee. Mutta ei tietysti ainoaksi työkoneeksi sovi. Vastaa aika lailla PDA:ta esim. Nokia N810/N900, on vaan pikkuisen isompi ja miellyttävämpi käyttää.
Asuksen akku kestää n. 4 tuntia (on n. vuoden vanha).
se riipuu ihan mikä miniläppäri on ja saahan siihen liitettyä ison näytön tai erilisen cd/dv aseman jossain miniläppäreissä on se asema ja kannataa laitaa siihen ubuntu tai windows riipuu ihan tarpeitten mukaan
Minin AINOA hyvä puoli on, että se on helpompi ottaa matkalle mukaan. Vaikka kokoeroa ei kuitenkaan ihan älyttömästi ole niin minin kantaa mukanaan aivan mielettömän helposti verrattuna normalaikokoiseen. Mutta muuten ei tee mieli mennä minin ääreen. Olin 8 kk minillä ja tottuihan siihen, mutta nyt kun on tämä iso niin ei osaa enää pienemmälle mennä. Se näppäimistö ei haitannut, pienempihän se on ja siihen tottuu.
Itse hankkisin minin VAIN jos matkustelet paljon. Se on mielestäni ainoa asia, jossa mini on parempi kuin isompi.
Mulla oli kaikki normaalit kirjoitusohjelmat. Pelejä ei voinut pelata, kun ei ollut cd-asemaa, mutta siis pelkkään netinkäyttöön ihan hyvä.
eli kommentteja kaipaan :)