Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KIITOS BR-lelun, lapseni ei usko enää pukkiin :(

Vierailija
13.12.2009 |

jep niin vain kävi kun selasimme Yhdessä BR- sivujen katalogia ja lukutaitoinen lapsi sitten luki sieltä että: "Vanhemmat voivat rauhassa etsiä joululahjoja lasten nukkuessa" Samalta sivulta löytyi "joulupukinvaatteet aikuiselle" Siinä meni meidän lapsen joulupukkiin usko lopullisesti! Mitäs siihen sit sitten vastaat? Varokaa näitä sivuja jos lapsi osaa lukea!!!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen itse kertonut lapselleni 3-vuotisjoulun jälkeen, että pukki on huuhaata.

Vierailija
2/22 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pukki on olemassa ja että vanhemmat joutuvat auttamaan sitä oikeaa pukkia ...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka SUKULAISET pilasivat lapsen uskon joulupukkiin?

Jos olet tosissasi, niin nyt on korkea aika lopettaa kakaralle valehtelu.

Vierailija
4/22 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakkonen, ap:ta ei varmaan paljon lohduta mitä SINÄ olet sanonut lapsellesi. Kannattaa kunnioittaa myös muita! Mäkään en usko jumalaan, mutta en mene toiselle toitottamaan, että voi kuule minä olen kertonut lapsilleni että se on satu vähän kuin muumit ja sunkin pitää nyt tehdä niin.

Ap, uskon että olet provo, mutta sellaista se on kun lapsi oppii lukemaan. Onhan noita nyt monessa muussakin lehdessä yms. Aikansa kutakin.

Vierailija
5/22 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka SUKULAISET pilasivat lapsen uskon joulupukkiin?

Jos olet tosissasi, niin nyt on korkea aika lopettaa kakaralle valehtelu.

Sä olet yhtä juntti ja todella tyhmä sekä tunteeton jos et asiaa tajua, vaikka siinäkin rautalankaa väännettiin enemmän kuin mulla olis hermoja.

Oot varmaan ite niin kamala mölöttäjä, että jollain pienen lapsen tunteillakaan ei ole enää väliä, kunhan mamma vaan saa sanoa mitä sylki suuhun tuo. Kuvottavaa.

Vierailija
6/22 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tasolle, että hän osaa lukea..hän tajuaa myös, että yksi sama jp ei ehdi jouluaattona käydä joka taludessa. Ole siis onnellinen, että lapsesi älysi asian ilman että joudut sen hänelle rautalangasta vääntämään. Eikö olisikin ikävä jos hän vielä yläasteellakin uskoisi joulupukkiin, koska sinä onnistuit piilottamaan häneltä joulukatalogit.

Vierailija
7/22 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi yks päivä että muutkin voivat olla joulupkkeja kun ostavat joulupukin asun.

Oli nimittäin nähnyt hauskay koti videot ohjelmat.

Eli on vain yksi joulupukki muttta myös isikin voi olla vara pukki.

Vierailija
8/22 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en itse enää kaupallisen joulun ja lahjakrääsän keskellä usko Jeesukseen.

Vierailija
9/22 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tää '' ihana lapsen "kupla on nyt puhjennu" ja pakko kertoa totuus, (lapsi nyt 10 v. )

Vierailija
10/22 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että koska joulupukki ei ehdi kaikkiin koteihin käymään, osa aikuisista voi pukeutua häneksi ja jakaa lahjat :). Lapsi katsoo eniten aikuisen reaktiota asiaan, eli jos menet paniikkiin kun selittelet/jätät selittämättä, niin se totuus tulee aika nopeasti ilmi.

Vierailija
11/22 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jo kouluiässä niin silloin varmaan muutenkin voi hoksata asian. Meillä eivät lapset osaa lukea mutta silti esikoinen jo parina vuotena osannut alkaa epäröidä pukin olemassaoloa.

Vierailija
12/22 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toivon, että jo ekaluokalla oleva lapseni vihdoinkin tajuaisi vedätyksen. Alkaa ahdistaa, kun iso poika höpöttää korvatunturista ja lentävistä poroista ihan tosissaan.

Vierailija
13/22 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikuisesti olemassa.

Vierailija
14/22 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsesi osaa lukea, niin on oletettavasti jo siinä iässä, että parempi toisaan tietää että joulupukki ei nyt ihan ole olemassa...

mites ne turtles ja starwars rooliasut BR katalogissa. paljastuiko samalla että niitäkään ei oikeasti ole olemassa???

Vierailija
15/22 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanottu jo pienestä pitäen, että isi, äiti ja sukulaiset hoitavat osan joululahjoista. Pukkikin niitä tuo mutta ei kaikkia.

Joten toiset lapset eivät ole olleet sen kiltimpiä vaikka saisivat tavaroita kuinka ja paljon.

Vierailija
16/22 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsille pitää syöttää tuota pajunköyttä ties miten vanhaksi asti? Jos osaa lukea niin totuus valkenee ihan mistä tahansa muualtakin. Lukutaitoiselle lapselle voi valjeta muitakin elämän totuuksia - varaudu vaan ap selittämään nekin.

Vierailija
17/22 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toivon, että jo ekaluokalla oleva lapseni vihdoinkin tajuaisi vedätyksen. Alkaa ahdistaa, kun iso poika höpöttää korvatunturista ja lentävistä poroista ihan tosissaan.

Mitä haittaa on siitä että ekaluokkalainen uskoo pukkiin? uskoo meilläkin vielä kolmasluokkalainen ja eskarilainen on vakaasti sitä mieltä että haltiat ja menninkäiset asuvat meidän metsässä. Mitä siinä on pelättäävää että lapsi osaa vielä eläytyä satumaailmaan? Tekeekö se lapsesta jotenkin tyhmän ja yksinkertaisen kun ei aikuistu tarpeeksi nopeasti?

Tekisi monelle aikuisellekin hyvää löytää satumaailam uudelleen...

Vierailija
18/22 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait se nyt niin kamalaa ole. Joku jo antoikin vinkin, että joulupukki on joulusatu, mihin voi kaikki yhdessä uskoa. Sitäpitsi monet lapset vielä joulun alla tai viimeistään aattona uskovat pukkiin "varmuuden vuoksi".

Miksi lapsille pitää syöttää tuota pajunköyttä ties miten vanhaksi asti? Jos osaa lukea niin totuus valkenee ihan mistä tahansa muualtakin. Lukutaitoiselle lapselle voi valjeta muitakin elämän totuuksia - varaudu vaan ap selittämään nekin.

Vierailija
19/22 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on olemassa oikea joulupukki ja "apupukkeja" ja että ihmiset myös ostavat joululahjoja :-) Saa nähdä vaan milloin tulee ahaa-elämys siitä että ne lahjat tosiasiassa kaikki tulevat läheisiltä eikä joulupukilta.

Tämäkin tyttö osaa lukea joten varmaan samantyylisiä pähkäilyjä saattaisi tulla meillä.

Vierailija
20/22 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykypäivän luonnontiedeaikuiset eivät halua antaa lastensa eläytyä satu- ja mielikuvitusmaailmaan, kun "lapselle saa puhua vaan totta". Jää siinä paljosta lapsena paitsi, jos ei edes sitä joulupukkisatua saa elää todeksi ja unelmoida, vaan proosallisesti vaan äiti ja isä ostaa lahjat.

Meilläkin lapselle selviö, että pukilta vaan osa lahjoista, osan äiti, isä, kummit ja mummit antaneet, vähän kuin synttärilahjatkin, juhlan kunniaksi.

Joulupukkipuvun kuvat esitteissä ovat lapsen mielestä vain naamiaisasuja. Voihan sitä pukeutua vaikka Pepiksi olematta Peppi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi