Millä rv:lla olet pakannut SAIRAALAKASSIN?
Kommentit (33)
Kuopuksen kohdalla viikkoa ennen laskettua aikaa.
Lääkäri määräsi vuodelepoon, ja sanoi, että jos yhtään ylimääräistä liikun, tulee etuajassa. Käski siis pitämään jalat tiuasti yhdessä :) Vaavi syntyi viikolla 42, taisin pitää liian tiuasti ;)
-tosin kolmella kerralla en ole lähtiessäni tiennyt jääväni synnyttämään...
pakkasin aamulla reppuun mukaan hammasharjan, yösiteitä ja imetysliivit ja lähdin sektioon.
Kuopuksella samat jutut mukaan reppuun rv 38, kun vedet meni.
Kyllä tavarat ehtii YLEENSÄ pakkaamaan juuri lähtiessä, harvemmin se vauva syntyy "silläsekunnilla"...
Yliaikaiskontrollin jälkeen, kun sain lähetteen sektioon seuraavalle päivälle.
Olin tosin kirjannut listaa tyyliin kameran laturi, huulirasva... jo etukäteen paria päivää aiemmin.
Turvakaukalo jo ovella menossa, rattaat suunnattu sairaalaa kohti jne.
Itse halusin pakata kassini ajoissa, tein lapun kassin päälle tavaroista joita en voinut pakata ajoissa. Rv 37 taisin laittaa tavarat kasaan. Nukuin paljon paremmin :)
ihan vaan just oman mielenrauhan takia :)
Kyllä mä silti uskon, että ehdin vielä moneen kertaan katsoa kassin sisällön ennen lähtöä :)
Minäkin lähdin käsilaukun kanssa. Mies toi sitten pyynnöstä päällemahtuvat vaatteet kotiin lähtöön ja hygieniatarvikkeet ostin sairaalan kanttiinista.
Ton mää teen tänään!! :D
Hyvä kun muistutit!! :D
Esikoisesta se oli varmaan pakattu ja kotiinpaluukassi puolessa välissä raskautta.
Mitä noita lapsia nyt on sen jälkeen saatu niin aina vähän jäänyt pidemmälle.
Nyt on neljäs lapsi tulossa ja taidan pakata tänään, ei ole ollut mielessä muuten. Ja viikolla 31 nyt mennään.
Sängyn laitoin vauvalle viikonloppuna ja vaatteita olen hakenut jemmasta, ne pitäisi laittaa vielä paikalleen.
Tässä kun alkaa joulu puskemaan päälle, sitten vuosi vaihtuu ja tammikuu menee muutamien synttäreitten merkeissä niin tänään ehtii!
En halua jättää kassien pakkaamista viimetinkaan, nyt jaksaa mennä vaikka kauppaan ostamaan jotain ihanan tuoksuista suihkusaippuaa kun ei supista ihan hurjasti.
Hauskaa odotusta!
pakkasin siinä vaiheessa kun supistelut alkoivat. Oli siinä vielä monta tuntia aikaa pakkailla ennen kuin lähdin sairaalaan. Eikä sinne niin hirveästi tavaraa tarvitse.
Edellinen tuli etuajassa ja toinenkin osoittanut siihen suuntaan merkkejä, että tulossa on.
Sairaalakassiin pakkaan:
-itselleni pesuvälineitä, rasvoja, hammasharjaa jne
- synnytykseen+laitoksella oloon musiikkia mp3:een
- synnytykseen suklaapatukan+mehua
- kameran
- korvatulpat, jotta voisin nukkua edes tunnin sairaalassa ollessani
- jotain luettavaa
- varalle korviketta+pullon. Viimeksi en saanut lapselle lisämaitoa aina pyytäessäni sairaalassa, vaikkei oma maitoni ollut vielä noussut. Nousi vasta kotona.
- imetysliivit+ liivin suojuksia siltä varalta, että maito nouseekin
Lisäksi laitoin valmiiksi turvakaukaloon vauvalle vaatteet+huovan+ itselleni kotiutumisvaatteet. Mies ja esikoinen tuovat sitten sairaalaan tullessaan ne.
Tosta synnytystä odottaessa vaan kassin pakkaamisesta että itsellä jäisi kokonaan sitten pakkaamatta!
Kerrankin olin toisesta supistuksesta suihkussa ja neljäs kun tuli niin olin jo sairaalaan lähdössä.
Itsellä jäisi kiireessä puolet pakkaamatta, vaikka huulirasva ja toinen puoli tuntuu turhalta. Mutta sano se sitten salissa; ettei kameraan ole akkua/patteria mukana kun oli niin kiire lähteä että otettiin vaan kamera -joka ei sitten enää toimi.. :)
16
en oikein tiedä, miten sen olisi edes voinut paljon aikaisemmin pakata, kun otin mukaan sellaisia tavaroita, joita tarvitsen kotonakin päivittäin (kuten lompakko, kännykkä, hiusharja jne).
minulla on kaksi lasta ja lähtenyt aina käsilaukku mukana