Jos vauva herää uniltaan, ja tapittaa hiljakseen omassa sängyssään jonkin aikaa,
niin nostatko vauvan ennen kuin ehtii nostaa äläkän vai annatko killitellä niin kauan kuin jaksaa?
Kommentit (24)
Vauva oppii olemaan yksinään! Miksi vauvan pitäis olla yksin... ihminen on laumaELÄIN ja kaipaa toista!
Jos vauva viihtyy yksikseen niin mikäs siinä, ei sun tartte olla siinä 2min välein tuijottelemassa koska se herää, mutta kyllä minä reagoisin siihen että vauva herää. Meillä esim mentiin pissalle hetki heräämisen jälkeen, siis ennen kuin se huuto tai kitinä alkoi.
Vauva oppii olemaan yksinään! Miksi vauvan pitäis olla yksin... ihminen on laumaELÄIN ja kaipaa toista!
Jos vauva viihtyy yksikseen niin mikäs siinä, ei sun tartte olla siinä 2min välein tuijottelemassa koska se herää, mutta kyllä minä reagoisin siihen että vauva herää. Meillä esim mentiin pissalle hetki heräämisen jälkeen, siis ennen kuin se huuto tai kitinä alkoi.
Vai onko omasi jotenkin vammainen, ettei osaa? Muuta selitystä en keksi typerälle kirjoituksellesi.
päivää!!! Mä en sitten millään voi sille mitään, mutta en voi ymmärtää tällaisia ihmisiä. Siis tottakai lapsen itkuun reagoidaan ja sinne mennään kun kitinä alkaa, mutta ei sinne tarvitse alkaa mennä kun tyytyväisenä nautiskelee olostaan. Ja pissalle pientä sylivauvaa heräämisen jälkeen. Tuota en voi kyllä ymmärtää. Kyllä siitä olen kuullut, mutta sen verran muutaman lapsen kokemuksella voisin sanoa, että ainakin ajan hukkaa.
Jos lapsi viihtyy hyvin itsekseen, niin antaa hänen olla omassa rauhassaan.
Turha totuttaa siihen, että joka valveillaolohetki on joku viihdyttämässä. Sillä tekee lapsesta levottoman ihmisen, jolla ei le luovuutta.
Kun lapsi viihtyy omissa touhuissaan, antaa hänen olla. Eihän aikuinenkaan halua, että joku on siinä koko ajan häiritsemässä.
erityisesti ulkona vaunuissa nukkuessaan. Käytössä on itkuhälytin, mutta usein siitä ei kuulu mitään itkua, ähinää tai kahinaa. Silti vaavi on hereillä silmät tapillaan, kun käy kurkkaamassa. Joskus ihan oon miettinyt, että miten pitkään on siellä ällistellyt hereillä :) Esikoinen teki myös samaa, kakkonen ei, vaan heräsi aina ähisemällä.
Olen miettinyt, että pitäisi varmaan joskus laittaa webbikamera vaunuihin, niin näkisi, miten kauan on siellä hereillä!
Minä nukun aamuisin hyvällä omallatunnolla puoli tuntia pitempään, kun huomaan heränneen vauvan (nyt 8 kk) viihtyvän pehmolelujensa parissa pinnasängyssä.
Kyllä vauva ilmoittaa hyvin äkkiä sitten, kun yksinolo ei enää kiinnosta. :)
kun tulee itku on se jo liian myöhästä
No meillä saisi sitten olla koko ajan maitopulloa tunkemassa suuhun, poika kun ei nälkäänsä näytä kuin vasta silloin, kun alkaa huuto... Ei maiskuta suutansa sitä ennen, tms.
osaa muuten kuin itkulla kommunikoida. Ei siinä mitään pahaa ole.
sitten siihen, että itkulla vasta saa jonkun paikalle... :-(
Vauva on yleensä hereillä, kun itse herään. Ei itke, vaan alkaa hymyillä tai nauraa, kun menen kurkistamaan sänkyyn.
Vauva 5kk on muutenkin nauravainen ja iloinen, eikä juurikaan itke. Viihtyy hyvin myös lattialla lelujensa kanssa.
Ainakin meidän vauvamme kommunikoi myös muilla ääntelyillä kuin itkulla. Hän hihkuu, jokeltelee, nauraa, ähisee ym.
Ihan pieni vauva tietysti kommunikoi itkemällä, mutta jos viihtyy yksikseen, en heti nostaisi pois sängystä.
kun tulee itku on se jo liian myöhästä
Mitä traumoja tästä lapselle jää? Minä kun olen vasta sitten antanut maitoa kun vauva on alkanut itkeä. Kun hän on ollut hiljaa olen ajatellut,että hän on tyytyväinen... Eli voisitko ystävällisesti vastata minkälainen tulevaisuus neljällä lapsellamme on tämän jälkeen kun äitinsä on heitä ruokkinut väärään aikaan?
:D
Huomasin joskus yöllä, että pikkuvauva heräsi, katseli hetken ympärilleen, tarkisti, että minä olen vieressä (ei huomannut minun olevan hereillä) ja jatkoi vähän ajan kuluttua uniaan. En mennyt häiritsemään. Kyllä se osasi vingahtaa tai ähistä, jos minua tarvitsi.
Huomasin joskus yöllä, että pikkuvauva heräsi, katseli hetken ympärilleen, tarkisti, että minä olen vieressä (ei huomannut minun olevan hereillä) ja jatkoi vähän ajan kuluttua uniaan. En mennyt häiritsemään. Kyllä se osasi vingahtaa tai ähistä, jos minua tarvitsi.
Jos lapsen pitää yöllä tarkistaa että äiti on lähelllä, on perusturvallisuus tuhottu jo joskus aiemmin.
ja annoin olla itsekseen. Viihtyi tuollatavoin pitkäänkin.
Ei kannata reagoida heti, siihen kun oppii, niin pulassa oot.