Kauanko sinulla kesti ennakkosupistuksista synnytykseen?
Perjantaina supisteli kolme tuntia säännöllisin välein, mutta ei kovin kipeästi. Sitten se vain loppui eikä mitään ole kuulunut tuon jälkeen. Kauankohan tässä vielä mahtaa mennä?
Ekalta ennakkosupparit jatkuivat epäsäännöllisinä pari vuorokautta ennen kuin synnytys käynnistyi siitä suoraan. Tokalla oli samantapainen ilta kuin tämä nyt joskus pari päivää ennen synnytystä. Mutta voi kai tässä mennä vielä pidempäänkin? Viikkoja nyt 37+4.
Kommentit (15)
useampi kuukausi ennakosupistuksista (saannollisistä) synnytykseen. ;-) Eli noin rv 20 alkanut supistella säännollisesti...
ekalla kerralla 7 tuntia ja toisella 2 tuntia.
Harjoitussupistuksia tuli kuukausitolkulla ennen synnytystä, mutta ei koskaan säännöllisinä ja useimmiten täysin kivuttomina.
Eikö ennakkosupistukset ole niitä, jotka ei ole niitä oikeita? Mulla kesti 22 viikkoa. Alkoivat nimittäin siikolla 20, ja laps synty siikolla 42.
Tämä on kolmas raskauteni, ja tosiaan jo rv 15 alkoi supistella. Välillä säännöllisesti ja kipeästi, välillä taas harvakseltaan ja kivuttomasti.
Edellisissä synnytyksissä on muistaakseni molemmissa tullut ihan muutama kunnolla kivulias supistus (synnytyssupistukseen verrattava) ennen varsinaisen synnytyksen käynnistymistä. Tok kerralla taisi tulla vain yksi ennakoiva supistus. Seuraavana yönä synnytys käynnistys kerralla säännöllisin supistuksin.
nyt täällä supistelee tasaisin väliajoin (n.10-15min). Mutta ei lainkaan kipeästi. Tosin, eilen juttelin äitini kanssa ja hän sanoi ettei hänellä ole tullutkaan näitä kipeitä supistuksia. Sitten ymmärsi lähteä sairaalaan kun tuntui että pitää ponnistaa. En tiedä nyt että lähteäkö sairaalaan vai ei. Kaikki puhuu vaan että "kyllä sen sitten tietää" mutta voihan se olla ettei minullekaan tule kipeitä suppareita kun ei äidillenikään tullut.
(?)
niitä mullakin on ollut kaikissa kolmessa raskaudessa jostain viikosta 20 alkaen. Ennakkosupistukset valmistavat kohdunsuuta synnytykseen (pehmentävät ja lyhentävät) ja ovat jo jonkin verran napakoita.
Mutta lisääkin kokemuksia olisi kiva kuulla!
ap
7 kertaa kävin näytillä
joka kerta tuntu, että nyt nämä on niitä, mutta ne vaan jatkuivat ja jatkuivat ja jatkuivat, eivätkä tehneet mitään kohdun suulle
lapsi syntyi rv 41+5
Mulla kohdunkaula oli pehmentynyt ja lyhentynyt viimeksi jo rv 12... :-/ Aikaisemmissa raskauksissa n. rv 20-24 alkoivat kohdukaulan muutokset. Ja supistukset jotka itse tunsin ja jotka näkyivät KTG käyrillä säännöllisinä alkoivat n. rv 19-20. Olin toki vuodelevossa kuukausikaupalla kaikissa raskauksissani. Pointtini onkin lähinnä, että ennakoivista supistuksista ei voi päätellä, milloin synnytys tapahtuu...
T: yksi edellistä vastaajista
että säännollisillä tarkoitan 3-4 min välein käyrillä näkyviä supistuksia.
Oli kans supistuksia viikko sitten niin että jouduin hälyttää miehen kotiin kaiken varalta. Sitten ne vaan loppui. Eilen alkoi taas supistella ja välillä tulee hyvinkin tiheään ja sitte taas hiljenee hetkeksi. Uskoisin että synnytys on kuitenkin aika lähellä kun tänäänkin on supistellut melko paljon. Mutta kukapas sen tietää.. Sais kyllä syntyä :) rv 39