Naapureilla näyttää isä olevan enemmän lapsista vastuussa kuin äiti.
Naapurissa nainen lähtee kaksi kertaa viikossa harrastuksiin (tai jonnekin lähtee kahtena iltana) ja mies ei havantojeni mukaan koskaan. Toisen lapsen harrastukseen kuskiksi lähtee aina isä (pienemmällä ei kai ole harrastusta). Lisäksi mies on aina se, joka siivoaa heillä. Molemmat siis ovat töissä. Aika vähän näkevät lapset mielestäni äitiään.
Kommentit (23)
Todella tärähtänyttä touhua olla tollanen kyylä, häpeä! Hanki muuten ihmeessä elämä, niin sullakin on kivempaa.
siitä, että äiti käy peräti kahtena iltana jossain (sehän on vähän), ja ei siivoa, päättelet, että lapset eivät näe äitiään koskaan? Itse et varmaan koskaan pääse mihinkään, ja joduut tekemään kaikki kotihommat?
Nykyään suositellaan imurointia, ulos vieminen on turhaa. Ainoastaan villamaton voi viedä lumeen, muu on tarpeetonta.
Meilläkin mies ottanut ajoittain isomman vastuun lastenhoidosta kuin minä. Meillä ainakin minä olin vauva-aikana päävastuussa (miksiköhän) ja sen jälkeen ollut aikoja, jolloin mies vienyt hoitoon tai harrastuksiin, ulkoillut lapsen kanssa ja tehnyt ties mitä tämän kanssa.
Pari kertaa viikossa harrastuksissa on aika normaalia ja se ei juurikaan lapsilta pois ole.
Oma empiirinen kokemukseni on, että niissä perheissä joissa mies ottanut välillä isompaa vastuuta lapsista, on suhde vankemmalla pohjalla. En osaa sanoa mihin tämä perustuu.
Sulla joku sua kotiorjana pitävä miehenkuvatus ja itket täällä sitten, että miten menee huonosti :)
Mun kaveri ei koskaa vie lapsia harrastuksiin, eikä siivoa koskaan. Mies käy lasten kanssa pulkkamäessä ja hiihtämässä. Mun kaverilla on keuhkoissa synnynnäinen vika, joka on tullu esiin kuopuksen syntymän jälkeen. Ulkopuolisesta varmasti näyttää siltä, ettei äiti tee mitään lasten kanssa. Äiti vielä kehtaa 2 kertaa viikossa käydä omilla menoillaan. Jumppaa ei pysty harrastamaan, mutta käsitöitä kyllä. Tauti on masentanut nuorta naista ja hän todellakin tarvitsee tuon oman aikansa. Hyvä äiti hän silti on lapsilleen!!!
Nykyään suositellaan imurointia, ulos vieminen on turhaa. Ainoastaan villamaton voi viedä lumeen, muu on tarpeetonta.
-molempien vaimot löysivät "tavallisen" miehen
...aijaijai...kyllä on nykyajan naiset niin juu että...juur kattelin kans verhojen raosta kun naapurin äijä joutuu roskatkin viemään...
Mutta jos pitää tunkkaisesta, ei pidä viedä koskaan ulos eikä muutenkaan tuulettaa.
Mä olen ollut koko viikon joka ilta veljelläni remppahommissa ja ihan isin kanssa on lapset ollu, lomalla tän viikon ja siivonnutkin se on! Voi, että on huonosti nämä meidän asiat, huh...
Sulla joku sua kotiorjana pitävä miehenkuvatus ja itket täällä sitten, että miten menee huonosti :)
entä jos isä haluaa viettää aikaa lasten kans ja äidin menot ei haittaa tuota perhettä?
Mitä jos menisit oven taakse kysymään jos noin kiinnostaa.
Vitsi näitä kyttääjiä on harvinaisen paljon maailmassa! Tympeää
hoitaa lasten hoitoonviennit, iltatoimet ja nukutukset, ruuanlaitot, tiskit ja pyykit, kaupassakäynnit?
Oletko kade, että heillä isäkin kasvattaa lapsiaan ja tekee kotitöitä?
Paitsi että mä käyn kyllä 3-4 iltana vähintään harrastuksissani.
mitä ite teet? istut kotona 24/7! Hyi miten voit!
mitä ite teet? istut kotona 24/7! Hyi miten voit!
joka ei päästä ap:ta mihinkään.
Mulla on tosiaan kahdesti viikossa harrastus, mies on kerran viikossa harrastekuskina lapselle ja tekee pääosan viikkosiivouksesta. Jos sinua naapuri yhtään lohduttaa, niin mieheni on täysin ruuanlaittotaidoton ja samoin pesee pyykit poikkeuksetta väärissä asteissa, joten ne asiat hoidan minä. Tiskikonetta täyttää ja kaupassa käy kuka millonkin. Mies harrastaa asioita, joita voi tehdä kotona, ja silloin eivät lapset saa häntä häiritä. Minusta meillä jaetaan kotityöt ja lastenhoito aika lailla tasan.