Miksi isä huutaa lapsille koko ajan?
Arki, joulut ja syntymäpäivät "äidin kontolla", isä mukana pitkin hampain. Antaa lapsille kyllä rahaa. Suuttuu valtavasti pienistä asioista ja huutaa naama punaisena. Ei ikinä pyydä anteeksi. Tekee aina mitä huvittaa, ei kuuntele muuta perhettä.
Millaisia tulee tämän isän lapsista?
Kommentit (11)
[quote author="Vierailija" time="24.10.2009 klo 17:52"]
Arki, joulut ja syntymäpäivät "äidin kontolla", isä mukana pitkin hampain. Antaa lapsille kyllä rahaa. Suuttuu valtavasti pienistä asioista ja huutaa naama punaisena. Ei ikinä pyydä anteeksi. Tekee aina mitä huvittaa, ei kuuntele muuta perhettä.
[/quote]
Omista lapsistani ei tullut tuollaisia. Tuli masentuneita, ahdistuneita nuoria aikuisia, jotka eivät ole löytäneet vielä paikkaansa. He ovat myös kilttejä ja kultaisia ihmisiä, joilla on myötätuntoa vaikka muille jakaa. Kun isä poistui kuvioista, perheessämme ei ole sen koommin huudettu eikä riehuttu, vaikka erimielisyyksiä on ollut. Erimielisyydet osataan käsitellä keskustelemalla.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 15:51"]
Mies taidettu pakottaa isäksi.
[/quote]
Ihan itse on halunnut ruveta isäksi. Hänestä ei kuitenkaan löytynyt isäaineksia, ja hän purki ahdistuksensa perheeseensä. Muutenkin aggressionhallintakeinot olivat kovin köykäisiä.
Voi vanhemmat olla tavallaan varoittava esimerkki: itse halusin jo pienenä olla lapsilleni erilainen. Parisuhteessa sai opetella alusta alkaen miten pitää puhua, kuunnella ja hoitaa ristiriitatilanteita.
Omat vanhemmat on ollut vikoineen kaikkineen kuitenkin ihmisiä, en ole heitä parempi vaan koitan ymmärtää heitä, miettiä miten heistä on kasvanut sellaisia kuin he ovat. Mitä vaille he ovat itse jääneet. Isäni isä tappoi itsensä eikä hänestä ole puhuttu koskaan. Se kuitenkin vaikutti häneen paljon ja varmasti vaikuttaa siihen mitä hän kokee. Me on tultu läheisiksi vasta kun olen itse saanut perheen.
Mietin paljon myös sitä miten oma lapseni kasvaa, mitä vaikutteita hän saa, miten hän oppisi jo selviämään ristiriidoista.
Jos ei kunnioita itseään, ei voi kunnioittaa muita ja olla tasa-arvoinen. Itsensä kunnioitus on eri kuin nostaminen ylemmäs muista ja kun kunnioittaa itseään, ei tarvitse todistella muille mitään.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2009 klo 17:52"]
[/quote]
Huutaa koska ei osaa keskustella. Ja antaa rahaa koska tahtoo hyvitellä. Ei siis osaa pyytää anteeksi. Tuntee pahaamieltä kun huusi. Stressaantunut. Pitäisi miettiä mikä elämässä mättää ja muuttaa sitä.
naisia, jotka ottavat tuollaisen mulkun puolisokseen, eivät osaa arvostaa itseään, ja antavat kohdella itseään miten sattuu.
Pojista: isänsä kaltaisia ääliöitä.
Joten kannattaa miettiä mitä lapsistaan haluaa.
Lisäksi lapset oppivat että rahalla korvataan rakkaus tai siis sen puute.
Minusta tuli miestenvihaaja. Todellakin vihaan niitä eliöitä! Mietin aina, että mitähän tuokin sika oikeasti kotona tekee, ajattelen aina negatiivisesti miehistä ja olen hirveän vihainen kaikesta naisten kärsimästä epäoikeudenmukaisuudesta.
Miehistä ei mielestäni oikeasti ole mihinkään!
Veljestäni kylläkin tuli kusipää, pitää paikkansa.
Lapsesta onneksi tullut ihan normaali.
Traumatisoituminen ei tee hyväksyttäväksi toisten ihmisten huonoa kohtelua.
Isä on syyllinen pahan olon "kostamisen läheisilleen", mutta myös äidillä on jonkinlainen vastuu suojella lapsiaan hirviöisältä.
Ymmärrän kyllä että esin 50-60-l. ei niin vaan lähdetty ydinperheestä, varsinkaan naiset.
Samanlaisia kun isästä :/