Mitä mieltä mun siskosta ? Joululahjaasiaa.
Sanoi mulle, että jos sen 4v saa yhtää lelua niin ne menee roskiin samantien, koska sillä on kuulemma ihan tarpeeksi " krääsää 2 muutenkin. Ainoa minkä kelpuuttaa lapselleen on kuulemma rölli tietokone. Mä en kuitenkaan sukulaisten lapsille ajatellut ihan niin kalliita lahjoja ostaa, koska mun mielestä se on ihan niiden vanhempien tehtävä ostaa ne kalliimmat ja ns hienommat lahjat.
Mä mun siskolta kysyin, että eikö se ole kuitenkin tärkeintä, että mitä 4v haluaa eikä se mikä äitiä miellyttää: lapsellehan se lahja on tulossa eikä äidille. Samalla sisko mulle luetteli, että mitä itse haluaa joululahjaksi: kannettava tietokone,i pod ja " eihän noi nyt paljoa maksa " totesi perään. Mun teki mieli siinä vaiheessa sanoa, että " ai no osta sitten itse jos ei kerran ole paljon sun mielestä " joo ja haluaa myös koruja, mutta " ei sitten mitään rihkamaa ". Vittu mikä kiittämätön paska: itse se ostaa kaikille just sitä halppispaskaa. Heh mä sille Avonilta olen jo ostanu niitä rihkamakoruja. Tulis mieleenkään törsätä siihen akkaan montaakaan euroa, kun asenne on toi. Ja mä olen siis se isosisko: minä 34v ja sisko 28v.
Kommentit (8)
tai muuta käyttökamaa, ostat rölli-koneen jonkun, esum. vanhempiesi tms. kanssa yhdessä, ostat lahjakortin tai sivuutat tuon toiveen.
Siskon lahjasta en tiedä, hänelle ainakin ostaisin korkeintaan lahjakortin.
Sinulla on vielä hirveämpi pikkusisko kuin minulla, (tai no, en pidä juuri yhteyttä, olisi varmaan muuten samanlainen). Jaksamista ja ota vaan etäisyyttä, jos siltä tuntuu. Älä ainakaan anna pilata jouluasi!
no sellasta mieltä että tyhmempää tekstiä en oo lukenu aikoihin. Voisin verrata teidän tyhmyyttä tukiaisten sikoksiin:D
Toinen vaatii kuuta taivaalta ja toinen antaa paskaa säkissä.
Jos asenne on oikeesti toi niin tarvoiiko ostaa mitään lahjoja? tarviiko törsätä "siihen akkaan" sitä muutamaa euroa, anna sekin sinne missä sitä arvostetaan.
Ihan oikeesti ei sitä paskaa tarvii ostaa jos sitä ei haluta!
tai muuta käyttökamaa, ostat rölli-koneen jonkun, esum. vanhempiesi tms. kanssa yhdessä, ostat lahjakortin tai sivuutat tuon toiveen. Siskon lahjasta en tiedä, hänelle ainakin ostaisin korkeintaan lahjakortin. Sinulla on vielä hirveämpi pikkusisko kuin minulla, (tai no, en pidä juuri yhteyttä, olisi varmaan muuten samanlainen). Jaksamista ja ota vaan etäisyyttä, jos siltä tuntuu. Älä ainakaan anna pilata jouluasi!
En todellakaan osta mitään Rölli tietokoneita vaan taidan ostaa sitten jotain vaatetta sille lapselle. Mun sisko ei muuten ikinä osta mun lapsille mitään lahjoja, vaikka on mun vanhimmankin lapsen kummi, että siitäkin syystä jos se ois fiksu niin tajuaisi pitää suunsa kiinni vaan. Sille mä tosiaan ostin Avonilta koruja ja kosmetiikkaa sekä suklaata ja laitoin ne sellaseen lahjakassiin.Me ei juurikaan oltu tekemisissä 6 vuoteen, kun sillä oli sellanen pöpi mies, joka ei antanut siskon kuulemma olla mun kanssa yhteyksissä. Nyt, kun sitten taas ollaan niin heti alko se rahanlainaus ( tällä kertaa siis LAINAUS: ennen mä ANNOIN sille rahaa ) ja se meillä ravaaminen= sopivasti tulee aina ruoka-aikaan käymään vielä.
Ap
no sellasta mieltä että tyhmempää tekstiä en oo lukenu aikoihin. Voisin verrata teidän tyhmyyttä tukiaisten sikoksiin:D Toinen vaatii kuuta taivaalta ja toinen antaa paskaa säkissä. Jos asenne on oikeesti toi niin tarvoiiko ostaa mitään lahjoja? tarviiko törsätä "siihen akkaan" sitä muutamaa euroa, anna sekin sinne missä sitä arvostetaan. Ihan oikeesti ei sitä paskaa tarvii ostaa jos sitä ei haluta!
ja pointtini oli tosiaan se, että kiittämättömyys on maailman palkka näköjään. Ei mullekaan kukaan ole ostanut tietsikoita,puhelimia ym vaan ihan itse tässä on kaikki hommattu. Vähän voisi siis miettiä mitä suustaan päästää, mutta sehän ei sitä osaa, koska on tyhmä : tämä on todettu ihan testeissäkin, että on ns heikkolahjainen. Kyllä mä mielellään sille aina joululahjan ostan, mutta tollaset vaatimukset on ihan älyttömiä. Mä ainakin ilahdun lahjasta kuin lahjasta jos sen joku hyvästä sydämestään antaa.
Ap
sukulaisille. Kaikki on tyytyväisiä. Järjetöntä koko joulumania...
Kerrot että nyt on päätetty toisenlaisista järjestelyistä. Lahjoja ei enää ostella koska niiden merkitys on hävinnyt. Toiveita ei kysellä ja niitä ei oteta vastaan.
Meil on näitä tapauksia että jouluksi tulee kauheat kassit lahjoja, ja joulun jälkeen soitellaan, et kun ei ole yhtään rahaa, voisitko lainata... Eikä itellä tosiaan ole rahaa lainata eikä tarvetta millekään krääsälle, niin että olis kauhean kiva jos suku säästäis ne lahjarahat ettei tarttis tulla vippaileen.
Rölli-tietokone ei ole tietokone vaan sulautettu järjestelmä. Tuollaiset elektroniset lelut vain rajoittavat lapsen toimintaa ja mielikuvitusta.
Minkälainen teini kasvaa materialistin lapsesta? Mietipä sitä ja omaa materialistisuuttasi. Jos olet itsekin krääsän kuluttaja niin teillä on vain aste-eroa.
Kaikkein paras joululahja tuolle lapselle olisi varmaan viettää joulu kunnon vanhempien kanssa tuollaisten seiskanlukijoiden sijaan. Saatu esimerkki saattaisi pelastaa hänen tulevaisuutensa.
samaa mieltä noista koneista, että rajoittavat mielikuvitusta. en ole koskaan ostanut vaikka jotkut lapset niillä oppivat lukemaan tosi nuorena.
mutta mitä järkeä on opetella nuorena lukemaan? jokainen, jos ei paha cp-vamma oppii lukemaan. mutta luovuuutaa ja mielikuvitusta ei ole monella.
mutta lapset kerjäävät noita läppärietä kun niitä on kaikilla.