Taas on ollut hauskaa seurata muiden perheiden juhlapukeutumista
On se kumma, että juhlaan ei osata Suomessa pukeutua. Lapsilla on joko ihan arkiset vaatteet tai sitten jostain Seppälästä/HM:ltä/Lindexiltä hankitut rimpu-paljetti-glittervermeet (tytöillä) tai joku Prismasta ostettu mauton autokravatti (pojilla). Aikuiset naiset ahtautuvat samoista halpakaupoista hankittuihin pikkujouluhirvityksiin kuin tyttärensä ja perheen isän juhlapukeutumista edustaa Dressman-paita. Oikeasti kauniita ja laadukkaita vaatteita ei ole juuri kellään.
Kommentit (27)
Minulla ei ole aavistustakaan kuinka paljon muiden ihmisten vaatteet ovat maksaneet, tai mitä merkkiä ne ovat.
En tiedä mitkä merkit ovat juuri nyt "in", tai mitä ei saa missään tapauksessa käyttää.
Ostan vaatteet mistä milloinkin. Ennen lasten saamista en edes tiennyt, että lasten pukemisessakin on jotkut ihmeelliset säännöt. Enkä todellakaan meinaa vieläkään uskoa miten tärkeää joillekin on muiden pukeutumisen arvostelu.
Mitä vikaa muuten on Dressman -paidassa?
AP ja "Köyhä äiti" ovat yhtä typeriä ja ärsyttäviä.
Meillä pukeutuminen ei tod. ole rahasta kiinni, vaan kiinnostuksesta. Pukeutuminen ei kiinnosta tippaakaan, pistän päälle mitä käteen sattuu aamuisin ja venytän ostoksille menoa viimeiseen saakka. Jostain kun saisi henkilökohtaisen shopparin, niin meidänkin perhe pukeutuisi ehkä aina oikein...:)
täytyy oikein ihmetellä, että mistä ap tunnistaa "dressman"-paidan, ellei ole sitä liikkeessä käynyt halveksumassa?
miesten paidat ovat niin bulkkia, ettei niistä toista toisesta erota, oli sitten savile rowilta tai seppälästä.
Meidän pk:n juhlissa oli yhdellä tytöllä farkut jalassa. Eikö olisi edes yhtä hametta löytynyt kaapista?
Farkkuja tai verkkareita en omalle lapselle juhliin laittaisi. Ja ei ole rahasta kiinni ainakaan tyttöjen vaatteissa. Ei se yksi hame paljoa maksa.
Meidän pk:n juhlissa oli yhdellä tytöllä farkut jalassa. Eikö olisi edes yhtä hametta löytynyt kaapista?
Farkkuja tai verkkareita en omalle lapselle juhliin laittaisi. Ja ei ole rahasta kiinni ainakaan tyttöjen vaatteissa. Ei se yksi hame paljoa maksa.
Esim. minä. Mun mielestä hameet oli ihan toisia tyttöjä varten, ei mua. Hameessa tuli nolo olo.
köyhät saunan taakse ja niskalaukaus.
miten pitäisi pukeutua ja mistä liikkeestä vaatteet tulisi ostaa?
hirveetä ja tosi kurjaa?!?! Ihan menee omakin juhafiilis kun joutuu katselemaan noita mauttomuuden huipentumia! Ei saa enää paljoakaan nautintoa siitä ihanasta mariechantalin mekosta, jonka justiin laittoi tyttärelle ekaa kertaa eikä gantin ihqusta neuleesta, joka pojalla on päällä...siis niin syötävän söpöjä ne ovat! Ja entäs MINÄ sitten; ihan tuntuu melkein mitättömältä oma ihana coctail-mekko. Et vaiks kotona oottaa uusi burberryn huivi ja ihana olkalaukku niin ei tahdo millään päästä juhlatunnelmaan!!!
ja laadukkaisiin, joten olemme tyytyneet ihan vaan niihin Prismasta ja Seppälästä ostettuihin. Ihan kauluspaita on kyllä pojalla ja slipoveri, tytöllä juhlamekko. Mutta kalliita emme osta. Miksi ihmeessä pitäisi vähät rahansa upottaa johonkin päiväkodin juhlaan kun muutenkin elämä on yhtä kitkuttelua? Säästän mieluummin roponi hieman laadukkaampaan ulkoiluhaalariin, siitä sentään on hyötyä joka päivä monta tuntia läpi talven!
On se kumma, että juhlaan ei osata Suomessa pukeutua. Lapsilla on joko ihan arkiset vaatteet tai sitten jostain Seppälästä/HM:ltä/Lindexiltä hankitut rimpu-paljetti-glittervermeet (tytöillä) tai joku Prismasta ostettu mauton autokravatti (pojilla). Aikuiset naiset ahtautuvat samoista halpakaupoista hankittuihin pikkujouluhirvityksiin kuin tyttärensä ja perheen isän juhlapukeutumista edustaa Dressman-paita. Oikeasti kauniita ja laadukkaita vaatteita ei ole juuri kellään.
Ilmeisesti ei kyvyt riitä kasvatuksella saati sivistyksellä pätemiseen, niin pitää sitten yrittää vaatteiden kautta. Suunnaton harmi vaan ettei 95% niistä muista juhlavieraista tunnista tai huomaa lapsesi olevan uupeammin puettu kuin valtaosa muista räkänokista.
Ainakin sillä perusteella, että tytöllä tulee olemaan joulujuhlassa päällään Seppälästä hankittu joulunpunainen prinsessahässäkkä. Olin aluksi mekon hankkimista vastaan, mutta sitten mietin, että kohta tyttö on jo iso, ja varmaan joskus muistellaan hymyssäsuin prinsessavaihetta ja siihen liittyviä iki-ihania hömppävaatteita. Minusta ei ole kovin vakavaa, jos lapsilla ei esim. päiväkodin juhlissa tai kaverisynttäreillä mitään laatuvaatteita päällä. Kyllä nuo halpishärhelötkin ne muutamat käyttökerrat kestävät ennen kuin jäävät liian pieniksi - ja lapset itse ovat tyytyväisiä.
Näinpä, joulumieltä kaikille Suomen hyväosaisille ja -tuloisille täältäkin.
Köyhät älköön vaivautuko joulunviettoon.
juhlissa ME&I -vaatteita päällään! Siis iloisenkirjavia trikoovaatteita. Käsittämätöntä. Minusta taas ne kimaltelevat paljettihässäkät on ihan normaaleja pikkutyttöjen juhlavaatteita, mutta noita hyvin arkisia valintoja en ymmärrä - myöskään pojilla!
meidän tytöt on aina asianmukaisesti juhlapukeissa, vaikka mekot ostankin Kapp Ahlista, Lindexiltä tai jopa Prismasta. Tytöt ovat 4 ja 2 v ja suosin sellaista liivimekko+valkoinen paita -linjaa "pienemmissä" juhlissa ja oikea juhla(koko)mekko esim häissä. Ne kun pysyvät siististi päällä koko juhlan. Ihan sieviä mekkoja noistakin liikkeistä saa suht edullisesti. Pidän aina huolen, että kaapista löytyy valkoiset sukkahousut ja paita, joita ei ole pesty harmaiksi. Juhlakengät on myös molemmilla. Yleensä ostan mustat, koska sopivat sitten kaikkien vaatteiden kanssa. Mieleeni ei tulisi käyttää sataa euroa tai yli mekkoon jota käytetään muutaman kerran, eikä ole kyse siitä, ettenkö halutessani voisi niinkin tehdä.
meidän tytöt on aina asianmukaisesti juhlapukeissa, vaikka mekot ostankin Kapp Ahlista, Lindexiltä tai jopa Prismasta. Tytöt ovat 4 ja 2 v ja suosin sellaista liivimekko+valkoinen paita -linjaa "pienemmissä" juhlissa ja oikea juhla(koko)mekko esim häissä. Ne kun pysyvät siististi päällä koko juhlan. Ihan sieviä mekkoja noistakin liikkeistä saa suht edullisesti. Pidän aina huolen, että kaapista löytyy valkoiset sukkahousut ja paita, joita ei ole pesty harmaiksi. Juhlakengät on myös molemmilla. Yleensä ostan mustat, koska sopivat sitten kaikkien vaatteiden kanssa. Mieleeni ei tulisi käyttää sataa euroa tai yli mekkoon jota käytetään muutaman kerran, eikä ole kyse siitä, ettenkö halutessani voisi niinkin tehdä.
että en ikinä ostaisi paljettihörhäke mekkoa lapselle juhlamekoksi. Prinsessaleikissä meillä on niitä kotona, mutta että juhlissa...
laittaa rahaa siihen päiväkodin juhlan tuntia varten ja jättää vaikka ruoka seuraavalle viikolle ostamatta.
Minä aion edelleen järkyttää mammoja ja en pane rahaa yhden tunnin takia. Jos jokaiselle lapselle ostaa juhlavaatteet, vaikka seppälästäkin, se tekee kuintenkin 50 euroa kaikkineen per lapsi. Koulun juhla kestää tunnin ja siitä lapsi istuu penkissä piilossa 55 minuuttia. On sen 5 minuuttia siellä lavalla. Päiväkodissa oli sama homma.
Joten en taatusti osta edes niitä seppälän paljettijuttuja sen tunnin takia. Ostan ihan siistiä uutta vaatetta, mitä voi sitten käyttää keväällä muutenkin.
Niin ja meillä ei ole häitä joka kesä, mihin näitä vaatteita voisi käyttää, eikä köyhällä muutenkaan juhlia päntiönään. Toinen, että lapset kasvaa. Nyt juhlavaatteet on ensi kesänä jo pieniä.
Että siinä ihmetelkää ihan rauhassa. Minun lapset menee koulun juhliin uudet farkut ja puserot päällä. Ei ole glamouria, ei kimalletta. Toivottavasti joku av mamma ei nyt vain sitten kuristu siihen kauhistukseen, ettei tule murhasyytettä.
Jokainen pukeutuu omalla maullaan ja tavallaan, mutta kun olen käynyt viime aikoina useissa joulujuhlissa, olen ihmetellyt kun lapsilla on usein ihan tavalliset farkut ja lenkkarit tai toppasaappaat päällään.
Olisi kiva kun lapsetkin puettaisiin joulujuhliin vähän eri tavalla kuin arkena. Juhlavaatteet ja juhlakengät. Minusta ei ole väliä, ovatko vaatteet laadukkaat ja millaiset tyyliltään kun ne vain olisivat juhlavaatteet.
Vai onko niin, että kaikilla ei ole kotona minkäänlaisia juhlavaatteita olemassakaan? Sellainen tulee mieleen. Vai eikö niitä vain käytetä? Ja koska niitä käytetään, jos ei esim. esiintyjillä joulujuhlissa?
Itse yritän pitää huolta siitä, että kaikilla meidän lapsillamme olisi edes yhdet juhlavaatteet, talvijuhliin ja kesäjuhliin sopivat, ja juhlakengät. Tytöillä pitää lisäksi olla juhlasukkahousut, joita käytetään hameen kanssa.
fyysistä työtä. Sen jälkeen hänen pitää ajaa naapurikaupunkiin koluamaan kirppareita. Ja kun ei eri-ikäisille lapsille löydy yhdellä kertaa, on köyhällä äidillä varaa ja aikaa ajella monta kertaa kuukaudessa hakemassa niitä juhlavaatteita tunnin juhlan takia, mistä istuvat 55 minuuttia penkissä pimeässä jumppasalissa.
Mää voin tarjota av.mammalle närästyslääkettä jos lasten farkut ja puserot kovin aiheuttaa mahaportin pettämistä.