Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rasittaa nämä linkolamaiset asenteet monilapsisia perheitä kohtaan.

Vierailija
12.12.2009 |

Kiinnostaisi tietää, ovatko monet vihreiden arvojen kannattajat oikeasti tuota mieltä, vai onko tämä nyt tällaista "muka valveutunutta" ajattelua. Eli ne, jotka tuomitsevat suurperheet epäekologisina, elävätkö itse varmasti pientä hiilijalanjälkeä tuottaen? Muutoin ei minusta ole varaa kommentoida noin.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mistähän tuokin "tieto" on tempaistu? Vajaaälyisten määrä ei Suomessa ole käsittääkseni mitenkään ylikorostunut ja mitä tulee Pisa-tuloksiin, niin...

suomalaisten lapset, kuin pakolaiset ulkomailta.

..siksi täällä on vajaaälysiä pölvästejä paljon..

Vierailija
22/57 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulet vain. Lähdenpä lisääntymään...

maapallolle syntyy JOKA SEKUNTI. Älä sano, ettei Suomessa. Asumme kaikki tällä pallolla. Kanna vastuusi. Kyllä vähempikin määrä suurenmoisten geeniesi levittämiseen riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

VITUN vertaa joku uusmuotisana "hiilijalanjälki". Olen ja elän miten lystään ja jos se ei jollekin sovi niin voi voi! Asun isossa talossani, ajan viriteyllä autollani ja matkustelen kuten tähänkin asti -ja tuon sen provosoivasti esille niin täällä kuin oikeassakin elämässä. Viherpiipertäjät eivät ole kavereitani. Lapsia on monta ja mistä sitä tietää vaikka lisääkin tulisi...

Vierailija
24/57 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman perheeni lapsimäärä on asia, josta en ota vastaan ulkopuolisten mielipiteitä. Jos joku kertoo, niin evvk. En siis aio kantaa vastuutani maapallon tulevaisuudesta siltä osin. Muilta osin kyllä mahdollisimman paljon.

En ole kyllä kuullut mitään "linkolalaisia mielipiteitä" aiheesta kuin tältä palstalta. Muutama fanaatikko liikenteessä, varmaan samat nanonanonanonanorokotevaahtoajat.

Vierailija
25/57 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuotetaan ulkomaalaisia muka työvoimapulaa paikkaamaan, niin sitten kyllä ensisijaisesti toivoisin suomalaisten lisääntyvän.

Vierailija
26/57 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän voi toisen muutaman rivin mielipitestä määritellä hänen älynlahjojaan (vaikka tyyli onkin aika roisi). Käsittämätöntä kommunikointia täällä tällä hetkellä. Missä suvaitsevaisuus toisten mielipiteitä kohtaan?

VITUN vertaa joku uusmuotisana "hiilijalanjälki". Olen ja elän miten lystään ja jos se ei jollekin sovi niin voi voi! Asun isossa talossani, ajan viriteyllä autollani ja matkustelen kuten tähänkin asti -ja tuon sen provosoivasti esille niin täällä kuin oikeassakin elämässä. Viherpiipertäjät eivät ole kavereitani. Lapsia on monta ja mistä sitä tietää vaikka lisääkin tulisi...

Vierailija
27/57 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärretyksi tuli.

T. akateeminen viiden lapsen äiti, joka ei ole tottunut tällaiseen argumentointiin.

Vierailija
28/57 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaisia tarvitse kuunnella. se nyt on fakta, että täällä suomessa on jo iso kasa porukkaa joka pitää hoitaa ja haudata, oli jo ennen Linkolaakin, ja se ei sillä onnistu että joku syö itse kalastamiansa särkiä järvestä.

Vierailija
29/57 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos ihan oikeasti Suomessa nyt ryhdyttäisiin ajamaan vaikkapa yhden tai kahden lapsen politiikkaa, niin mistä ihmeestä se työvoima oikein saadaan? Esim. hoitoalan tulevaisuudennäkymät on jo aika huolestuttavat. Lama-aikoina työttömyysluvut nousevat, mutta nousukaudella on taas monilla aloilla työvoimapula. Linkolaa ei tietty huoleta se, koska hän kannattaa omavaraistaloutta. Siihen vaan ei enää palata missään. Joten ehkä kannattaisi miettiä realistisempia keinoja.

Vierailija
30/57 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yksi esimerkki vajaaälyisestä suomalaisesta

Eli jos olen eri mieltä kuin sinä, olen tyhmä?

Jos taas liityn mukaan ilmastonmuutospropagandasta meuhkaaviin niin sitten olisin viisas?

Tämäpä selvä!

Vierailija
31/57 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan tullaan siihen tilanteeseen, että Suomeen ei mahdu enää ihmisiä.

Vierailija
32/57 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko seurannut Suomen väestönkehitystä?

Vierailija
33/57 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että aika kauan mahtuu populaatiota.

Vierailija
34/57 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko maapallon väestö mahtuu Inarinjärven jäälle. Täällä on hienosti tilaa vielä.

Älkää uskoko ihan kaikkea sitä propagandaa jota ympäristöhihhulit suoltavat.

Vierailija
35/57 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että länsimaissa yksi lapsi kuluttaa huomattavasti enemmän, kuin iso joukko kehitysmaiden lapsia (tottakai se on myös ongelma, että kehitysmaissa syntyy liikaa lapsia).

Olen ehdottomasti sitä mieltä, että kaksi lasta (tai vähemmän) on sopiva määrä. Silloin vanhempien kuollessa maapallolle ei jää yhtään "ylimääräistä" lasta.

Vanhemmat jaksaisivat paremmin, kun lapsia ei tehtäisi liikaa vain sen takia, että "vauvat on ihania ja haluan kokea raskauden uudelleen" tai "tarviihan mun tän uudenkin miehen kanssa saada lapsi". Ei ole mitään hyvää perustelua isolle perheelle nykyaikana. Lapsia kuolee hyvin vähän eikä lapsia tarvita jatkamaan perheen maatilalla tms. Ja ehkäisy on tehokasta, sekä jälkiehkäisy ja abortti varteenotettavia vaihtoehtoja, varsinkin jos lapsia ennestään on.

En oikeasti ymmärrä, miksi halutaan "vapaaehtoisesti" elää ahtaasti, kädestä suuhun (tai jopa tukien avulla) ja väsyneinä.

Siinä minun mielipiteeni. Tuomitsen kaikki, joilla lapsia on enemmän kuin kolme (kolme nyt vielä menee, jos perheellä on siihen selvästi varaa, sekä henkistä että maallista).

Vierailija
36/57 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että länsimaissa yksi lapsi kuluttaa huomattavasti enemmän, kuin iso joukko kehitysmaiden lapsia (tottakai se on myös ongelma, että kehitysmaissa syntyy liikaa lapsia).

Olen ehdottomasti sitä mieltä, että kaksi lasta (tai vähemmän) on sopiva määrä. Silloin vanhempien kuollessa maapallolle ei jää yhtään "ylimääräistä" lasta.

Vanhemmat jaksaisivat paremmin, kun lapsia ei tehtäisi liikaa vain sen takia, että "vauvat on ihania ja haluan kokea raskauden uudelleen" tai "tarviihan mun tän uudenkin miehen kanssa saada lapsi". Ei ole mitään hyvää perustelua isolle perheelle nykyaikana. Lapsia kuolee hyvin vähän eikä lapsia tarvita jatkamaan perheen maatilalla tms. Ja ehkäisy on tehokasta, sekä jälkiehkäisy ja abortti varteenotettavia vaihtoehtoja, varsinkin jos lapsia ennestään on.

En oikeasti ymmärrä, miksi halutaan "vapaaehtoisesti" elää ahtaasti, kädestä suuhun (tai jopa tukien avulla) ja väsyneinä.

Siinä minun mielipiteeni. Tuomitsen kaikki, joilla lapsia on enemmän kuin kolme (kolme nyt vielä menee, jos perheellä on siihen selvästi varaa, sekä henkistä että maallista).

No eipä heilauta ja arvaa mitä? Ihan samalla tavalla minä voisin tuomita kaikki, jotka puuttuvat toisten tapaan elää elämäänsä, eikö?

Ei minua kiinnosta, mikä sinusta on oikein ja mikä väärin...minä elän vain niinkuin minusta on oikein, ok?:)

t. suurperheen äiti;)

Vierailija
37/57 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän näitä "elän kuten huvittaa" -ihmisiä ileisesti kiinnosta pätkääkään jälkeläistensä tulevaisuus ja tuleva hyvinvointi. Maapallo uppoaa paskaan kiihtyvällä tahdilla - kuinkakohan mahtavaa kulutusjuhlaa meidän lapsenlapsemme saavat viettää?

Vierailija
38/57 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän näitä "elän kuten huvittaa" -ihmisiä ileisesti kiinnosta pätkääkään jälkeläistensä tulevaisuus ja tuleva hyvinvointi. Maapallo uppoaa paskaan kiihtyvällä tahdilla - kuinkakohan mahtavaa kulutusjuhlaa meidän lapsenlapsemme saavat viettää?

Jälkeläisteni hyvinvointi on nyt jo turvattu.

Maapallo ei todellakaan uppoa mihinkään paskaan, anna jo niitten viherpiipertäjien propagandajuttujen olla. Ei se Greenpeace todellakaan ole mikään pyyteetön ympäristön puolestapuhuja hei...

Lapsenlapsemme viettävät oikein mukavaa elämää tieteen ja taiteen saavutusten keskellä. Elävät yhdeksänkymmpisiksi ja ajavat polttokennoautoilla tms. Ei valittamista heillä...

Vierailija
39/57 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mistähän tuokin "tieto" on tempaistu? Vajaaälyisten määrä ei Suomessa ole käsittääkseni mitenkään ylikorostunut ja mitä tulee Pisa-tuloksiin, niin...

suomalaisten lapset, kuin pakolaiset ulkomailta.

..siksi täällä on vajaaälysiä pölvästejä paljon..

Eihan Pisalla alya mitata vaan 15vuotiaitten kouluosaamista.

Vierailija
40/57 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota kannattaa uskoa?