Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Antakaa jotain vinkkejä lapsen kovaan yskään?! Lapsellani 10v on ollut nyt 6 päivää

Vierailija
12.12.2009 |

tosi kova yskä. Ensin hoidettiin kurkunpääntulehduksena nyt minusta selkeä yskä. Lääkärit ei suosittele yskänlääkkeitä mutta mitä antaa lapselle joka melkein tukehtuu yskänpuuskiin. Päivisin jatkuvaa yskimistä, öisin kovia yskänpuuskia. Lapsi jo sanoo itsekin ettei enää jaksa yksiä. Onko todella niin ettei antibioottikuurista ole apua?

Höyrytetty on ja sängunpääty kohotettu. Onko kellään mitään keinoa jota vielä yrittäisin.

Kiitos avusta jo etukäteen t. epätoivoinen äiti

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen yskinyt 4 viikkoa, eikä tähän auta kuin kortisoni. Vaatikaa lääkäriltä jotain muuta, kun ei yskänlääkettä määrännyt!

Vierailija
2/21 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttaa joidenkin mielestä.

Ostaisin itse käsikaupasta kuitenkon kokeeksi yskänlääkettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on auttanut ärsytysyskään reseptillä saatava Cocillana-yskänlääke. On punaisen kolmion lääke. Itselläni yskä aina yltyy hirveäksi ärsytysyskäksi. Ainoa mikä auttaa on Cocillana.

Vierailija
4/21 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

salmiakkia ja lakritsaa on myös monessa yskänlääkkeessä. Ainoa joka meillä auttaa on avaava lääke Ventoline (ei ole astmaa kuitenkaan). Lääkärin reseptin vaatii kuitenkin.

Vierailija
5/21 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- hunajaa pitää olla reilusti / kupillinen. Rauhoitaa varmasti yskimistä! (oli pari vuotta sitten jossain ulkomaisessa tutkimuksessa tehokkaampaa kuin yskänlääkkeet, jotka itse asiassa turhia).

Vierailija
6/21 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hillitsee myös yskää, etenkin öisin.

Vierailija
7/21 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(+ tuo hunaja,sitä voi juoksevana ottaa teelusikkallisen ihan siltänsäkkiin)

Jotkut sanoo,et juustopala auttaa yskään.

Isla pastillit (vihreät) apteekista (ilman reseptiä) auttaa mulla,vaikka ne onkin kurkkukipuun pääasiassa.

PARAS apu mulla on kuitenkin Plantagosta (luontaistuotekaupasta) ja kuusenkerkkäpastillit (samasta paikkaa) nimeltä Santaspina (TMV??) sellainen vihreävalkoinen pss. Nuo kuusenkerkkäpastillit on ysskään ihan huippuja!!

Oon lukenut muistaakseni et tuota kuusenkerkkää saa nesteenäkin nykyisin,mutten oo varma

Vierailija
8/21 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/21 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sinne katosi ärsytysyskä.

*nimimerkillä on meidän perheen tautikuva*

(siis toisilla tulee aina limainen yskä tai menee jonnekin syvemmälle, itselläni ja lapsilla silloin kun sairaana on nimenomaan tuommoinen ärsytysyskä)

KöHKÖH.

Myös homeopatiasta on apua, mutta vaatii osaamista ja homeopaatin

Yskänlääkkeistä on itseasiassa tehty paljonkin tutkimuksia ettei niitä missään nimessä suositella lapsille, siksi lääkärit ei niitä mielellään määrää. Tuossa nyt esimerkiksi yksi artikkeli lehdestä:

http://www.keskipohjanmaa.net/gen/518161.asp

Vierailija
10/21 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae männynoksia ulkoa (neulasineen, tietty) ja keitä niitä kattilassa tovi kannen alla (älä siis päästä männyn eteerisiä öljyjä karkuun). Höyryhengitä sitten samasta kattilasta tätä lientä. Tää on ihan loistava keino, parempi kuin mikään muu ikinä!!!

Vierailija
11/21 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mulla on joskus ollut poskiontelontulehdus niin pahana, että räkää valuu koko ajan kurkkuun ja se ärsyttä yskää. Se meni antibiooteilla ohi.

Mun mielestä yskänlääkkeet harvoin hillitsevät sitä yskää, niistä ei tunnu juuri olevan apua.

Istualteen nukkuminen on usein parempi asento.

Hunaja kurkussa on hyvä myös.

Vierailija
12/21 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en muista nimeä. kyllä lähtee yskä

Vierailija
13/21 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt yskii enää yöllä ja tämä auttaa kovasti:

- yöksi yskänlääke cocillana

- sipulia pilkottuna huoneeseen (pitää nenän auki ja kuivana, joten räkä ei valu nieluun ja tee yskänärsytystä)

- ilmankostutin (pyykit kuivumaan lapsen huoneeseen jos ei ole)

- sängynpääty kohotettuna

Vierailija
14/21 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ollut kahdesti poskiontelontulehdus ja oireena vain kova yskä. Nukuin viikon istualtaan kulmasohvan nurkassa kun pitkälleen yskitti :(( Antibiootit auttoivat.

Vierailija
15/21 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan jonkin sairauden aiheuttama oire.

Eli ylähengitysteissä /alahengitysteissä jossain onteloissa on virus/pöpö ja sen elimistö yrittää poistaa yskimällä...jotenkin noin meni selitys kansankielelle käännettynä :)

Vierailija
16/21 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

googletappa oireet....

Vierailija
17/21 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

annan vain hunajaa, 1-2 tl illalla nukkumaan mennessä ja muuten ei oo tarvinnu sit lääkitä yskää. Sipuli on kans tehokas

Vierailija
18/21 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hunaja on tehonnut parheiten yskään . Virustautiin ei antibiootit auta vaika kuinka niitä toivoisi turhia ovat. yskän lääkkeet ovat myös osoitettu tahottomiksi ja lapsilla usein haitalliseksi. Flunsssan tai kurkunpääntulehduksen jälkeen nomaali ärsytys yskä voi jatkua 4 viikkoakin.

höyryhengitystä, kurkkupastillia voi kokeille. Lasta on myös hyvä ospastaa tukemaan vatsaa / sitakehää hieman tyynyllä yskiessä, niin ei ota niin raskaasti rintalihaksiin kova yskiminen.

Vierailija
19/21 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä yskänlääke Sir Ephedrine (en tosin tiedä onko reseptillä). Tosin jos on noin pitkään jatkunut ja kova niin varmaan on keuhkoissa. Menisin kyllä lääkäriin.

Vierailija
20/21 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanha kunnon sipulimaito... sillä paranee...