Petja vai Kaspian
Kommentit (14)
Bulgariassa se on naisen nimi. Suomessa yleisempi miehen nimenä.
Kaspian on oikeasti kaunis nimi.
Petjan RYSSÄNIMI! Kamala!
En laittaisi kumpaakaan.
Mikä siinä muuten on, että nimen pitää olla nykyään niin erikoinen, ettei löydy kalenterista tai on joskus 1800-luvulla annettu ehkä yhdelle henkilölle ja se on sitten jotain hienoa ja tavoiteltavaa? Ja toinen on nuo ihme väännökset esim. Jessiinat ja muut, okei ajat muuttuu, mutta silti en vaan ymmärrä...Oikein joskus kauhistuttaa lukea kasteilmoituksia, millaisia nimihirvityksiä lapsille annetaan.
En laittaisi kumpaakaan.
Mikä siinä muuten on, että nimen pitää olla nykyään niin erikoinen, ettei löydy kalenterista tai on joskus 1800-luvulla annettu ehkä yhdelle henkilölle ja se on sitten jotain hienoa ja tavoiteltavaa?
Suomessa vajaa 500... ja istuu suomalaiseen suuhunkin
Petja on myös tytön nimi, joten mieti vielä!
Jos olet kaapista tai ihan Narniasta saakka, niin Kaspian.
Petja on hirveän naisellinen nimi.
vaikkakaan ei minun lapselleni. Naapurin tai sinun lapsellasi kiva :)
Jos annat molemmat, musta Petja Kaspian kuulostaa kivalta, jos vain toisen, Kaspian olisi ehkä mun suosikki. Tai Petja. Ei hitto, noihan on molemmat tosi hyviä! :) Ja Petjahan on ihan ilmiselvästi miehen nimi!
Eikä tuo nyt mitään ihan järkyttävää erikoisuudentavoittelua ole. Petjoja on Suomessa viisisataa ja Kaspianeitakin toista sataa.
Kaspian mieluummin, Petja kuulostaa r-vikaiselta Petralta.
Petja Kaspian? (onko Petja venäläinen nimi? äänneasultaan hieman naisellinen, ei pelkästään Suomessa, mutta myös anglo-saksisessa ja latinalaisessa maailmassa. Minulle ei olisi ongelma, mutta jos sattuu haittaamaan....).
Kaspian on jykevämpi ja miehekkäämpi nimi.