kertokaa, mitä valehtelen pomolle, kun en mene palaveriin?
Olen sopinut henk. koht. menon. Kukaan ei sitä yleensä huomaa, mutta juuri silloin on osastopalaveri. Mitä ihmettä sanon pomolle, etten pääse enkä ole työpaikalla laisinkaan?
Minulla on siis etätyömahdollisuus, en aina ole siellä. Mutta palaverissa pitäisi olla... huoh. Olen niin huono valehtelemaan.
Kommentit (11)
niin sanoisin vain että "ikävä kyllä en nyt pääsekään siihen palaveriin, tuli este jota en pysty perumaan". Ainakin meidän työpaikalla on hyvin harvinaista että tuollaista ilmoitusta seuraisi utelu siitä, mikä se este on. Ja jos tulisi niin se loppuisi kun kertoisi että "se on itse asiassa henkilökohtainen asia, mutta sitä ei ikävä kyllä pysty nyt kiertämään".
Miten olet selvinnyt aikuiseksi? Ihan normaali tapa on tuossa tilanteessa soittaa esimiehelle, että ajattelin pitää vapaapäivän silloin ja silloin. Tunnit on jo kasassa.
Vaikka on vuosityöaika ja mitkä etätyömahdollisuudet, niin pitää olla työnantajan käytettävissä ellei muuta sovita.
Toinen vaihtoehto on, että osallistut sieltä ulkomailta telcoon.
olen ulkomailla tuon kyseisen perjantain. Ymmärtääköhän pomo, että otan ylimääräisen vapaapäivän?
ap
että sulla on henkilökohtainen meno, joka ei valitettavasti voi olla toiseen aikaan.
Silloin et valehtele pätkääkään eikä tarvitse selitellä. Jos olet erityisen huono valehtelemaan, kannattaa pitäytyä totuudessa. Se valhe paistaa läpi kasvoistasi.
Itse olen huono kuin mikä valehtelemaan. Olen ollut aina säntillinen tyyppi, mutta mulle kävi kaksi (2) kertaa kouluhistoriani aikana (siis niiden 9 peruskouluvuoden) että nukuin pommiin ja myöhästyin koulusta. Molemmat kerrat olivat yläasteella. Molemmilla kerroilla sain vain kehuja rehellisyydestä, kun muut pommiin nukkuja aina sanoivat olleensa "hammaslääkärillä".
olen niin sairaan tunnollinen ihminen. Peruisin matkan yhden typerän palaverin kanssa - tätähän ei kukaan normaalijärkinen ihminen tee.
Tulee vain olo, että poissaolo pitäisi selittää jotenkin. Pelkkä "meno" ei ole riittävä selitys.
ap
omaa lomaa työnantajan piikkiin. Eikö tälläiset vapaat yleensä sovita etukäteen? Vaikka olisivat tehtyjä tunteja.
Etäpäivä = henkilökohtainen matkapäivä :).
Sekö nyt oikeasti harmittaa, että joudut pyytämään tuohon lomapäivän, joka vähennetään lomastasi vai mikä?
ja mahdollisuus etätöihin puolet työajastani. Minun itseni pitää tehdä työni, eli ei niitä kukaan muukaan tee, jos pidän vapaapäivän. Se tarkoittaa sitä, että teen enemmän töitä joku toinen päivä.
Esim. Käytännössä siis teen neljä päivää viikossa töitä 5-6 tuntia ja yhden päivän painan 10-12 tuntia.
En oikein tiedä, miten ne vapaat yleensä sovitaan. Ihmiset kun töissä tulevat ja menevät, eikä tapoihin kuulu, että asiasta kysellään.
ap
Mikäs tämä ns. henkilökohtaanen meno on?