Onko muita 30-40-vuotiata joilla pukkaa suonikohjuja?
Ärsyttää kun olen jo tullut niin vanhaksi ettei jalkojen verenkierto toimi enää normaalisti. Iltaisin on ihan levottomat jalat ja sinertäviä läiskiä näkyy siellä täällä. Pitääköhän tässä mennä johonkin leikkaukseen? En ole ylipainoinen ja urheilen joka päivä.
Kommentit (5)
Mulla on jalat niin hirveessä kunnossa (ikää 30 v), etten voi pitää kesällä edes sandaaleja ilman sukkia, koska jalkapöydät ja nilkatkin täynnä sinistä, turvonnutta suonirihmastoa ja verenpurkaumia. Reisissä niin laajentuneet suonet, että näkyvät kohoumina jopa farkkujen läpi.
Kyllä tunnen itseni niin h..vetin seksikkääksi. Varsinkin kun muutenkin olo on kuin norsulla näin kolmatta lasta odottaessani...
Ennen tätä raskautta ja raskauden alussa harrastin enemmän ja säännöllisemmin urheilua kuin koskaan ennen. Silti jalat ovat pahemmassa kunnossa kuin ikinä.
Viisi lasta ikää pian 52, ei kohjun kohjua.
Siskoni leikkautti jo ennen ensimmäistäkään lasta alle 30v.
Toisille tulee, ei mahda mitään.
jos on kohjuja luulisi, että tietää miksi. Syy on vuotava laskimoläppä reiden yläosassa. Verta tihkuu takaisin alas ja liikapaine aiheuttaa kohjuja. Liikunta helpottaa ja ehkäisee hieman ja ylipaino lisää muttei sinänsä aiheuta.
Polven kohdalta hankasi ratsastaessa niin vietävästi.
Olen nyt 32 ja pitäisi taas leikkauttaa. Toinen koipi kuin perunapelto.
Perinnöllistä isällä ja isoäidillä jo nuorena kohjut.
Tosin suonikohjut on jo vanha juttu, ekat ilmestyi jo reilu 20v. Leikkausta en ole vielä ajatellut, mutta ilman tukisukkia en lähde töihin enää ollenkaan, seisomatyössä kun olen.
Mä en usko ollenkaan siihen, että urheilu estäisi suonikohjujen ilmestymisen. Mummuni oli aikanaan sm-tason urheilija, ja niin oli komeat suonikohjut jo nuorena likkana omien sanojensa mukaan. Ja mä painoin vissiin 48 kg, kun ekat suonet tuli näkyviin.