****Elokuun esikoisäipät****
Onkohan täällä elokuussa synnyttäneitä? Olen pitkään taustaillut ja etsiskellyt elokuisia09, mutta en löydä. Päätin siis aloittaa itse:)
Olen 26-vuotias ja asun Helsingissä. Poika tuli elokuussa ja sitä tässä on ihmetelty:) meinas mennä masiksen puolelle jo pitkin syksyä, mutta nyt on jo pirteämpi fiilis, alkaa poikakin löytää rytmiä hiukan. Olisi mukava vaihtaa ajatuksia muiden kanssa:)
Ja syyskuiset huom, jos satutte lukemaan:) jos en löydä elokuisia, voinko liittyä teidän joukkoihin? Laskettu olikin syyskuun puolella, mutta poitsu otti loppukirin ja ehti nähdä päivänvalon jo elokuussa.
Niin, ja huhuilen myös muita kuin esikoisensa elokuussa saaneita :)
Kommentit (67)
Moij!
Täällä yks elokuinen esikoisäippä 25v Vantaalta! Poika syntyi 26.8.
Kuinkas teidän syksy on vierähtänyt? :)
Syksy on vierähtäny nopeesti, huomenna jo alkaa miehellä joululoma, ihanaa. Aikas rankkaa ollu, mut on toi pikkusälli niin ihana et ei haittaa:) tissillä mennään, pulloa sai muutaman kerran ihan pienenä. Nyt harmittaa kun ei jatkettu pullon syömistä vaik kerta viikkoon, enää ei meinaan huoli pulloa ollenkaan. Kauhee huuto tulee heti. Sama tutin kans, kuukaus sitten vaan lopetti sen syömisen. Luulin et liittyy hampaisiin, mut eipä oo viel puhjennu vaiks kovin ikenet pullottaa...
Mites Lumikki teillä nukutaan? Katoin et olit kyselly rytmistä. Joko ootte saanu käännettyä? Pitäisköhän meitin mennä tonne syyskuisten sekaan vai pidetäänkö omaa pinoa pystyssä;) ?
Nii, ja meijän poika on syntyny 30pvä elokuuta :)
Jos jollain on vinkkejä hyvistä tuteista tai pullon tuteista niin vinkkejä kaivattais;) pääsis joskus käymään jossain jos sais koulutettua taas vähän pullolle....
-3,5kk tissitakiaisen äippä-
Moikka!
Meillä poika ollut aikamoinen superimuttaja heti alusta lähtien ja varsinkin peukkua imi jo srlassa, jonka takia tyrkytetty tuttia jo 4.pvästä lähtien. Tuttipullosta oli piiiitkään tosi huono syömään, kesti 80ml:n kanssa 1h 20min ja tätä rataa. Isä/muu kuin äiti voi olla parempi opettamaan pullosta syömistä, koska tällöin vauva ei haista siinä vieressä olevaa tissiä+maitoa. Näin meillä poika oppi. Itse kun yritin joskus pullosta syöttää, niin ei meinannu onnistua millään, mutta kun olen ollut poissa ja muuta vaihtoehtoa ei ole ollut saatavilla, niin hyvinhän se siitä sitten iskän kanssa lähti :) Vaati kyllä muutamia kertoja, ennekuin alkoi sujua! Tuteista en osaa sanoa yhtään..
Meillä myös syksy viuhtonut menemään kauheeta vauhtia ja poika kasvaa ja kehittyy niin hurjaa tahtia, että hyvä et pysytään perässä! Ja niin ihana on, vaikka välillä itkuinen onkin ollut.
Voidaanhan me yrittää omaa pinoa täällä silloin tällöin kasata ja kuulumisia vaihdella, mutta jos kaipaat aktiivisempaa seuraa, niin kannattaa hypätä syyskuulaisten sekaan!
Nyt pakko mennä nukkuu, kun kirppukin nukahti just! (->harvinaista herkkua!! :) Ehkä sitten kuitenkin aloitamme huomenna kevyttä unikoulua, jos vaikka saataisiin nää nukkumaanmenoajat edes vähän aikaisemmaksi. En oikeen tiedä, mitä kannattaisi tehdä asian suhteen. Tuntuu jakavan mielipiteet aika kahtia. Tarkoituksena olisi päästä osittain takaisin kouluun ensi syksynä ja tämän takia olis kiva saada unirytmiä kuntoon ennen sitä :) Mutta tietty mennään ensisijaisesti vauvan ehdoilla!
Joo, meil on kans isi antanu pulloa, tai sit mun mutsi. Mun yks frendi sano just et kai se syö kun ei oo muuta tarjolla:D onhan se niin, mut, mä en ainakaan kestäis sitä huutoa. Oon muutenkin aika yliherkkä vauvelin itkulle ja huudolle, oikeen sydäntä riipii kun toinen kiljuu....vaikka normaaliahan se on. Toion alkanu löytää omaa tahtoa ja huutaa myös kovaan ääneen mielipiteensä.
Nii, ja ostin sellasen"nänninmallisen"tutin. Joulunpyhinä sit harkkaillaan;)
Kyl se teijän vauveli varmasti kääntää sen rytminsä jossain vaihees itekin, ainakin ennen ens syksyä. Kattelin et olit puol yhen aikaan kirjotellu ja vaavi nukahtanu, edistystä:) toivottavasti nukkuikin eikä jo kohta riekkunu hereil. Meil on nää aamut pikkasen aikasia välillä...tänää kuudelta tuli käsky. Eilen lojuttiin kymmeneen asti sängys, riippuu aina pojan fiiliksestä....
Aateltiin kyl kans puolvuotiaana alottaa sellanen lempeä unikoulu et sais jotain rytmiä. Tos meni jonkun aikaa ihan hyvin noi päikkäritkin, nukkui ulkona 2-4h. Nyt pakkaset, joten sisäl menee max tunti kerrallaan. Sekin väsytystaistelun jälkeen tissillä....noh, saapahan äiti levätä kans, tai joutuu:)
Pidetään vaan tää pino elossa, jos vaikka muitakin eksyis mukaan:)
Tyttö on nyt reilu 4 kk. Täällä ollaan menty jo menty jo alusti asti, että tyttö saanut korviketta lisäksi, kun oma maito ei riittänyt. Ja nyt lähestulkoon kokonaan korvikkeella, enää yöllä on tissillä. Täällä syödään jo kiinteitä, syöyty 2 viikkoa (alottettiin 1 viikko ennen kuin täytti 4 kk). Tällä hetkellä syödään peruna-porkkana ja kukkakaalisosetta ja ne maistuu hyvin.
Tyttö nukkuu yhet pitkät päikkärit ulkona, 2-4 h ja illal sisällä max. 30 min. Yöt on menee hyvin, herää kerran yöllä syö. Ja aamulla nukutaan yleensä 9 asti!
Vielä täällä ei käännytä, mutta kova yritys on. Kyljelleen kääntyy vauhdilla ja ehkä se siitä pian menee mahalleen asti.
Hampaita ei näy vielä, tosin eipä niillä niin kiire ole (ainakin äitin mielestä).
Nii, ja tämä äiti on 25 v ja Raaseporista (länsi-Uusimaa) olemme.
moikka vaan!
Meillä taitaa olla samanehnkisiä vauveleita kaikilla.. Meidänkään ei täällä sisällä nuku, joten olen kyllä nukuttanu tossa ulkona näillä pakkasillakin. Tarpeeks vaan vaatetta päälle ja ulos ja hyvin on nukkunu. Suun eteen oon laittanu harsoa/haalarin reunaa, ettei "hengitys jäädy".. Tänäänkin nukkui normaalit päikkärit n.3h tossa pihalla.
Meillä aloiteltiin kokeilemaan kiinteitä varovaisesti kans jo muutama vko sitten (tasan3kk tais olla) kun neuvolasta suositeltiin. Ei kyllä meidän pikkumasu niitä vielä kestäny ja nyt unohdettiin taas hetkeks. Ihan vaan vähäsen maistateltiin ja porkkanasta tykkäs niin kovasti, mutta illalla sitten hirveetä huutoa kipeän masun takia ja oksentelua.. En tiiä oliko kiinni vaan siitä että on kaupan tavaraa, et olisko itsetehdyt jotenki parempia vai oliko vaan ettei ollu oikee aika vielä? :O
Milloin teillä Jellona käydää iltaisin nukkumaan? tai missä vaiheessa olette tähän rytmiin siirtyneet? Meillä täällä tämmönen yökukkuja ja eilinen tais olla ihan vaan joku lipsahdus kun vahingossa nukahti niin aikaisin (klo 23). Täällä kukutaan taas ja edelleen hereillä. :)
Meillä käännytään jo mahalta selälleen, muttei toisinpäin. Kääntyillyt on jo pitkään. meidän pojalla oli myös lonkkaluksaatio ja lastahoidossa 6vkoa 2vkon ikäisestä alkaen. Tämän takia jouduttiin nukuttaa ja pitämään muutenkin paljon mahallaan, niin ollut jotenki tavallista "jämäkämpi" tyyppi. :)
vkonloppuja kaikille!
Täällä tyttö menee nukkumaan (20-)21. Ihan kiva, nii jää illalla vähän omaa aikaa tai yhteistä aikaa miehen kanssa. Ja yöllä herätään klo 3-4 syömään ja nukataan n. 9 asti.
Meillä kanssa ollaan nukuttu koko viikko ulkona, vaikka on kovat pakkaset. Tosin oon antanu vaa nukkuu 2 tuntii ja sit ottanu sisälle nukkuu eteiseen. Tuon eteisen saa viileeks, ku laittaa patterin pois päältä (eilen mittasin +15), nii ei riittää, ku ottaa peitot pois ja avaa haalaria. Eilenkin tuolla eteisessä nukkui vielä yli 1½ tuntia.
Meillä tuo kiinteiden alotus alko hyvin. Kolme ekaa päivää ei oikein ymmärtäny, et peruna pitää niellä, mut sit alko syöminen ja ruokaa menee hyvin (en ees tiiä kuinka paljon söis). Ja vatsa vaivaakaan ei oo tullu. Mä oon tehny nuo ruoat ite. Ainakin vielä innostusta riittää. Itseasias tein jo kesäl omena ja viinimarjasoseita noist meijä omist marjoista. Kohta aletaan niitäkin maistelemaan.
Meillä kanssa tuo vatsalta selälleen käännytään. Odottelen, millon tuo tyttö lähtee liikkeelle, nii saa äiti juosta perässä. Onneks tää meijän talo on vaa yks kerroksinen, nii ei tarttee portaita vahtii tai muistaa aina sulkee portteja.
Viikonloppuja!
Mites muilla uusi viikko on alkanut? Tämä täällä luulee, että on maanantai, vaikka kyllä se tiistai taitaa olla jo. Tainut tuo eilinen mennä kokonaan ohi...
Ei meitä elolaisia montaa löytynyt. Nostetaan tää kumminkin tää ketju tohon ylemmäs, jos joku vielä tänne löytää! Ois niin kiva lukea muiden kuulumisia, joilla lähes saman ikäisiä vauvoja!
Meillä loppui viikonloppuna nyt kokonaan imetys (imetin siis enää öisin), mutta enää tyttö ei suostunut tissille eli ei sieltä kait enää maitoa tullut (kyllä sen iteki huomas, et maidantulo kokoajan väheni, ei ollu rinnat enää täyden "tunteiset muhkurat"). Mutta eipä tuo mitään. Kyllä tuo tyttö korvikkeella ja kiinteilläkin kasvaa!
Ihanaa, kun on joulu. Joulukuusen alla on paljon paketteja tytölle ja äiti innoissaan niitä hypistelee ja arvailee, mitä ne sisältää. Tyttö nyt ei vielä ymmärrä joulusta mitään, mutta kyllä nuo kuusen valot ja kiiltävät koristeet on kivat tai ainakin niitä katsellaan kovasti! Hyvää joulua Kulkijalle ja Lumikille sekä muille ketkä tämän lukevat! Tulkaahan tekin kertomaan kuulumisia!
En oo ehtiny kirjotellakaan, mut oon käyny lukeen kyl. Jellona, se lapsi kyl kasvaa korvikkeel ja korvike on IHAN YHTÄ HYVÄ kun tissikin. Mulle se vaan oli aluks ihme mörkö ja mä sitkeesti vaan tuuppasin tissiä. Sillä se maito lisäänty sit. Ja nyt kun toi ei korviketta huoli(en saa pumpattua yhtään), ni mä valitan siitä:D ihmismieli on kummallinen, varsinkin synnytyksen jälkeisis höyryis...
Meijän poitsul on maha sekasin jo viidettä päivää. Paska haisee ihan kauheelle ja on vihertävää. Tietty oma neuvolantätskä lomalla ja en tykkää siit kuka tuuraa. Soitin eilen ja kyselin mut käski vaan tarkkailla. Ehdotin et voiks olla allerginen jollekin tms, mut torppas kokonaan sen jutun. Sit kun googletan, ni ihan mahdollista tuokin ois...kääk, kauheet valitusta vaan sorry.
Mites noi yöt on menny kun kiinteit ootte antanu? Ainakin Jellona? Meil on ens vkol neuvola ja sit varmaan otetaan soseit kehiin. Nyt meinaan heräillään tunnin-kahen välein. Tosi levottomii öitä muutenkin. Luin just et sekin saattais viitata niihin allergioihin...no, turha ressaa liikaa kun toi kaveri on kuiteskin melko tyytyväinen.
Meil ei viel käännytä kun mahalleen, sekin usein vahingossa. Kauhee yritys ois kyl sit potkia eteenpäin...tosi vähän viihtyy mahallaan, paitsi jos on isin mahan päällä ja tuijottelee isiä. Muuten nostelee päätään ja kiukuttelee jos pidetään masullaan..kova poika naureskeleen jos vaan yleisöä riittää. Ja sitähän riittää. Äiti ja mummo innoissaan;)
Ihanaa ja lämmintä joulua kaikille jos ei enää ennen sitä ehdi kirjotteleen:) lukemas ehdin kuiteskin käydä jossain välissä...
Kulkija+takiainen
Tuosta imetyksestä kyllä puhutaan liikaa. Nyt oon huomannu, et tosi moni mun kavereist on joutunu myös antamaan korviketta eikä oo pystyny imettää kauaa. Mutta, ku välillä puhutaan tyyliin, et äidinmaito ainut oikea ruoka, nii ei ihme, että siitä tulee stressiä ja huonoa omaa tuntoa, jos se ei onnistu!
Mulle ei ollu kova pala, vaikka jouduin antaa jo ekan kuukauden aikana korviketta. Mun mielest oli ihanaa, ku näki et tyttö oli paljon tyytyväisempi, ku sai mahan täyteen! Ja jotenkin tuon korvikkeen kans oli helpompaa: pysty jättää tytön isän kans eikä tarvinnu miettii pumppaamista tai muuta ja jossain kauppakeskuksis helpompi antaa pullosta ruokaa, ku mä en tykkää imettää julkisesti.
Meillä on menny yöt nyt paljon paremmin, kun kiinteet alotettiin. Yöllä herätään kerran syömään (ennen 2 kertaa). Huomaa, että maha täyttyy paremmin. Ja päivällä myös syönti välit pidentyneet ja korvketta menee hieman vähemmän nykysin.
Toivottavasti pojan maha tulee kuntoon! Voi hyvinkin olla allergiaa. Täytyy muistaa, että vaikka neuvolassa ne sanos mitä, nii ei nekään aina kaikkea tiedä! Kyllä nuo äidinvaistot välillä toimii paremmin, kun neuvolantädin kirjasta lukema oppi!
Kuulumisiin!
Mä komppaan ihan täysin Jellona tota mitä sanoit imetyksestä!!!! Ulkopuoliset paineet tuo tosi pahan mielen jos se ei onnistukaan. Jos sitä ei niin huudeltais, niin ei tulis hullui paineita. Oon kyl ihan samaa mieltä myös siit et lapsi pärjäis isin kans paremmin kun söis pulloa. Nyt mun pitää olla kolmen-neljän tunnin välein syöttämäs tota...melko raskasta. Noh, enää MAX 2kk, sit toi vois huolia vaik nokkamukin kun on puol vuotta....huoh, sitä ootellessa;)
WAU! Meillä mennään nukkuu 22 aikoihin!! Vihdoinkin! Tyyppi vaihto ihan itse rytmiään vaan just tossa kun iskän loma alko, ja oltiinki aateltu semmosta lempeetä unikoulujuttua..... Nukutaan 22-08, mutta heräillään syömään 02 jälkeen parin tunnin välein ja kovin levottomia öitä ollut... Tämä kuulemma hirmu yleistä näiden ikäisillä vauvoilla. En tiiä mistä johtuu.
Tuosta imetyksestä.. Itse imetän vielä täysillä ja soseita ollaan annettu reilu teelusikallinen kerran päivässä ja maissivelliä illalla ennen nukkumaanmenoa. Kun kk sitten yritettiin antaa ihan rauhassa soseita ja mahahuutoa siitä vaan tuli. Ja korvikkeita ollaan jouduttu antaa silloin tällöin iltaisin kun ei oma maito kyllä tasan oo riittäny. Eli syö myös pullosta. En tiiä miten oppi, kun eka ei tajunnu hommasta yhtään mitään??
Pirpanat aivan hyvin kyllä kasvavat ja kehittyvät korvikkeillakin, en ymmärrä sitä jatkuvaa paasaamista tästä aiheesta. Itsellä kahdella kaverilla (saman ikäiset muksut) ei vaan yksinkertaisesti riittänyt maito ja piste. Korviketta kehiin ja elämä helpottu taas kaikkien osalta :)
Pitää jatkaa taas, nyt nukkumaan! Moiks!
Täällä vuosi lähtenyt käytiin hyvin, ei mitään erikoista. Turhan kylmä vaan tuolla ulkona ollut, mut silti ollaan joka päivä käyty kävelemässä ja tyttö nukkunut ainakin lyhyen aikaa ulkona!
Meillä ois edessä puuron alotus. Mulla joka päivä mieli muuttuu, et mil puurol alotan. Varmaan alotan kaurapuurolla. Tänää alotettiin vihannessoseissa uus maku, kesäkurpitsa, nii täytyy muutama päivä oottaa ennen kuin alotan puurot.
Meillä yleensä herätään 1-2 kertaa yössä. Ja yleensä tyttö syö ja 10 min pääst nukkuu taas. Mut viime yö oli levoton ja syönnin jälkeen huito kamalasti käsillä ja pää pyöri eikä millään rauhottunu. Laitoin hänet sitten kapaloon ja sit nukku rauhassa aamuun asti. Tuota kapaloa käytin paljon sillo, ku tyttö oli ihan pieni ja siin se tykkäs olla sillon. Mut nyt en ollu muutamaan kuukauteen käyttäny kapaloa ollenkaan!
Meillä tyttö söi ekan kerran pullosta jo reilun viikon ikäsenä ja heti oppi syömään siitä. Aluks pelkäsin, et unohtaa kohta, et miten rinnalla syödään, mut molemmat onnistu hyvin!
Täällä ois yks elokuinen mamma lisää:) En ole esikoisäiti vaan meillä on myös 2v10kk poika...Toinen poika syntyi siis elokuussa ja nyt ikää 4,5kk. Kirjottelin odotusaikana elokuisissa leijonanpennuissa nimimerkillä neppe, mutta se pino taisi lopettaa toimintansa kun ihmiset siirtyivät facebookin puolelle...
Ulkona nukkumisesta...Meillä poika nukkunut aikasemmin kahet pitkät päikkärit ulkona (+vielä yhet lyhyet iltasella sisällä), mutta nyt jos on ollu yli -10 en oo uskaltanu ulos nukuttaa ja eihän se uni sisällä maistu, vaan nukkuu lyhyissä pätkissä lähinnä tissillä. Toivottavasti tulis pikkasen lämpimämpää niin päästäs takas hyvään päikkärirytmiin. Kivaa kun on lunta ja pakkasta talvella, mut max. -5 ois mun(ja pojan) mieleen sopiva kylmyys:)
Ruokailusta...Meillä alotettiin kiinteet viime lauantaina ja hyvin maistuu. Oisin voinu jatkaa vielä täysimetystäki, koska poika kasvaa niin hyvin, mut päätin alottaa jo kiinteet kun maisteluvaihe voi kestää pitkäänkin. Eilen kuitenki poitsu söi jo kokonaisen pienen perunan. Uskaltauduin antamaan kun avasi suutaan kuin pieni linnunpoikanen, vaikka suositukset on kait antaa paljon pienempiä annoksia aluks...Perunalla+bataatilla alotin kiinteät. Meillä siis mennään rintamaidolla, eikä pulloa olla vielä ees kokeiltu. Yöllä meillä heräillään 2-3 kertaa syömään. Kääntymisen oppiminen kuukausi sitte on haitannu yöunta, koska kääntyy unissaanki masulleen, mut ei osaa vielä kääntyä takas selälleen ja sehän hermostuttaa.
Nyt ruoanlaiton pariin...
Terkuin,
Neppe2 + poitsutx2
Ja tervetuloa Neppe mukaan :) kiva kuulla et kaikil menee hyvin. Lumikki, loistojuttu et teil nukutaan paremmin. Meil taas mennään takapakkia sen kans. Mut mä nukun paremmin, mies otti hetkeks vetovastuun noista öistä, ihanaa:)
Käytii joulun jälkeen neuvolassa, aattelin et alotetaan kiinteet, mut tätipä sano et voi lykkää 5kk tarkastuksen jälkeen kun kasvaa tissillä niin hyvin. Annettiin joulunpyhinä huvikseen pikkasen korvikettakin. Kauheen huudon jälkeen nälkä voitti ja huoli pullon. Ei tullu mitään masuvaivoja ees. Tais nukkuakin paremmin sillon. Piti jatkaa kerta päivässä pulloa ja korviketta jotta oppii paremmin, mut poika on ollu joulusta asti kipee. Ei kuumetta, mut räkänen ja yskii. Neuvolasta taas sanotaan ettei mtn hätää. Tarttee varmaan viedä yksityiselle kohta. Ei ois itekään kivaa olla 3vkoa kipee. Ja kakka on edelleen ihan vihreetä limaa....
Sellasta. Mua kiehtoo kiinteiden maistatus kovin, ehkä saa vaavelille jotain rytmiäkin. Ja tosiaan niinku Neppe sanoi, voi kestää maistelut pitkään. Minkä kokosia teijän vauvat on? Meil oli 4kk 7,8kg ja 66cm. Iso jätkä jo.
En taas muista mitä piti kommentoida ja kirjottaa, joten seuraavaan kertaan elokuiset:)
Kiva, meitä löytyi yksi lisää!
Mä kanssa olin varautunut, et ku kiinteet alotetaan, et voi mennä pitkään, et voi mennä pitkään ennen kun alkaa niitä oikeasti syömään. Mutta meillä ihmeteltiin ja maisteltiin 3 päivää ja sit tajuttiin, et mistä kysymys, et sehän onkin ruokaa ja se niellään, nii sitten alko maistumaan ja söis vaikka kuinka paljon. Ja kaikki on maistunu, mitä oon syöttäny. Meillä syödään 2 kertaa päiväs kasvisannos (peruna-porkkanaa ja sit jotain lisukkeena täl hetekl kesäkurpista) ja sit kaks kertaa päiväs hedelmäsosetta vähän. Tosin aattelin huomenna alottaa puurot, aluks pai päivää aamulla ja sit myös illalla.
Meijä tyttö oli 4 kk neuvolassa 64 cm ja 6,7 kg. Viikon päästä meil onkin sitten 5 kk neuvola.
Meillä ollaan nukuttu myös kovilla pakkasilla ulkona. Tosin otan aina tuonne eteiseen nukkuu, jos on kamalan kylmä, ku täälläkään ei sisällä nukuta kuin lyhyitä pätkii ja sit on tyttö nii väsyny ja kiukkunen!
Mitäpäs muuta. Mukavaa arkea täällä vietetään. Nyt on hyvä rytmi ja nyt menny taas monta yötä vaan yhellä heräämisellä, nii äitiki on pirteä!
Koitetaan tulla ain kertoo kuulumisia! On kiva, ain kuulla kuinka muilla menee ja välillä sitä iteki saa jotain vinkkejä!
Täällä olisi vielä yksi elokuussa lapsosen saanut. Meidän likka ponkaisi maailmaan elokuun 2. päivä ja sen jälkeen elämä onkin ollut aikamoista hulinaa! :) Tytteli on perusilosta sorttia, mutta nukkuminen tuottaa täälläkin hankaluuksia. Nukkuu tasan 30 min pätkissä ja illalla yöunille mentäessä on pakko saada vähintään yhdet itkupotkuraivarit. Omaan sänkyyn koitetaan saada nukkumaan kun ei tuollaista 7,5 kilon nyyttiä oikein kauheen kauan jaksa käsivarsillaan kantaa. Varsinkin kun nuo raivarit kestää usein puolestatunnista puoleentoistatuntia... Kaikkea ollaan kokeiltu: nukuttaa aikaisemmin, myöhemmin, kapaloon, syliin,sänkyyn, kainaloon jne. Neuvolassa sanoivat sen vaan olevan sitä että vaavi koittaa saada unenpäästä kiinni mutta ei saa ja sitten samalla haluaa varmistaa koko ajan että äiti ja isi on läsnä eikä katoa mihinkään. Muutenkin päivisin tykkäisi nykyään olla mahdottomasti sylissä tai siten että häntä kannatellaan pystyasennossa. Välillä on eloja olo ollut siis rankankin oloista... Ulkona täälläkin ollaan käyty kärryttelemässä pakkasillakin, mutta vaan vähän aikaa. Muuten omakin pää pehmenee jos vaan sisällä istuskelee. Me kun asutaan melko maalla ja täältä ei ihan niin vaan ilman toista autoa lähdetä päivisin mihinkään. Kiinteitä meidän neiti on maistanut kaksi kertaa ja muuten mennään ihan rintamaidolla. Hyvin on tyttö kasvanut maidolla eli kiinteiden aloitus ei mikään välttämättömyys. Nyt vaan yöt on joulun jälkeen alkaneet olla niin rauhattomia, että kokeillaan josko kiinteistä olisi jotain apua siihen. Yöllä saisi olla syöttämässä tunnin välein. Siihen kun vielä lisää päivisin sen että vaavi narisee jos en ole koko ajan vieressä niin illalla onkin äiti sitten jo aika rikkipuhki... Mutta on tuo päristelijä vaan aika ihana pakkaus silti :)
Hyppää ihmeessä syyskuisten ryhmään, jos elokuisia ei kuulu! Siellä on muitakin elokuussa synnyttäneitä,joiden laskettuaika on kuitenkin ollut syyskuussa! Mukaan mahtuu kyllä! Kiva vaan saada vertaistukea ja kuulla kuulumisia! ;)