Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

millaisia pipareita tulee valmistaikinasta?

Vierailija
10.12.2009 |

ja minkä merkkinen kyseessä?

itse ajattelin viikonloppuna leipoa pipareita, muttei huvittaisi yhtään alkaa leipomaan taikinaa pelkästään itselle ja miehelle..

eli kannattaako nuo valmistaikinat ollenkaan vai alanko suosiolla väsäämään omatekoista?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselle ja tytölle. Tulee varmemmin hyviä kuin itsetehdystä taikinasta, jos ei oo huippu leipuri. Sopiva muovailtavuus :)

Vierailija
2/9 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut kolmea valmispiparitaikinamerkkiä pari vuotta sitten.

Yhdestä tehdyt piparit olivat niin kovia, ettei niihin hampaat pystyneet. Ne roikkuvat siis tänäkin vuonna joulukuusessa koristeina. Eivät ole kelvanneet edes hiirille. Kyseessä taisi olla sellainen taikina, jossa puolikas muovipakettia oli punaisen värinen ja toisessa puolessa näkyi sitä taikinaa pakettimuovin läpi. Merkkiä en muista.

Yhden merkin piparitaikina maistui tosi teolliselle, jollekin säilöntäaineelle, tms. Kaupasta valmiina saatavat piparit olivat paljon sitä parempia, esim. Annas, Tanninen, Paraisten piparkakut. Tai sitten leipomoiden piparit.

Viime vuonna sisko oli kokeillut jotain piparitaikinaa ja siitä leivotut piparit oli tuoreena (eli leivontapäivänä) ihan maukkaita. Merkki oli joko Myllyn Paras tai Sunnuntai.

Mutta jos vaan mahdollista, kehotan tekemään taikinan itse. Kun olen myös samaa mieltä, että kahdelle hengelle on turha ruveta piparitaikinaa tekemään, niin olen sopinut äidin/jonkun muun sukulaisen/tuttavan kanssa, että pidetään piparitalkoot. Leivotaan yhdessä kerralla kummankin perheen piparit. On kivaakin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan ok

Vierailija
4/9 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hakkaa mun omatekemät ihan 6-0! Mahtava maku ja helppo leivottavuus. Tulee syötyä nopeammin kuin ehdin paistaa :D :D

Vierailija
5/9 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hakkaa mun omatekemät ihan 6-0! Mahtava maku ja helppo leivottavuus. Tulee syötyä nopeammin kuin ehdin paistaa :D :D

Vierailija
6/9 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mulla onkin huippuhyvät omat piparit :)

Salainen resepti...

Vierailija
7/9 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyviä tulee

Vierailija
8/9 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vahingossa ottanut muovailuvahaa.

Vierailija
9/9 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee ihan kelpoja.

Mä olen ollut koko viikon ylitöissä ja olin eilen kotiintultua tippua peffalleni, ovelta tulvi hyvä haju. Mies oli ostanut valmistaikinaa ja lasten kanssa leiponut pipareita! 1. kerta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi