Mitä teette vanhoille aikakausilehdille?
Meillä kertyy ihan älyttömästi kaikkia lehtiä nurkkiin lojumaan. Isännällä tulee melkein joka päivä yksi joku tietokonelehti, voitte vaan kuvitella sitä pinoa mikä vuoden sisällä kertyy. Lisäksi mulla on Kodin Kuvalehtiä jnejne. Mitä näille pitäis tehdä? Arvokkaita lehtiä uutena, mutta onko mitään arvoa enää muutaman vuoden päästä... Kirpparille? Ottaako divarit?
Kommentit (7)
kaapissa, sitten hennon viimein antaa ne äidilleni luettavaksi kunhan leikkelen niistä hyvät reseptit talteen. Äiti sitten dumppaa kierrätykseen. Osan lehdistä säästän varmaan hamaan tappiin asti, en henno vaan luopua..
Kyllähän divaritkin ottaa, mutta tuskin maksavat paljoa mitään niistä. Kirppareilla menee just ne arvokkaammat lehdet, mutta ei niistäkään hintaa voi paljoa pyytää.
Tietty, jos on tilaa säilöä, niin kokonaisina vuosikertoina nehän on keräilykamaa kolmenkymmenen vuoden päästä... =0)
koska olen niin saamaton. Kerään usein nivaskan ja teen hyvän päätöksen, vienpä nämä kierrätyskeskukseen. Mutta kun ei sitä aikaa mukamas ole siellä koskaan piipahtaa, vaan on helpompi kipata kaikki lehdet keräyslaatikkoon.
ja sit kun kaikki on lukeneet kaiken, ne menee paperinkeräykseen. En osaa kuvitella että divari ottais muutaman vuotta vanhoja aikakauslehtiä, kun ei niille meinaa kelvata kirjatkaan (oma kokemus, ja ihan ok kirjoja tarjosin)...
vanhainkoteihin (no ei niitä tietokonelehtiä), terveyskeskusten odotushuoneisiin, kavereille, kirppisten ilmaislaatikoihin ja noita tietokonelehtiä voisi yrittää tarjota antikvariaatteihin.
Mä vien ihan vaan paperinkeräykseen. Millaiset lukaalit teillä on kun voi varastoida useita vuosikertoja useita lehtiä?
Vauvalehtiä mä olen vienyt joskus neuvolaankin.
kaikki muut kärrään kyllä pikapikaa lehtiroskikseen.
annan ystäville:)