Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatuksia (taas kerran) äidin töihinpaluusta kun kotona on vauva

Vierailija
10.12.2009 |

Meillä siis se tilanne, että olen olosuhteiden pakosta palannut töihin. Perheessä on kaksi lasta, joista toinen on vielä vauva. Lapset ovat kotona isänsä kanssa, joten siltä osin en ole huolissani.

Mutta se puoli, mistä harvemmin näissä keskusteluissa puhutaan: Ei tämä oikeasti äidille mitään helppoa ole. Ihmisiä on tietysti erilaisia, mutta oikeasti tunteiden ryöppy yllätti minut. Olen järkyttynyt siitä, miten vähän ehdin olla lasteni kanssa. Huomaan ajattelevani päivittäin töihin lähtiessäni "tämä on ihan kamalaa". Itken iltaisin hiljaa vauvaa nukuttaessani ikävääni. Lohdutan itseäni sillä, että pian on taas loma. Mutta sillä aikaa menetän monta pientä kasvun hetkeä rakkaitteni elämässä. Jatkuva ajatus päässäni on "tämä ei ole oikein". Jep, entinen uraäitiyden täyspuolustaja olen. Ja uskon että tilanne olisi ollut toinen vaikka vuoden päästä. Mutta vauvan kanssa symbioosi on vielä niin kiinteä...

Joskus on vaan pakko mennä töihin. Mutta halusin kertoa näistä ajatuksista, jotta joku voisi vielä harkita onko pakko teillä ihan todellinen.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä tee niin pitkää työpäivää... tee vaikka osa-aikaista jos mahdollista.

Kyllä sinä kerkeät näkemään tärkeät hetket.

Vierailija
2/5 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äiti näyttää pitkää naamaa ja itkeskelee ja viivyttelee hoitopaikasta lähtöä, niin toki lapsellekin välittyy tieto, että tässä täytyy olla jotain pahasti pielessä. Positiivinen asennoituminen on a ja o sekä äidin että lapsen hoitokuvioihin tottumiseen. Aika aikaa kutakin, ja järjestäkää arki siten että lasten hoitopäivät minimoituvat - toinen vanhempi vie ja toinen hakee, esimerkiksi. Itku ei auta markkinoilla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tietenkään en näytä näitä negatiivisia tunteita lapsille. Ja lapset eivät ole hoidossa, isänsä kanssa ovat kotona. Ei se lasten hyvinvointi ollut nyt pointti lainkaan. Se asia on kunnossa.

Halusin vain kertoa puhtaasti siitä, miten paha olo äidillä voi olla töihin palatessaan.

Vierailija
4/5 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toivottavasti ei olekaan kaikilla, jotka näin joutuvat tekemään. Ymmärrän että ihmiset ovat erilaisia. Ajatus on vain itselläni pinnalla nyt, koska kuvittelin ettei tämä olisi minulle vaikeaa.

ap

Vierailija
5/5 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden sit kun tuntuu hyvältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä