Vaimolle joululahjavinkkejä, ideat loppu
Aiempina vuosina annettu lahjakortteja vaatekauppoihin, alusvaateliikkeisiin, kauneushoitoihin, matkoihin. Koruja on ostettu, vaatteita on hommattu, tilattu lehtiä.
Kymmenen yhteistä vuotta takana ja nyt jo epäilyttää, etten keksi mitään uutta?!
Mies vm.69
Kommentit (21)
tuota tehdään tasaiseen tahtiin. Omaa aikaa kullekin perheenjäsenelle.
Tykkäisikö rakennekynsistä? Tai ihan hemmotteluvkl vain teille.
kyllä hyvältä
entä jos varaisit teille matkan? jonkun lyhyen tai sitten sellaisen mihin lapset tulee mukaan.
Tarvisiko vaimo jotain? kymppikortti punttisalille tai jumppaan?
jossa lupaudut vaikka hieromaan kerran viikossa seuraavan vuoden ajan:) mä ainakin tykkäisin tuollasesta.. ei oo ollenkaan sama asia hierooko oma mies vai vieras ihminen... Leppoista joulua sinulle!
- Lupaus vaikka pikkurempasta (seinän maalaus/tapetointi, pikkueteisen lattian kaakelointi)
- siivooja kotiin säännöllisesti tai kertaluonteisesti esim. keväsiivoukseen, ikkunoiden pesuun
- kirja (lukuromaani tai vaikka vuoden luontokuvat)
- lupaus osallistua enemmän johonkin asiaan/toimintaan, mitä vaimo toivoo
Tässä ensimmäisenä mieleen tulevat, mutta lisääkin voisi ehdottaa.
Hierontalahjakortit ja yhteiset matkat ovat hyviä ideoita - mutta pitää taas sanoa, että toteutettu menneinä vuosina :)
Kohta joku kysyy, että hittoako täällä vaikeita kyselet? :)
Tuohonhan minä tartun välittömästi. Tilataan siivooja tekemään suursiivous parin kuukauden välein, kaipa duunarin pussista sen verran irtoaa, että tuollaisen palvelun saa ostettua.
Mahtavaa, kiitos.
Isäntä vm. 69
ole lahjaa kerrakseen:) Mä en ainakaan edes välitä joululahjoista, toki mieheni ei täältä niitä kyselekään.
Kenkäkaupan lahjakortti? Elegantti merkkilaukku?
Mikä muuten saa sinut ajattelemaan, että jos olet kerran antanut jotakin mistä vaimosi piti, et voisi enää antaa sitä samaa? Eikö asia ole täsmälleen päinvastoin??
eihän se lahja ole pääasia, vaan antaminen?
tai kysy vinkkejä ;)
Samaa sanoo vaimoni joka vuosi, ettei halua/tarvitse lahjoja. Ja joka vuosi on ilo katsoa hänen hehkuvia silmiään kun hän pikkuhiljaa aukoo lahjojaan. "Ei sinun olisi tarvinnut..."...
:) Hyvää joulunodotusta kaikille ihanille naisille
Isäntä vm. 69
rakastaa tuota pakettien avaamista.Mulle riittää lasten ilo, olen senverran tylsä tyyppi. Jtp oikein hauskaa joulua lahjoilla tai ilman lahjoja!
harkitsisin, jos ei ole rahasta kiinni.
Ei mikään Guessin teinilaukku, vaan esim. Longchamp tai Mulberry. Nahkainen, iätön... Myyjä varmasti osaa auttaa.
Tai sitten merkkilompakko, jos sellaista ei vielä löydy, ja sinne sitten joku lahjakortti (vaikka se siivoushommeli :)
sulle siivouslahjakortti, ku et osaa siivota. Ja tossa geishakuulat, ku oot niin löysä. Hyvää joulua!"
;)
laminoitu BM1-taulukko..? Olisko OK?
Mieheni kantoi minulle yhteen aikaan jatkuvasti ties miten paljon kalliita koruja lahjoiksi merkkipäivinä tai muuten vaan. Ja melkoisen monta kertaa sanoin ettei osta, koska minulla on ennestään sen verran koruja, etten tarvitse nyt juuri mitään. Timanttisormusten tarvekkin on rajallinen, samoin rannekorujen ym.
Ja kun nuo vielä pääsääntöisesti ovat olleet kalliihkoja koruja, laitoin mieheni yleensä palauttamaan ne kauppaan. Toki on sattunut sellaistakin, että vielä markka-aikana mieheni oli ostanut minulle 3000mk sormuksen, jonka oli sitten tyhmä kaiverruttanut. En tykännyt siitä juurikaan, ja sanoin miehelle että siinähän koettaa palauttaa sen vaikka romukultana. Mentiin sitten kauppaan, ja mies käski minun valita tiskistä mieleiseni, koska tuota ei saa palautettua. Kauppias oli vähän ihmeissään, ja sanoikin ettei ole tainut aiemmin samalle asiakkaalle kahta tuon hintaluokan sormusta myödä samana päivänä (siis huom. hintataso oli silloin aivan eri kuin nyt). Lopputulos on kuitenkin että käytän nykyisin tuota "inhoamaani" sormustakin päivittäin :-)
sulle siivouslahjakortti, ku et osaa siivota. Ja tossa geishakuulat, ku oot niin löysä. Hyvää joulua!" ;)
Yhtä hyvin tuon voi tulkita että "tuossa siivouslahjakortti, koska et ole mikään kotipiika". Tai geishakulat koska treenaat ja pidät itsesi kunnossa.
Minä ainakin kyllä nautin suunnattomasti siivoojasta, vaikka osaankin itse siivota.
Onko teillä lapsia? Minä toivoin itseni (ja lasten) iloksi Nintendo Wii:tä, ja olen tyytyväinen jos sen saan. Ja se tosiaan riittää, vaikka mies takuulla tuskailee lahjaongelman kanssa. Lahjakortit on hyviä, mutta niitä ilmeisesti on annettukin.
siivouslahjakortin.
Siivous on nimeomaan meillä se asia, joka aiheuttaa eniten riitaa. Mies ei ollenkaan tykkää siivota ja minä siis joudun siivoamaan. Ja itsekään en mikään siivousta rakastava ole. Tosin siististä/puhtaan tuoksuisesta kodista saan mielettömän hyvän fiiliksen.
Minulle riittäisi jo se lupaus, että kaikki sitoutuvat korjaamaan omat jälkensä. Ja paras olisi se, että kun olen siivonnut kunnolla, jonka siis joudun tekemään kerran viikossa, niin saisin nauttia siitä siisteydestä ja puhtaasta tuoksusta vaikka tunnin ihan itsekseni. Ja vaikka juoda kupin kahvia siinä samalla ilman keskeytystä.
Mutta ehdottomasti täältä ääni sille siivouslahjakortille. Siivouksesta saa ihan hyvin takaisin kotitalousvähennyksen kautta. Itsellä ei ole siihen varaa, mutta heti kun jää eurokin ylimääräistä, niin siihen sen varmasti sijoitan.
Siivouslahjakortti - mahtavaa. Tuohonhan minä tartun välittömästi. Tilataan siivooja tekemään suursiivous parin kuukauden välein, kaipa duunarin pussista sen verran irtoaa, että tuollaisen palvelun saa ostettua. Mahtavaa, kiitos. Isäntä vm. 69
lupaus, että menet lasten kanssa viikonlopuksi vaikka mummolaan ja annat vaimolle omaa aikaa!