Anopin luona kummittelee! :(
En uskalla mennä sinne enää kylään.
Asuvat vanhassa talossa. Yläkerrasta kuuluu askeleita, ihan kuin joku ravaisi edes takas. Siiten se kummitus tulee portaita alas ja yrittää avata salin ovea. Ei saa auki, koska on lukossa?? Siis aina kun ylhäältä kuuluu askeleita, anoppi tai joku muu käy laittamassa oven lukkoon avaimella. Kummitus (tai mikä lie) yrittää avata ovea, näkyy kun kahva liikkuu, mutta ei siis saa ovea auki kun on lukossa. Sitten kuuluu taas askeleet portaissa ylöspäin.
Sitä minä ihmettelen, että eikö kummitukset pääse seinien ja ovien läpi?? Pystyykö ne koskemaan esineisiin (oven kahva)?
Kommentit (42)
tuliko sieltä ovesta joku, ja kuka se sitten oli. Tää on tosiaan mielenkiintoista :).
Mulla on vähän samantyyppisiä kokemuksia lapsuudenkodistani.
suurin osa teistä provoilee, mutta mietin silti että voiko ihan oikeasti joku olla niin helvetin tyhmä että uskoo aikuisena 2000 -luvulla KUMMITUKSIIN?
Voi vittujen kevät jos näin on...
tuliko sieltä ovesta joku, ja kuka se sitten oli. Tää on tosiaan mielenkiintoista :).
Mulla on vähän samantyyppisiä kokemuksia lapsuudenkodistani.
suurin osa teistä provoilee, mutta mietin silti että voiko ihan oikeasti joku olla niin helvetin tyhmä että uskoo aikuisena 2000 -luvulla KUMMITUKSIIN?
Voi vittujen kevät jos näin on...
Onhan kummitus tietysti hieman lapsellinen nimitys, onko se sitten henkiolento vai mikä?
ap
että uskotteko myös Jumalaan? Monet henkimaailman olennot lähtevät pois rukoilemalla..tai jos vaikka huudat että Jeesuksen nimeen poistu!
näiltä ihmisiltä jotka tulee tänne haukkumaan.
Mitä jos teille sattuisi samalla tavalla niin sittenkö te vasta alatte uskomaan näihin juttuihin vai minkä keksitte verukkeen jos ei henkiolento tai kummitus tai joku muu ole kyseessä?
Entäpä ap:n tapaus. Mitä olette mieltä jos teille kävisi näin?
Sanoisitteko että ilmavirta liikuttaa ovenkahvaa aina silloin tällöin tai että joku ihmeen tonttu asuu yläkerrassa joka aina tulee käymään alhaalla?
Täällä on päästään tosi sairaita ihmisiä, joilla ei ole mitään vaikeuksia väittää pokkana että ei juu ei ole provo. Ja sitten kehuvat provoaan jonkun ajan kuluttua.
sanoin minäkin ennenkuin asuin jonkin aikaa talossa jossa oli todella levotonta ja tapahtui mitä kummallisempia asioita. Tapahtumia todisti useampi ihminen ja koirani (jonka käytös oli talossa olleessa varsin erikoista). En enää pysty ajattelemaan että vain se on totta minkä pystymme näkemään ja tieteellisesti todistamaan.
En kyllä usko ennen kuin näen
27: eihän sun tarvitsekaan uskoa ennen kuin näe/koet. Totta kai sä tervepäisenä ihmisenä rakennat käsitystä todellisuudesta kokemuksiesi perusteella, et uskomusten perusteella. Kukaan ei ole tässä viestiketjussa väittänyt, että heitä pitäisi uskoa, kaikki ovat kertoneet omia kokemuksiaan. Mä en ymmärrä ihmisiä, joiden maailma pyörii niin oman navan ympärillä, että jos ei ole itse kokenut mitään, niin on täysin valmis mitätöimään muidenkin kokemukset.
27: eihän sun tarvitsekaan uskoa ennen kuin näe/koet. Totta kai sä tervepäisenä ihmisenä rakennat käsitystä todellisuudesta kokemuksiesi perusteella, et uskomusten perusteella. Kukaan ei ole tässä viestiketjussa väittänyt, että heitä pitäisi uskoa, kaikki ovat kertoneet omia kokemuksiaan. Mä en ymmärrä ihmisiä, joiden maailma pyörii niin oman navan ympärillä, että jos ei ole itse kokenut mitään, niin on täysin valmis mitätöimään muidenkin kokemukset.
En pyri kokemuksia mitätöimään, vaan sen että ne muka aiheutuisivat kummituksista tms yliluonnollisesta. Kaikelle on luonnollinen selitys.
Toki tulee herkkäuskoisia vähän pantua halvalla -niin tällä palstalla kuin oikeassakin elämässä. Ovat sen ihan itse hölmöydellään ansainneet.
suomalaisessa kummitusohjelmassa. Tosin eipä ole näkynyt missään muissakaan ohjelmissa.
30; kyse onkin siitä, että sä sekoitat kokemuksen ja käsitteet toisiinsa. Millä sanalla sä sitten kuvailisit näitä kokemuksia, joita niitä kokeneet kuvailevat sanalla yliluonnollinen? Tällä hetkellä sanat henkiolento, yliluonnollinen, kummitus ym. ovat niitä käsitteitä, joilla kokemustaan voi kuvailla, mutta kukaan niitä käyttänyt ei ole väittänyt tietävänsä, mistä ilmiöt johtuvat. Mä uskon, että jokainen jotain tuollaista kokenut aivan ensimmäisenä tunnustaa sen, ettei ymmärrä mistä on kyse.
Täytyy sitten muistaa sekin, että "yliluonnollisten" ilmiöiden todistaminen on aivan peruselementti kaikissa kulttuureissa kaikkialla maailmassa läpi koko ihmiskunnan historian. Se aika, jolloin yliluonnolista ei yleisen käsityksen mukaan ole olemassa, lasketaan muutamassa vuosikymmenessä.
Suurin osa ihmisistä kokee, että hänen elinympäristössään on vain selitettäviä, ihmisen hallinnassa olevia ilmiöitä, ja että näin kuuluukin olla. Siksi juuri tuollaisen selittämättömän ilmiön todistaminen on pelottavaa ja järkyttävää, ja siksi jokainen, joka ei ole sitä todistanut, ensimmäisenä reaktionaan turvautuu kieltämiseen ja vähättelemiseen.
keksittyjä? Joku siellä nyt parhaillaan pitää kivaa kun mammat keuhkoaa? Ja legendat yliluonnollisista jutuista jatkaa elämäänsä, tosin aina tutuntuttujen tai av-mammojen kokemina.
että kovin moni haluaisi vapaaehtoisesti telkkariin kertomaan omista kokemuksistaan kun yleinen suhtautuminen on mitä on?
suomalaisessa kummitusohjelmassa. Tosin eipä ole näkynyt missään muissakaan ohjelmissa.
Vähän sama, kuin "miksi kaikkia suomalaisia sinkkunaisia ei nähty unelmien poikamiehessä!!!???"
Paha mennä sanomaan, onko jonkun täällä kirjoittama tarina totta, mutta ihan varmasti tällaisiakin juttuja tapahtuu ja on tapahtunut. Kummituksia ei tosin tarvitse pelätä, kun uskoo Jeesukseen. Mielestäni se on ainoa keino selvitä tuollaisen kanssa.
Käytiin viikonloppuna anoppilassa ja yläkerrasta kuului outoja ääniä, mutta tällä kertaa ei tullut alas asti. Pelon sekaisin tuntein jätettiin ovi auki, mutta mitään ihmeellistä ei tapahtunut.
Olisi varmaan pitänyt odottaa että se tulee taas kokeilemaan oven ripaa ja avata sitten ovi...
En haluaisi mennä sinne enää ollenkaan, mutta mies haluaa tietysti käydä joulupäivänä.
Avaa se ovi ja ota videopätkä siitä. Jos siellä on oikea kummitus sinusta tulee rikas! Olet ensimmäinen ihmiskunnan historiassa joka todistaa tieteen olevan väärässä ja kummituksia olemassa!
Minulla on ollut siellä aina jotenkin levoton olo, en ole viihtynyt pitkään, vaan olen halunnut lähteä kotiin melko pian sinne menon jälkeen. Nykyisin ilmapiiri on aina outo, painostava, epämiellyttävä.
että uskotteko myös Jumalaan? Monet henkimaailman olennot lähtevät pois rukoilemalla..tai jos vaikka huudat että Jeesuksen nimeen poistu!
Etkö tiedä ettei Jeesusta saa käyttää pahoihin tarkoituksiin. Jeesus ei ole mikään sotilas joka karkottaa yhtään ketään mihinkään. Jeesus ei toimi niin.
Uskonnot ovat maailman tuhoisin hengellinen ase ihmisyyttä vastaan.
Ainut ohjaus kummituksia (vastaan) on saattaa heidät valoon joka on rakkaus.
ja eikös se ole totta ettei se välttämättä tiedä kuolleensa.. voi siis olla joku entinen asukas joka tekee normaali rutiineita kotonansa vaikka.
Eli tuskin teille mitään pahaa haluaa :)