Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojan kanssa käytiin toimintaterapeutin testeissä ja tuli tosi hyvä mieli

Vierailija
10.12.2009 |

Kaikki alkoi siitä, että 4-vuotias poika kieltäytyi kaikista tehtävistä neuvolassa. Kertoi vain tädille keksimiään satuja. Jostain syystä en oikein tykkää tädistä ja ehkä tämä välittyi pojalle, vaikka puhuinkin, että onpas kiva mennä neuvolaan...

No tuloksena oli se, että tädin mielestä poika ei ymmärrä puhetta, ei ole hahmotuskykyä jne. Poika sanoi reissun jälkeen olevansa tyhmä ja minulle jäi erityisesti mieleen neuvolantädin tokaisu:" Paljon tulee tekstiä, mutta eri asia kuinka paljon siitä sitten ymmärtää."

Toimintaterapeutilla poika kävi nyt tekemässä testit ja meni hyvin. Joitain hahmotusjuttuja teki jopa niin hyvin, että suoriutui koululaisille tarkoitetuistakin ja mikä tärkeintä tykkäsi tehdä tehtäviä ja yhteistyö sujui. Ainoa juttu on, että poika on edelleen kumpikin kätinen, joka kuulemma on ihan mahdollista myös, mutta seuraillaan tilannetta.

No, puheterapeutin arvioon mennään vielä. Olen kuitenkin sitä mieltä, ettei näistä käynneistä haittaakaan ole. Ja pojan itseluottamus kasvaa, kun huomaa osaavansa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolantädit on joskus tosi kurjia. :/

Vierailija
2/3 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi oikeastaan kirjoitin tänne!

On ollut aika stressaavaa, kun on koko ajan miettinyt, että käyttäytyyköhän poika jotenkin epänormaalisti. On myös tuntunut siltä, että jatkuvasti pitäisi testailla, että ymmärtääkö poika puhetta jne. Toisaalta olen koko ajan ajatellut, että on ihan normaali poika...

Vähän vaikea selittää, mutta mielestäni esim. neuvolassa ei siedetä persoonallisuutta, vaan kaiken on sujuttava heidän mallinsa mukaan. Juurikin tuo, ettei mielikuvitustakaan saisi olla. Ymmärrän kyllä, että neuvolan seulontoja on vaikea tehdä, jos lapsi ei suostu yhteistyöhön...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa juttu on, että poika on edelleen kumpikin kätinen, joka kuulemma on ihan mahdollista myös, mutta seuraillaan tilannetta.

Mun tyttärellä oli ihan sama juttu, saattoi nuorempana piirtää kummallakin kädellä, vähän sen mukaan kumpaa kättä lähempänä tarvittava väri sattui olemaan :) Nyt hän on 5½-vuotias ja enää on käytössä vain oikea käsi. Ihan normaalia siis tuo kaksikätisyys :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän