Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt! Kaakelinsaumat puhtaiksi!

Vierailija
09.12.2009 |

Itse olen tuskaillut, samoin kuin täälläkin moni muu, että kuinka saa vaaleat kaakelinsaumat puhtaiksi.

Nyt se löytyi.. Ostin ennakkoluuloisena tuollaisen ScotchBrite- taika/ihme/tjsp-sienipakkauksen, 2kpl. Yllätyin isosti!! Ei tarttee mitään myrkkyjä eikä mitään, kastelee sienen ja sillä vähän hankaa, niin jo on vaaleabeige taas vaaleabeige eikä mikään keskiruskea. =0)

Keittiö on jo jees, kohta meen kylppäriin. Tähän tuli himo.. =0)

Ikinä en enää ota juuriharjasessioita, kun tuo noin kevyellä työllä puhdistuu..! Ja hinta, 1,95€/pak, S-marketista löytyi.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet saanut ne saumat pilalle!! Harja rikkoo sauman pintaa ja siihen sitten pinttyy se lika. Ikinä, koskaan ei pidä saumoja tms. juuriharjan tai minkään karkean työvälineen kanssa hinkata.

Toi ihmesieni on kyllä hyvä. Meillä puhdistetaan uunin ja takan luukutkin ja tosi hyvin toimii ;)

Vierailija
2/11 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut jos ei jaksa nysvätä, niin Kiillon kivipesuaineet on myös hyviä, esim. lattian pesuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet saanut ne saumat pilalle!! Harja rikkoo sauman pintaa ja siihen sitten pinttyy se lika. Ikinä, koskaan ei pidä saumoja tms. juuriharjan tai minkään karkean työvälineen kanssa hinkata.

Ei mulle vaan tullu mieleen, ku ei kevyemmällä pesulla ikinä lähteny paskat pois. Tai ei se juuriharja ole, vaan sellanen Sini-varteen käyvä muoviharjaksinen harja.

Moni käyttää jopa hammasharjaa !!)tai karhunkieltä samaan tarkoitukseen..

ap

Vierailija
4/11 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi sen tietty hinkatakin ja kuluttaa aikaa tai sitten käyttää kuumahöyrypuhallinta, maksaa parikymmpiä ja ei riko mitään. yks pitkä sauma lattiasta kattoon tulee muutamassa kymmenessä sekunnissa.

Vierailija
5/11 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden ainoan jakson oon elämässäni tätä ohjelmaa katsonut ja siinä neuvottiin, että piimää kaakelin saumoihin, jätetään joksikin aikaa (en muista moneksiko minuutiksi) ja hangataan pois. VOILA! Piimän happamuus on se juju. En tosin ole itse koittanut, kun kaakelin saumat on vielä ihan ok-kunnossa. :) Jos joku koittaa, niin voisko ystävällisesti laittaa tiedon toimiiko oikeasti? Ainakin ohjelmassa toimi.

Vierailija
6/11 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt meillä on ihmesieni käytössä monessakin kohteessa ja lapset erityisesti tykkäävät nysvätä noita kaakelinsaumoja :-D

Vierailija
7/11 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kaivovesi värjää ikävästi saumat, ja millään muulla ei ole lähtenyt kun kloorilla/juuriharja-yhdistelmällä. Kokeilen tota ihmesientä seuraavaksi!

Vierailija
8/11 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä paljastui sekin miksi meillä ei kaakelisaumat ole tummuneet.

Mä olen ihan perussiivooja enkä ole ikinä missään juuriharjasessioita harrastanut, hammasharjasta puhumattakaan. Valkoiset saumat pysyneet valkoisina ja syynä siis se, että meillä on vain tehty peruspesu sitä mukaa kun tullut tahroja.

Vaihdettiin asuntoa ja täällä on kaikki saumat likaisenruskeita eikä niitä tunnu saavan millään puhtaaksi. Edellliset asukkaat ovat siis rikkoneet sen pinnan. Me tässä arvotaanko, että vedetäänkö vain uudet saumat vai meneekö kokonaan uusiksi.

Piimävinkkiä kokeilen, meillä ei ihmesienelläkään ole lähtenyt kunnolla.

Vierailija
9/11 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli silläkin rikkoo kyllä pinnan, jos ei jo ensimmäisellä käyttökerralla niin muutaman kerran jälkeen pinta on pilalla.

Vierailija
10/11 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi poikaa ja välillä se pissa ei meinaa osua pönttöön. Saumat oli aika ruskeat, mutta nyt ihan normaalin väriset.

Mä käytän noita taikasieniä tosi paljon siivoukseen.

Vierailija
11/11 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se piimän pitäisi antaa vaikuttaa jopa 15 minuuttia eli ei kande ihan parin minuutin päästä hangata pois. Toivottavasti toimii -tsemii! :)

T. Seiska

Piimävinkkiä kokeilen, meillä ei ihmesienelläkään ole lähtenyt kunnolla.