Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä iloa on elämässä kun on vanha? En ikinä

Vierailija
08.12.2009 |

haluaisi olla vanha, mutta en myöskään halua kuolla. Kammottaa vaan ajatus olona vanhana kurttuisena mummona. Elämä takana ja vain muistot ja nykypäivä jäljellä.

Minulla on ehkä joku ikäkriisi menossa, mutta nyt jo tuntuu välillä ahdistavalta, että en voi tiettyjä juttuja kokea enää koskaan tässä elämässä. Kaipasin aikoinaan mielettömästi omaa rakasta ja perhettä. Ne minulla nyt on ja olen ihan onnellinen, mutta silti kaipaan jotain, en tiedä mitä.

Tunnen itseni ikälopuksi kun katson nuoria ihmisiä, joilla on elämä edessä. Olen levoton, kuuntelen iltaisin musiikkia ja haaveilen jostain huolettomasta elämästä mitä joskus nuorempana elin. Mennyt ei palaa, mutta ahdistaa vähän tämä haikailu, vuodet vaan vierii entistä nopeammin, kroppa alkaa näyttää vanhenemisen merkkejä ja inhoan sitä.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mitähän aloittaja miettii näin 16 vuotta myöhemmin?

Vierailija
42/43 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti aloituksessa on pointti. Katson nyt yhdeksänkymppiä lähenevää isääni. Laitos kutsuu pian, vaikka vielä sinnittelee kotonaan tuetusti.

Viimeiseen kymmeneen vuoteen on osunut useampi leikkaus, toipuminen, leikkaus. Toimintakyky ja muisti heikkenee koko ajan.

Armeliasta olisi omissa ajatuksissa, jos itselle 75-80 vuotiaana kävis, että salama löis ja homma loppuis kertalaakista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisenä ajattelit lopettaa elämäsi ap?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi