G: Mitä ruokaa heitit viimeksi roskapönttöön
http://yle.fi/uutiset/teksti/ulkomaat/2009/02/puolet_maailman_ruoasta_h…
Minä heitin purkillisen rahkaa, jota ei kukaan ollut muistanut syödä
Kommentit (21)
kerran viikossa tyhjennän jääkaapin. Yleensä jäänyt puolikas annos yhtä ruokaa ja puolikas toista.
Olisi pitänyt pakastaa saman tien puolet pussista, vaan tuohonpa se jäi kuivumaan. Tosi vähän meillä kyllä menee ruokaa roskiin. Joskus jonkun leikkelepaketin loppu tai pari ituista perunaa. Olen aika tarkkana ja saatan syödä aamupalaksi vaikka pari tomaattia, jos näyttävät pehmenevän muuten. Ja tosiaan pakastin on ahkerassa käytössä.
Muuten kaikki menee meidän biojätemyllyihin nimeltä Simo ja Osku.
jotka olivat muuttuneet kummallisen makuisiksi. Sita ennen pojan syomattomat kaurapuurot. Olisihan siita voinut leipoa sampyloitakin, en vaan jaksanut talla kertaa. Toisaalta ajattelen, etta vaikka en heittaisikaan ruokaa roskiin, ei siita ikava kylla olisi maailman nalkaanakeville mitaan apua... Toiset keinot on keksittava.
Päiväys meni umpeen.
Tämä on oikeasti typerin syy laittaa mitään roskiin. Ruokaa katsotaan, haistetaan ja jos siinä vaiheessa ruoka ei ole osoittautunut vanhaksi, sitä voidaan maistaa ja syödä hyvillä mielin suihinsa. Kyllä vanhentunut ruoka vanhalta näyttää/haisee. Ei sitä tartte päiväyksestä katsoa.
Yleensä meillä menee roskini lapsen jättämiä ruokia ja kuivahtanutta leipää. Harvemmin mitään muuta.
en koskaan heittäisi "kovaa ruokaa"
kuten edelliset; paprikaa nugetteja..
ainoastaan liemiä, keittoja tai kastikkeita koska ne valuu muuten roskiksen pohjalle..
"Päiväys meni umpeen. Tämä on oikeasti typerin syy laittaa mitään roskiin. Ruokaa katsotaan, haistetaan ja jos siinä vaiheessa ruoka ei ole osoittautunut vanhaksi, sitä voidaan maistaa ja syödä hyvillä mielin suihinsa. Kyllä vanhentunut ruoka vanhalta näyttää/haisee. Ei sitä tartte päiväyksestä katsoa."
Ja miksi ne päiväykset sitten siinä on?
myös siksi, että jokaisella nyt pitäisi sen verran olla suunnitelmallisuutta, että pystyisi miettimään, mitä kannattaa syödä minäkin päivänä. Ei siis osteta umpimähkään jotakin aineksia kaappiin ja sitten heitellä roskiin, että jaa, ei tuotakaan tullut syötyä ajoissa.
Ja miksi ne päiväykset sitten siinä on?
mutta ne vain joskus muuttuvat, esim. vieraat eivät tulekaan kylään, tai joudutaankin menemään jonnekin illalla.
Ja jos sitä söisi kaiken vanhaksi menevän, niin sitä ois kyllä kaksi kertaa isompi. Mä luulin kanssa ennen ettei ruokaa saa laittaa roskiin, vaan kaikki pitää syödä. Sitten Painonvartijoissa opin, että mielummin roskiin kuin vyötärölle. Tosin yhtä mieltä olen siitä, että paras olisi jättää kauppaan.
"Päiväys on typerä syy heittää jotakin kananugetteja roskiin."
"EU:n vaatimuksesta"
Mä muistan ajan ennen EU:ta. Oli päiväykset silloinkin.
ei oikeastaan mene kauheasti nykyään ruokaa kun on koira :)
viimeks heitin salaatin jämät, oli menny huonoksi, tehtiin salaatti about viikko sitte..
(koira ei syö salaattia :))
en koskaan heittäisi "kovaa ruokaa"
kuten edelliset; paprikaa nugetteja..
ainoastaan liemiä, keittoja tai kastikkeita koska ne valuu muuten roskiksen pohjalle..
mutta silloin voi monessa tapauksessa hyödyntää myös pakastinta. Ja kyllä vaikkapa kananugeteissa on sen verran yleensä päiväystä, että ei ne suunnitelmat ihan joka päivä voi muuttua.
Ja sillon ei sekään vähä säilynyt niin hyvin kuin nyt.
oli muuttunut dalmatialaiseksi...