gallup, mitä levitettä käytätte?
Käyttättekö kevytlevitteitä vai mitä, paljonko niissä on rasvaprosentti?
Poikamme ravintoneuvoja kehotti jättämään kevytlevitteet tyystin kaikilta pois ja käyttämään vähintään 60*% margariineja? Ja se koskee siis koko perhettä ei vain lastamme.
Kommentit (48)
Meillä käytetään Oivariini 60%, tai ihan voita. Muut maistuvat pahalta.
Bertollin oliiviöljylevitettä, joskus voita
Ingmariini (maistuu myös lähes joilta)
En yleensä käytä levitettä leivällä (jota syön joskus ja jouluna) mutta jos käytän, niin voita. Muutoin rasvoina oliivi- ja pähkinäöljyt.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2009 klo 14:18"]
vaari siis asuu meidän perheessä, ja syömme koko perhe samaa, nyt kevyempää ruokaa. Ei sillä, ennenkin syötiin kalaa usein ja kanaa/kalkkunaa. Mutta jostain se rasva sinne suoniin on mennyt.
[/quote]
Mistä olet saanut käsityksen että rasva on se joka tukkii?
Näkyy olevan lidlin halvinta markariemua, eli alle euron hintasta kuuskyt rossasta vita doria
Aika harvoin syön leipää, mutta ruisleivälle vihreää pestoa, muille sriracha-chilikastiketta. Kai ne lasketaan levitteiksi? :)
Normaalisti oivariinia, nyt raskausaikana useimmiten lättaa:)
Voita, joskus harvoin oliiviöljyä tai tuorejuustoa. Yleensä kyllä rasvat ilman leipää.
Voita juustohöylällä tai tuorejuustoa.
Sininen keiju! Käy kaikkeen! Ja kasviperäinen jee!
Voita. Mun äiti ja isoäiti tekevät sekoitteen itse voista ja öljystä (oliivi tai rypsi, en ole varma). Ovat lääkäriltä ilmeisesti saaneet tämän ohjeen.
Pehmeää vaaleeta leipää dippaan kylmäpuristettuun oliiviöljyyn. Ruisleivälle voita ja paahtoleivälle aamuisin joskus jotain tuorejuustoa.
Tietenkin Becel, ja sitten vanhempana Benecol.
Ihan idioottimaista käyttää jotain oivariinia.
Ainoa, joka maistuu mun suuhun hyvältä.
60%-levitettä, kun sitä jossain suositeltiin. Juuri tuon rasvaisuuden ja rypsiöljyn vuoksi. Mutta minkä ihmeen takia lähes joka levitteessä on happamuudensäätöainetta! Sitruunahappoa. Sehän on hampaillekin pahaksi. Nyt alan luurata rasvoja sillä silmällä, että sitäkin kartettava. Eli kai alan ostaa kunnon voita.
No yleensä käytän tuorejuustoa levitteenä leivälle, paahtoleivälle laitan voita.