Mitäs rokotteen ottaneet tuumaatte nyt kun
THL on ilmoittanut ALKAVANSA tutkia rokotteen tehoa ja turvallisuutta?
Ihan vinoilematta,mitä tuumaatte?
Kommentit (31)
Kiinnostaa pääsiskö mukaan tutkimukseen.
esim siitä mitä sivuvaikutuksia rokotteella on llut, mikä on suojaavuusprosentti jne. Onhan tää jo rotilla testattu, mut arvkasta tietoa saadaan nyt kun miljoonat on rokotteen saaneet. (sori mul toimii o-kirjain huonosti näppikses)
Missä umpiossa olet oikein elänyt???
Muakin kauhistuttaa tuo uutinen että nyt aletaan tutkia. :(
Onneksi jono oli liian pitkä etten kyennyt jonottamaan lapselleni rokotetta, ja nyt olen täysin vakuuttunut ettemme kukaan ota ko rokotetta.
En minäkään ole kuullut että rokotusta olisi missään mainostettu massiivisena ihmiskokeena johon jokaisen suomalaisen tulisi osallistua.
kirjoittamaan tänne rokotteen"tarpeellisuudesta"ja"turvallisuudesta.
Tyytyväinen oon ku olen ottanut jo.
Halusit tai et.
Käynnissä on tässä pitkin syksyä ollut sikainfluenssatutkimus, jossa jokainen kuuluu johonkin koekaniinien ryhmään, rokotetut ja rokottamattomat ja sitten katsotaan kummat selviää vähemmällä.
Mäkin nyt vielä toistaiseksi tässä perusterveiden aikuisten rokottamattomien ryhmässä ihmismarsuna odottelen että iskeekö
sikainfluenssa vai korjaako kuolo muuten :)
Missä umpiossa olet oikein elänyt???
Muakin kauhistuttaa tuo uutinen että nyt aletaan tutkia. :( Onneksi jono oli liian pitkä etten kyennyt jonottamaan lapselleni rokotetta, ja nyt olen täysin vakuuttunut ettemme kukaan ota ko rokotetta.
En minäkään ole kuullut että rokotusta olisi missään mainostettu massiivisena ihmiskokeena johon jokaisen suomalaisen tulisi osallistua.
nimenomaan nyt tutkimuksia sivuvaikutuksista, rokotteen suojaavuudesta ym mitä ei ole tietenkään voitu näin isolla skaalalla aikaisemmin arvioida. Se on ihan hyvä asia.
Kyllä rokotetta on tutkittu myös pitkälti ennen sen käyttöön ottoa. Ensin valmistusmaassa ja suomessakin vuosi. Ainakin meille tuli tosi pitkän aikaa sitten niitä kutsuja rokotetutkimukseen. Melki heti kun tauti oli Mexicossa havaittu. Että onhan sitä tutkittu, mutta nyt saasaan lajeempaa tulosta.
Eikä ahdista yhtään:) t. raskaana oleva itsensä rokottanut
malarialääkkeellä, ihan pienellä annoksella. Lääke suositellaan otettavaksi aamulla, koska voi aiheuttaa painajaisia. Pidin höpöjuttuna, kunnes kerran otin lääkkeeni liian lähellä nukkumaan menoa, ja nukkuminen olikin melko villiä.
kun lapsen luokalla puolet sairasti ko. taudin ja yksi joutui jopa sairaalaan.