Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Talent Markku olikin GULLIVER!
07.12.2009 |
Talent Markku Laamasen sankaritarinaa himmentää se, että hän on ammattimuusikko, joka teki 1970-luvulla muun muassa kolme albumia nimellä Gulliver.
Alli ethän muiden salli
Besame Mucho
Gulliver oli suomalainen 1970-luvun puolivälissä toiminut iskelmäpopyhtye.
Gulliver perustettiin vuonna 1974 ja se julkaisi ensimmäisen albuminsa vuonna 1976. Perustajajäsen Markku Laamanen oli käyttänyt vuosina 1968 - 1975 laulajana Gulliver-salanimeä. Muut soittajat tuolloin olivat Keijo Minerva ( itsekin levyttänyt), Esko Rämänen ja Erkki Sipilä. Näihin aikoihin ryhmään liittyi Jussi Niemi. Niemi osallistui myös Gulliverin kappaleiden säveltämiseen.
Ensilevyltä suosituiksi nousivat Toivo Kärjen säveltämä "Alli, ethän muiden salli" sekä singlenäkin julkaistu "Elli kuin karamelli". Albumin kaikki sanoitukset olivat Vexi Salmen.
Vuonna 1977 Gulliver oli mukana Syksyn Sävelessä kappaleella "St. Tropez", mutta selvisi vain Syksyn Sävelen satoa -ohjelmaan. Toinen albumi Paraisilla ollaan ilmestyi samana vuonna - hittejä tämä italobiisi ja Afric simonelta coveroitu " Playa Blanca". Vuonna 1978 julkaistiin kolmas ja viimeinen albumi Ou jee ja näihin aikoihin yhtye myös hajosi.
Kommentit (5)
Englannin malliin, tarunomainen kyky, joka hiukan nukkavieru ja lihava, tuntemattomuudesta tähtiin tuomarien, Stahl itkiessä ja voihkiessa.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
samanlainen kuin minulla v76. No, olen minäkin vähän muuttunut noista ajoista.;)
Repesin naurusta reps*
http://minervakeijo.blogspot.com/
Miehen ura poskisolistina on mennyt hukkaan, teatteri olisi ollut
se oikea vaihtoehto ammatiksi hänelle
Alue: Aihe vapaa
:-----D
Kyllä mä tiesin tuon jo heti kun Laamanen Talentissa nousi julkisuuteen. Enkä muista mistä kuulin, mutta kyllä siitä juttua oli, ei voinu jäädä huomaamatta.