Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on tärkeämpää lasten joululahjoissa?

Vierailija
07.12.2009 |

Se, että lahja on lapsen toivoma ja hänelle mieleinen, vai se, että se on lahjan antajan näköinen?

Itseäni, suurperheellistä, harmittaa, kun ainoat joululahjat, mitä me vanhemmat emme itse hanki lapsillemme, tulevat toisilta isovanhemmilta. He haluavat aina ostaa omannäköisensä lahjan, ja joka joulu lapset saavat heiltä lahjan, mistä kukaan lapsista ei valitettavasti koskaan pidä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei tarvitse olla se lapsen pyytämä muovijuttu vaan esim. antajansa ideologiaa vastaava kestävän kehityksen lahja, jota ostettaessa/tehdessä on kuitenkin ajteltu lahjan saajaa ja tämän mielipuuhia/mieltymyksiä/ajatuksia

Vierailija
2/5 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin meillä lapsille tulee sekä niitä toivelahjoja että sitten antajan mielestä tarpeellisia ja sitten äidin ja isän mielestä tarpeellisia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummina annan aina kirjalahjan, mutta en valitse omasta mielestäni kivaa kirjaa, vaan lahjan saajan mieleisen. Esimerkiksi jos mun ideologiaa vastaan sotisi Star Wars, en antaisi sen estää kummilasta saamasta toivomaansa aiheeseen liittyvää kirjaa. Sen sijaan surutta kieltäytyisin SW- pleikkaripelin antamisesta.

Yleensä pyrin kyllä ilahduttamaan lahjoillani enkä usko että kummilapset on kieroon kasvaneet vaikka lahjat on aina kirjoja olleetkin.

Vierailija
4/5 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin joku lahja "pitää" tulla... Jos nyt joku antaa sitten jotain muuta, niin ok. Aina kai niistä leluista yms. joku osoittautuukin vähän fiaskoksi. Tai jos nyt jostain tulee joku lahja mistä kukaan ei ihan oikeesti pidä lainkaan, niin lapsen voi ihan hyvin opettaa siinä sivussa olemaan lahjasta ja lämpimästä ajatuksesta iloinen, vaikkei se itse tavara nyt just ollutkaan se vuoden hittituote...

Vierailija
5/5 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja varsinkin, kun kukaan muu ei sitten osta mitään sieltä toivomuslistalta, me vanhemmat ostamme vähistä rahoista kaiken itse, niin olisi niin mukavaa, kun tulisi yhdet kivat lahjat jostain muualtakin. ap